ספרד מנסה להחזיר אליה את התיירים, ולצד זאת שוקלת להדק את ההגבלות במחוז קטלוניה אם לא יהיה שיפור בתחלואה ב-10 הימים הקרובים. נשיא המחוז קים טורה הזהיר כי בחלקים רבים בקטלוניה הנתונים דומים למצב בספרד לפני שהוכרז על הסגר במרץ. הוא הוסיף כי המטרה היא להימנע מנקיטת צעדים מחמירים כמו אלה שננקטו אז.

בשבוע שעבר אובחנו בקטלוניה 5,487 נדבקים חדשים, כ-2,000 יותר מאשר בשבוע שלפני כן. "עשרת הימים הקרובים הם החשובים ביותר של הקיץ", אמר טורה. "המצב קריטי".
לפני שבוע וחצי המליצו הרשויות לכ-4 מיליון תושבי המחוז להישאר בבית ולצאת רק במקרים חיוניים. בנוסף, נאסרו התקהלויות של יותר מעשרה אנשים והתפוסה בברים ובמסעדות הוגבלה.
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה ברצלונה ספרד תיירים מסכה מסכות
נגיף קורונה ברצלונה ספרד תיירים מסכה מסכות
שבועיים בידוד לחוזרים לבריטניה. תיירים בברצלונה
(צילום: רויטרס)
בספרד כולה נדבקו עד כה בקורונה יותר מ-272,000 בני אדם וכ-28,400 איש מתו מהנגיף. בימים האחרונים חל זינוק בשיעור הנדבקים החדשים בחלקים מסוימים במדינה, בעיקר בקטלוניה ובחבל אראגון הסמוך.
בשל העלייה בתחלואה, שלשום הורתה ממשלת בריטניה לכל מי שמגיע מספרד להיכנס לבידוד של 14 יום. בנוסף המליצה הממשלה הבריטית לאזרחיה להימנע מביקורים שאינם חיוניים שם. חלק מהתיירים הבריטים בספרד הגיבו בזעם להחלטה.
"זה מטורף בהתחשב בהגבלות שקיימות בספרד, עם חובת המסכות, עם חיטוי של הכול. זה טוב יותר ממה שקורה בלונדון", אמר ריץ' למברט, תושב לונדון, לפני שעלה למטוס בברצלונה חזרה הביתה לקראת שבועיים של בידוד.
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה ברצלונה ספרד תיירים מסכה מסכות
נגיף קורונה ברצלונה ספרד תיירים מסכה מסכות
"המצב קריטי". תיירת בברצלונה
(צילום: רויטרס)
כ-18 מיליון בריטים ביקרו בספרד בשנה שעברה – כרבע מכלל התיירים שנכנסו למדינה. ספרד נאבקת כעת להציל את ענף התיירות שלה ומתעקשת שהמגפה נמצאת תחת שליטה. "ספרד בטוחה, היא בטוחה לספרדים, היא בטוחה לתיירים", אמרה שרת החוץ ארנצ'ה גונזלס לאיה.
מדריד ביקשה מלונדון להחריג חלק מהאזורים מחובת הבידוד, אך בבריטניה אמרו כי ההנחיה הכרחית. הלן ווייטלי, שרה במשרד הבריאות של בריטניה, אמרה כי אחרי ההקרבות שנעשו בזמן הסגר, ארצה לא יכולה להסתכן בגל שני של התפרצות קורונה.
3 צפייה בגלריה
חוף ים ברצלונה ספרד
חוף ים ברצלונה ספרד
"ספרד בטוחה לתיירים". חוף ים בברצלונה
(צילום: EPA)
הסגר בספרד היה אחד המחמירים באירופה. הוא סייע לבלום את קצב התפשטות הנגיף, אך כמו מדינות רבות אחרות, גם פגע קשות בכלכלת המדינה ובעיקר בענף התיירות המהווה כ-11% מהתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג). המדינה נואשת כעת להחזיר אליה את התיירים ולהחיות את הענף.
שרת החוץ גונזלס לאיה אמרה כי באיים הקנריים ובאיים הבלאריים, הפופולריים בקרב תיירים, לא דווח על התפרצות חדשה של הנגיף. "האזורים הללו בטוחים מאוד", היא אמרה. היא הוסיפה שהרשויות ינסו לשכנע את ממשלת בריטניה להחריג את האיים מחובת הבידוד.
בתוך כך, העיתון הספרדי "אל פאיס" דיווח אתמול כי ייתכן שמניין המתים מקורונה בספרד גבוה ב-60% מהנתון הרשמי. משרד הבריאות כלל בספירה רק מקרי מוות של אנשים שאובחנו חיוביים לקורונה. לפי הדיווח, אם יכללו גם נתונים אזוריים של אנשים שיש חשד שנדבקו בנגיף, מניין המתים יעלה ל-44,868.