"לפני כחודש וחצי הבנתי שמישהו מציץ לי בחלון, מאז הוא מגיע פעם או פעמיים בשבוע. כבר תפסו אותו, הוא שוחרר – וחזר להציץ. זה סיוט שלא נגמר". כך סיפרה היום (א') אליאנה ברבל (30) מתל אביב בריאיון לאולפן ynet, לצד נעמה מאירי (37), גם היא מתל אביב, אם יחידנית שסובלת מאותה תופעה.
ברבל ציינה שאין שהמציצן מופיע בשעות קבועות, בין 20:00 בערב ל-01:00 בלילה. לאחר כמה פעמים שבהם הוא התקרב לחלונה, היא התקשרה למשטרה ונתפס. לדבריה, הוא נשלח למעצר בית בחדרה אך מאז השתחרר - והמשיך במעשיו.
2 צפייה בגלריה
מציצן תל אביב
מציצן תל אביב
המציצן ליד החלון
2 צפייה בגלריה
אליאנה ברבל נעמה מאירי
אליאנה ברבל נעמה מאירי
מימין: אליאנה ברבל ונעמה מאירי
(צילום: אסף וינר)
"אני רואה אותו, רואה צללית של ראש מאחורי הסורגים", הוסיפה, "פעם אחת נתקלתי בו ממש פנים מול פנים מחוץ לבניין. זה מפחיד מאוד, אני לא אדם פחדן אבל זה לקח אותי ממש לפרנויה. כל החיים שלי עכשיו הם סביב הדבר הזה, במיוחד מאז שהוא נתפס אבל הבנתי שזה לא אומר שזה הסוף – אפילו לא קרוב לזה. הימים והלילות שלי הפכו לבלתי נסבלים".
מאירי: "יש באזור מציצנים שונים, הבחור המדובר הופיע אצלי בנובמבר. היו תקופות שהוא היה מגיע 3-4 פעמים בשבוע ובזכות אליאנה הוא נתפס. אליי הוא הגיע גם בשעות הערב, 18:00-19:00, זה משתנה. פעם אחת אבא שלי תפס אותו, פעם אחרת אני נתקלתי בו".
- מתקשרים למשטרה? מה עושים? "כשאבא שלי תפס אותו, בגלל מגבלות הקורונה הוא לא החזיק אותו ביד אלא הוא פשוט צעד לעברו. הוא היה בלי מסכה ואבא שלי בן 70 אז הוא לא רצה שיהיה מגע. אחרי זה הוא נעלם לחודש, אולי יותר, ולאחרונה הוא שוב חזר. בפעם הראשונה הצלחתי להגיב ולקרוא למשטרה. למחרת התקשרו אליי מהתחנה ואמרו לי שהוא נתפס".
ברבל: "לבחור הזה יש כמה וכמה כתבי אישום על הצצה ואוננות בשטחים ציבוריים. הוא נתפס יותר מפעם אחת עם המכנסיים למטה, מילולית, ויש לו גם רקע נפשי. מה שכל כך מטריד הוא שעל אף שיש לו כתבי אישום – משחררים אדם כזה שוב ושוב. צריך להרחיק אותו מהחברה, לדאוג לו לטיפול, אחרת הוא יחזור למעשיו אצלנו, בגנים ציבוריים. מישהו צריך לתת את הדעת על כך. לא ייתכן שבסוף הרשויות יחזירו אותו אל החלונות שלנו".
במשטרת ישראל מסרו בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, לאחר מעצרו וחקירתו המשטרה היא שביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בבית המשפט, אולם השופט החליט לשחררו בתנאים מגבילים וכך היה. נציין כי במסגרת החקירה בוצעו כל הפעולות הנדרשות ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות עמו את הדין, והתיק הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות".