ציפורה דוד (67), המטפלת שהורשעה בהתעללות בתינוק בנס ציונה, שוחררה ביום חמישי האחרון מהכלא לאחר שנאסרה בספטמבר אשתקד. היא אמורה הייתה לשהות מאחורי סורג ובריח במשך שנה - ושוחררה לאחר שנוכה שליש מעונשה. הורי התינוק התעדכנו בעצמם על אודות השחרור.
3 צפייה בגלריה
ציפורה דוד בבית המשפט
ציפורה דוד בבית המשפט
ציפורה דוד בבית המשפט
(צילום: גלעד מורג)
3 צפייה בגלריה
ציפורה דוד לאחר מתן גזר הדין
ציפורה דוד לאחר מתן גזר הדין
ציפורה דוד לאחר מתן גזר הדין
(צילום: יריב כץ)
בשיחה עם ynet אמרה היום (שני) אמו של התינוק, בת אל רוגוב, כי היה לה ברור שעונשה של המטפלת המתעללת קצוב ושהיא עתידה להשתחרר באחד הימים - אך עם זאת היא הופתעה לגלות זאת. חרף הדברים, היא סיפרה על כך שתש כוחה של המשפחה לעסוק בפרשה ותיארה בלשון מפויסת את התחושות: "אני שמחה שעכשיו גם אנחנו נוכל סוף סוף לסיים את הסיפור ולהתרכז במה שחשוב".
3 צפייה בגלריה
בת אל רוגוב
בת אל רוגוב
"לשחרר את ההתעסקות במרדף ובכאב". רוגוב
(צילום: רועי רובינשטיין )
עוד אמרה רוגוב: "בכל יום משתחררים אנשים שעשו מעשים לא טובים; אנחנו חייבים לשחרר מעצמנו את ההתעסקות במרדף ובכאב כדי לפנות מקום לאנרגיה טובה להיכנס. אנחנו חייבים זאת לעצמנו".
דוד הורשעה ביולי 2020 לאחר שתועדה סוטרת לתינוק, מזיזה אותו ברגלה ואף מאיימת עליו. שופטת בית משפט השלום ברחובות אפרת פינק ציינה במעמד גזר הדין כי לקחה בחשבון את השיימינג שעברה דוד ומשפחתה וגם את הבעת הצער שלה על המקרה, אך קבעה כי "הנאשמת נהגה בתינוק באלימות ואגרסיביות תוך הפרה קשה של אמון ההורים בה".
לפי כתב האישום המקורי שהוגש נגד דוד במאי 2019, היא עבדה כמטפלת בתינוק בן כשנה בבית הוריו וסבתו. היא הואשמה שפגעה בתינוק בדרכים שונות. בין היתר סטרה לו, צעקה לעברו שוב ושוב, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח, הצמידה מגבת לפניו תוך שהיא חונקת אותו, הזיזה אותו עם רגלה, יצאה לעשן והותירה אותו לבד בבית ואף אמרה לו שתהרוג אותו. אירועי ההתעללות תועדו במצלמות האבטחה, וההורים התעמתו עמה.
בהכרעת הדין ציינה השופטת כי "הנאשמת נהגה באכזריות תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי והשפלה כלפי התינוק. לא ניתן להפריז בתיאור חוסר הישע של התינוק מול הנאשמת. הוא אינו מסוגל להתנגד למעשיה ולעזוב את המקום או להתלונן להוריו". הצדדים הגיעו להסדר: דוד הודתה במעשים, והשופטת אימצה את עמדת הפרקליטות שיש להרשיעה בהתעללות ולא בתקיפה.