כ-100 דרוזים ממג'דל שמס נכנסו אמש (ו') לחדר המתים של בית החולים זיו בצפת, ולקחו משם בכוח את גופתו של השייח חסן חלבי, שנפטר מסיבוכי נגיף הקורונה. זאת, למרות שוטרים שהוצבו במקום.
השייח פונה לבית החולים שבצפון אתמול בצהריים, במצב קשה מאוד. הוא מת כשעתיים לאחר מכן, שבמהלכן בוצעו בו פעולות החייאה. מדובר באיש דת חשוב לא רק בכפרו. ההלוויה שלו - שתוכננה במקור למחר - צפויה למשוך המוני משתתפים.
2 צפייה בגלריה
דרוזים ממג'דל שמס לוקחים גופה של שייח' דרוזי שנפטר מקורונה
דרוזים ממג'דל שמס לוקחים גופה של שייח' דרוזי שנפטר מקורונה
מתאספים מחוץ לבית החולים. התקהלות המונית של תושבי היישוב שאמור להיות בסגר
הכוונה הייתה לשחרר את הגופה מבית החולים רק מחר בבוקר, במטרה למנוע עד כמה שאפשר את ההתקהלות, היות שמג'דל שמס מוגדרת כעת יישוב אדום בשל מצב התחלואה בה, ואף הוטל בה סגר מקומי.
מהמשטרה נמסר כי בעקבות הגעת הדרוזים לבית החולים, הוזעק למקום כוח יס"מ. לדבריה, כאשר הגיעו השוטרים למרתף שבו מוחזקים הנפטרים, הבחינו כי במקום כמה עשרות דרוזים, וכי הצוות הרפואי הוא שהעביר את הגופה לידיהם. עוד נמסר כי מפקד תחנת צפת הגיע בהמשך למקום, ואסף בין היתר את מצלמות האבטחה, כדי לתחקר את האירוע.
2 צפייה בגלריה
מחסום מאולתר ב מג'דל שמס
מחסום מאולתר ב מג'דל שמס
מחסום מאולתר במג'דל שמס. החתונות והלוויות נמשכות, למרות הסגר
(צילום: AFP)
הסגר במג'דל שמס החל ביום שני האחרון לאחר שבעיר הגיעו לרמת תחלואה גבוהה יחסית עם 56 חולים ל-10,000 נפש. ראש המועצה המקומית, דולן אבו סלאח, אמר אז ל-ynet כי ההחלטה על הטלת המגבלות התקבלה בשיתוף פעולה עם המועצה המקומית: "אני חושב שההגבלות מוצדקות. אנחנו מתמודדים מול מצב חירום, ההתפרצות התרחשה בעקבות חתונות, לוויות והתקהלויות המוניות שנערכו לאחרונה".
פרויקטור הקורונה בהתנדבות שמינתה המועצה המקומית, ד"ר תייסיר מרעי, סיפר השבוע כי למרות הסגר ממשיכות להתקיים חתונות ולוויות ביישוב הדרוזי שברמת הגולן: "יש אצלנו קומץ קטן של צעירים, ואולי גם דתיים, שמתוך אמונה לא כל כך מצייתים להוראות. זה מה שגרם להתפרצות המחלה".
חסן שעלאן ודניאל סלאמה השתתפו בהכנת הידיעה
פורסם לראשונה: 23:09, 30.10.20