1 צפייה בגלריה
מנסור עבאס, שמואל אליהו
מנסור עבאס, שמואל אליהו
הפגישה שלא הייתה. מנסור עבאס והרב שמואל אליהו
(צילום: עמית שאבי, אלכס קולומויסקי)
עד כמה ניסו גורמים בימין להכשיר את מנסור עבאס ומפלגת רע"מ? מתברר כי כבר לפני כחודש וחצי החלו אותם גורמים המקורבים לבנימין נתניהו ולליכוד לקיים שיחות עם אנשיו של הרב שמואל אליהו, מבכירי רבני הציונות הדתית ורבה של העיר צפת, ולבחון מפגש אפשרי בינו לבין יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס. המטרה ברורה: לגרום לאנשי הציונות הדתית לרכך את עמדתם העיקשת נגד הישענות על רע"מ בהקמת ממשלת מיעוט.
גורמים המעורים בפרטים מספרים כי בשיחות טרום הפגישה עלו תהיות כיצד פגישה כזו תיתפס בציבור ומה ייצא ממנה; ועד כמה היא תשפיע על המשא ומתן שאז התנהל ביתר שאת.
נזכיר כי כבר בתחילת אפריל העלה הרב אליהו סרטון שבו התייחס לאפשרות של הישענות על רע"מ - ואמר: "כשמדברים על שיתוף פעולה עם התנועה האסלאמית והדברים האלה, צריכים בירור. איזה שיתוף פעולה? ואיך עושים שיתוף פעולה? אם נבין ביחד שהשם מחליט ולא אנחנו - יש על מה לדבר. אם אתם רוצים לדבר איתנו - תזכרו: הכל מתחיל ונגמר במה שהקב"ה אמר".
"ערפאת ניסה, רבין ניסה, ויצמן ניסה, עבדאללה ניסה", הוסיף הרב באותו סרטון. "אם יש אדם ערבי או נוצרי שמבין את העיקרון הזה שהקב"ה קובע - אהלן וסהלן; ומי שחושב להילחם יחפש את החברים שלו". בדבריו פתח הרב אליהו צוהר להידברות עם עבאס.
אלא שבאותם דיונים שהתקיימו בין הנציגים בכדי להכין את הפגישה, טענו אנשיו של הרב אליהו כי דווקא ההקשר הפוליטי עלול לגרום לדברים לצאת מהקשרם ולכן הפגישה לא יצאה לפועל.
"רצינו לבנות את זה במנותק מהמערכת הפוליטית" אמרו בסביבת הרב אליהו. "כך זה אמור להיבנות; נכון יותר ואמיתי יותר" בסופו של דבר הפגישה לא התקיימה, אך הרב אליהו יחד עם הרב טאו הציגו חזית שונה ביחס להקמת ממשלה עם הישענות על רע"מ מבחוץ.