1 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
(צילום: AFP)
האמון ברכבת ישראל חוזר? מאז פתיחתה מחדש ב-22 ביוני טיפס מספר הנוסעים באיטיות אך בהתמדה והגיע אתמול (יום ב') לשיא תקופת הקורונה עם 78,480 נסיעות - עלייה של כמעט 40 אלף נוסעים מאז חידוש הפעילות. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי ynet. עם זאת, המספר עדיין נמוך ביחס לציפיות הביקושים ברכבת ישראל, ובוודאי נמוך בהשוואה לימי שגרה, אז משתמשים ברכבת 270-250 אלף נוסעים ביום.
מהנתונים עולה כי ביום פתיחתה המחודשת של הרכבת ביוני נסעו בה 41 אלף איש, ובשבועות שלאחר מכן עלה המספר לכ-60-50 אלף איש ביום. בשבוע שעבר החלה התאוששות נוספות: המספר חצה את 60 אלף הנוסעים ועמד בשיאו על 67 אלף.
קפיצה נוספת נרשמה השבוע: כבר ביום ראשון נסעו ברכבת 74 אלף איש, ואתמול כאמור עלה הנתון ל-78,480 אלף נוסעים.

גם מספר החיילים המשתמשים ברכבת עלה: עם פתיחת אפשרות הנסיעות לחיילים בתחילת יולי עשו בה שימוש כ-2,000 חיילים ביום, ואתמול מספרם עמד כבר על 7,000 נוסעים.
יחד עם זאת, אף שהנתונים שמצביעים על עלייה באמון בתחבורה הציבורית, הם מתקבלים באיפוק ברכבת ישראל, שם מציינים כי צפי הביקושים היה ל-150-125 אלף נוסעים. ההערכה היא שהצמיחה בימים האחרונים היא בגלל תקופת בין הזמנים של החרדים וחג הקורבן המוסלמי.
פעילות רכבת ישראל חודשה לתנועת נוסעים לאחר ביקורת ציבורית רבה על המשך השבתתה חרף חזרת המשק לשגרה אחרי סגר הקורונה, ועל רקע הקשיים בהפעלת שירות האוטובוסים לנוכח ההגבלות.
מספר הנוסעים המקסימלי ברכבת נחתך ביותר ממחצית ועומד על 500 איש (לעומת 1,000-800 בשגרה). במסגרת מתווה פתיחתה הוחלט על בדיקת חום באמצעות מצלמות טרמיות בכניסה לתחנות הרכבת, הזמנת שוברים מראש, עטיית מסכה לכל אורך הנסיעה ואיסור על אכילה ושתייה.