כלי תקשורת בצרפת דיווחו היום (א') כי קצין בכיר בדרגת לוטננט-קולונל – דרגה שמקבילה לדרגת סגן-אלוף בצה"ל – חשוד בריגול לטובת רוסיה. הרשויות במדינה לא אישרו את הדיווחים הללו, אך הודו כי קצין בכיר נעצר בחשד למעורבות ב"פרצת אבטחה".
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
חייל צרפתי עם דגל צרפת אילוסטרציה
חייל צרפתי עם דגל צרפת אילוסטרציה
חשד לריגול חמור בצבא צרפת. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי תחנת הרדיו Europe-1, הקצין הבכיר חשוד שהעביר מסמכים "רגישים ביותר" לשירותי המודיעין הרוסיים. לפי הדיווח הוא שימש בתפקיד כלשהו בנאט"ו ושירת באיטליה. בתחנת הרדיו ציינו כי הקצין נעצר על-ידי שירותי ביטחון הפנים של צרפת, ארגון בשם DGSI, בשעה שהתכוון לחזור לאיטליה אחרי חופשה בארצו.
שרת ההגנה הצרפתית פלורנס פרלי אישרה שקצין בכיר נעצר, אך סירבה לומר מהם החשדות נגדו. "מה שאני יכולה לאשר הוא שנפתח הליך משפטי נגד קצין בכיר בגין פרצת אבטחה", אמר השרה. היא הוסיפה כי המשרד שלה יידע את התביעה בצרפת על פרטי המקרה, וכי אנשיו נקטו את צעדי האבטחה "הנדרשים" בעקבות זאת.
2 צפייה בגלריה
שרת ההגנה של צרפת פלורנס פרלי ב ביקור ירדן
שרת ההגנה של צרפת פלורנס פרלי ב ביקור ירדן
שרת ההגנה הצרפתית פלורנס פרלי. "נקטנו את הצעדים הנדרשים"
(צילום: AFP, MINISTERE DES ARMEES)
גורם משפטי בצרפת אמר לסוכנות הידיעות AP כי החקירה נגד הקצין נפתחה בסוף יולי וכי הוא נעצר ב-23 באוגוסט. לפי הגורם, הקצין חשוד בכך שהעמיד בפני סכנת חשיפה סודות מדינה בתחום הביטחון, בשיתוף מודיעין עם מדינה זרה ואיום על "האינטרסים הבסיסיים" של צרפת ומדינות אחרות. בנאט"ו סירבו להגיב לדיווחים על מעצר הקצין וכך גם בשגרירות רוסיה בפריז.