3 צפייה בגלריה
המחבל שניסה לדקור יהודי בצומת ביתות
המחבל שניסה לדקור יהודי בצומת ביתות
המחבל שנורה למוות
(צילום: O.S)
המועצה האזורית שומרון הגישה תביעת דיבה בסך 150 אלף שקל נגד יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון בגלל ציוץ בטוויטר שבו מתחה ביקורת על הענקת צל"ש לתושבי המועצה שירו למוות במחבל.
בציוץ, שפורסם כשנה לאחר שפרשה מחייה הפוליטיים, כתבה גלאון כי "במועצה אזורית שומרון החליטו להעניק צל"ש אזרחי לשני המתנחלים שחיסלו את עבד אל-פתח, דקה אחרי שתחקיר בצלם מגלה שהם ירו בו כשהוא לא היווה איום ושחיילי צה"ל נשלחו למחוק את התיעוד מהמצלמות באזור. מחפשת בנרות את תגובת המערכת הפוליטית ללגיטימציה הזו לטרור. בטח לא התאוששו עדיין מהבחירות".
3 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
זהבה גלאון
(צילום: מוטי קמחי)
מנגד, במועצה טוענים כי "בצלם" ניסה להכפיש את האב שהגן על בתו בפיגוע, וטענו שהמחבל נורה לאחר ששכב על הקרקע. "רשויות אכיפת החוק הודיעו כי השניים פעלו כמצופה מהם ופעלו להגנה עצמית", אמרו במועצה.
ראש המועצה יוסי דגן דרש מגלאון להתנצל על דבריה, וכשסירבה הגיש נגדה תביעה באמצעות עורכי הדין עמיחי ויינברגר וינור ברטנטל. "השיטה הזו, שנבחרי ציבור ידם קלה על המקלדת והם חושבים בטעות שהמתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון יהיו שק אגרוף לחבוט בו, תיפסק", תקף דגן. "מי שיעז להכפיש את המתיישבים, ישלם על כך לא רק תשלום ציבורי, אלא גם אישי".
3 צפייה בגלריה
ראש מועצת שומרון העניק צלש אזרחי ליורים בחווארה
ראש מועצת שומרון העניק צלש אזרחי ליורים בחווארה
דגן במעמד קבלת הצל"ש
(צילום: רועי חדי)
בתגובה להגשת התביעה אמרה גלאון ל-ynet כי "מעולם לא פחדתי להביע את דעתי ולהילחם על עקרונותיי. תביעות השתקה מהסוג הזה לא מפחידות אותי. מה לעשות, אני עדיין חושבת בניגוד ליוסי דגן, שהרג של בן אדם הוא לא תוצאה מבורכת הראויה לפרס אלא דבר מזעזע ומחריד".