המשטרה ושב"כ פענחו את השלכת בקבוק התבערה בשכונת עג'מי ביפו, שבעקבותיו נפצע ילד בן 12 באורח קשה. שלושת המעורבים, שמתגוררים סמוך למשפחה שביתה הותקף, נתפסו על-ידי כוחות הביטחון.
בחודש האחרון התנהלה החקירה בשיתוף פעולה בין ימ"ר תל אביב ושירות הביטחון הכללי לאחר שעלה חשד כי מדובר באירוע לאומני. בערב התקרית הושלכו בעיר בקבוקי תבערה לעבר כמה בתים של יהודים, ולבית משפחת ג'נטאזי, שבנה נפצע באורח קשה ואחותו בת ה-10 נפצעה קל.
האירוע תועד על ידי מצלמות אבטחה באזור, ובתיעוד נראים שני חשודים רעולי פנים מגיעים לבית, משליכים את בקבוק התבערה - ואז נמלטים מהזירה. תושבים ביפו טענו כי החשודים נשאו עמם תשעה בקבוקי תבערה בסך הכול, אך הספיקו להשליך רק אחד. "הם ברחו מהר בלי להמשיך את הפשע שתכננו", טען אחד התושבים.
4 צפייה בגלריה
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
הבית שנשרף והילד שנכווה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
(צילום: הדר יואביאן)
לפי שב"כ, משליכי בקבוקי התבערה תכננו לפגוע בבתים יהודיים בעג'מי כנקמה על המהומות בהר הבית ובלוד, אך בשל טעות בזיהוי אחד הבקבוקים הושלך גם לעבר בית המשפחה הערבית. "לאחר שהחשודים הבינו את טעותם, נמלטו מהמקום למרות שתכננו ליידות בקבוקי תבערה על בתים נוספים של יהודים באזור", אמרו בשב"כ.
החקירה העלתה כי החשודים הם שני אחים שגרו בשכנות למשפחת ג'נטאזי וחבר נוסף מיפו, ששייך למשפחה מוכרת בעיר. השלושה התארגנו כדי לפגוע ברכוש של יהודים - והלכו למחסן דיג שנמצא בבעלותם, והרכיבו את בקבוקי התבערה. על אחד הסמרטוטים במקום נמצאו ראיות DNA של אחד החשודים - מה שהוביל אליהם את החוקרים.
החוקרים הבינו ששני האחים הכירו את כל הבתים בשכונה, ואילו חברם התבלבל והשליך את אחד מבקבוקי התבערה לבית שלא קושט לכבוד הרמדאן. כשהבינו את הטעות נמלטו מהמקום והשאירו באזור כמה בקבוקי תבערה שגם מהם נאספו ממצאים פורנזיים. השלושה נמלטו למקום מסתור, אך כשהבינו שהעיר סוערת אביו של אחד החשודים הזהיר אותם ואמר להם "לנקות ראיות". במשטרה משוכנעים כי הרקע לאירוע הוא פלילי ולא לאומני. עם תפיסתם, הסגירו החשודים גם כלי נשק שהיו בבעלותם והוחבאו בלב שכונת מגורים בעיר.
4 צפייה בגלריה
הבית השרוף
הבית השרוף
הבית השרוף
4 צפייה בגלריה
הבית השרוף
הבית השרוף
סלון הבית שעלה באש
בימים הקרובים צפויה פרקליטות מחוז תל אביב להגיש כתבי אישום חמורים נגד המעורבים, ובשב"כ הדגישו כי ימשיכו לפעול יחד עם המשטרה כדי למצות את הדין מול כל אירוע תקיפה ואלימות על רקע לאומני.
סברי ג'נטזי, אביו של הילד, סיפר בשיחה עם ynet כי בקבוק התבערה הצית אש בסלון ביתו, בזמן שבני המשפחה ישבו שם: "הילדים שלי היו ממש ליד החלון. פתאום מישהו זרק לעבר החלון בקבוק תבערה ושרף לנו את החדר. בני נפגע קשה בפניו ואחותו נפגעה קל מאוד. מזל שלא ישנו. אם כן האירוע של משפחת דוואבשה היה חוזר על עצמו שוב".
יואב זיתון השתתף בהכנת הכתבה