כמעט שלוש שנים אחרי שנורה מטווח קצר על ידי שכנו ונפצע אנושות, הגיע היום (ד') אלירז אזולאי (30) ישוב על כיסא גלגלים לבית המשפט המחוזי בלוד כדי לשמוע את הכרעת הדין במשפטו של האיש שהורשע בניסיון הרצח שלו בנס ציונה. "הוא הרס לי את החיים", אמר אזולאי לפני שהרכב השופטים בראשות הנשיאה רות לורך הקריא את החלטתו.
לפי כתב האישום שהוגש נגד סלומון טדסה, בתחילת 2018 הוא שתה אלכוהול ולאחר מכן ניגש לדירה שבה שהו כמה צעירים, ובכללם אזולאי, וביקש מהם להיות בשקט. אזולאי, כך נטען, השיב לו בצורה פוגענית ומלגלגת. זמן קצר לאחר מכן שב טדסה אל החבורה וירה עם אקדחו ממרחק של מטר בראשו של אזולאי. קורבן הירי התמוטט, איבד את הכרתו ונפצע כאמור אנושות.
4 צפייה בגלריה
אלירז אזולאי
אלירז אזולאי
"אני מקווה שהוא יוענש בחומרה". אלירז אזולאי בבית המשפט
(צילום: גלעד מורג)
הקורבן אזולאי אמר לפני הדיון היום: "הייתי שנה ב' במשפטים והחיים שלי נהרסו. עברתי משהו לא פשוט ואני עדיין עובר. אני מקווה שהוא יוענש בחומרה". אביו מוריס אמר: "אני רוצה שהוא יקבל את העונש הכי חמור שאפשר. הוא השבית משפחה ואת הילד. מגיע לו להיות בכלא עד סוף החיים".
השופטת לורך קבעה כי סלומון היה אחראי למעשיו בעת הירי: "אין חולק כי בעת האירוע הנאשם היה שרוי תחת השפעת אלכוהול והיה נתון ברמת שכרות גבוהה. בצד האמור, הגעתי לכלל מסקנה כי האלכוהול לא הגיע לידי רמה של שכרות מלאה או חלקית כהגדרתם בחוק, ולכן הנאשם לא חוסה בצלה של הגנת השכרות. התנהלותו לפני האירוע ולאחריו בעת מעצרו מלמדות כי הוא הבין את המתרחש סביבו ובאופן המלמד ברצון להתרחשות המעשה".
4 צפייה בגלריה
טדסה סלומון
טדסה סלומון
טדסה סלומון. הורשע בניסיון רצח
(צילום: גלעד מורג)
האירוע הטרגי התרחש בלילה שבין 11 ל-12 בינואר 2018. סלומון שהה כאמור בביתו ושתה אלכוהול כשסמוך לביתו הרעישו שבעה צעירים. הוא יצא מביתו, ניגש לחבורה וביקש מאזולאי להפסיק להרעיש. אחרי שאזולאי לגלג עליו, שב סלומון לביתו.
לאחר מכן שב סלומון לחבורה והחזיק בידיו אקדח טעון בכדורים. הוא התקרב לעבר אזולאי והסווה את הנשק. בהמשך, מבלי לומר דבר, הוא כיוון את האקדח לראשו של הקורבן וירה כדור אחד ממוקד בכוונה לגרום למותו. חבריו של אזולאי נבהלו ועזבו את המקום. גם סלומון עזב את הזירה והותיר את אזולאי שכוב ברחוב. פחות משעה אחרי הירי סלומון נעצר. השוטרים מצאו אותו שוכב שיכור במיטתו כשהאקדח מונח לצדו.
4 צפייה בגלריה
אלירז אזולאי לפני ניסיון הרצח
אלירז אזולאי לפני ניסיון הרצח
אלירז אזולאי לפני ניסיון הרצח
4 צפייה בגלריה
עו"ד תמיר סננס
עו"ד תמיר סננס
עו"ד תמיר סננס
מוריס, אביו של קורבן הירי, כתב בפייסבוק לאחר ניסיון הרצח: "אני מבקש מכל האנשים שכועסים לאור מה שקרה לבני אלירז לא להפנות את הזעם כלפי המשפחה של הבחור שירה בבן שלי מפני שהם לא אשמים. הוריו, אשתו, ילדיו הם משפחה טובה בקהילתנו מעל 20 שנה ומעולם לא רבו או התווכחו כולל הבחור שירה בבן שלי. גם הוא נשמה טובה ואני לא מבין איך הגיע למצב הזה".
את הנאשם ייצג עו"ד תמיר סננס ממשרד "נוי, סננס, שפרלינג, חצרוני".