ציון דלל, תושב טבריה, העביר את הטלפון הנייד לאדם שזהותו לא ידועה. האלמוני שוחח עם בעל חנות מצלמות וסלולר ביישוב אכסאל ואמר לו: "אני אחתוך אותך לחלקים". כך מתואר בכתב אישום נגד דלל בגין סחיטה באיומים. שיחת האיומים בסרטון שבפתח הכתבה.
לפי כתב האישום, שהוגש בתחילת השבוע לבית משפט השלום בנצרת, ב-30 בנובמבר הגיע דלל עם שלושה אנשים נוספים לחנות. בהיותם בחנות אמרו הארבעה לבעלים כי הם צריכים מצלמות לבית מלון. הבעלים הבהיר לאחד מהם כי מדובר בהזמנה גדולה ולכן יש לפתוח כרטסת ולהסדיר את התשלום עבור המצלמות.
למחרת הגיעו דלל ואדם אחר לחנות, וביקשו מהבעלים לקחת ציוד בשווי 170 אלף שקל. הבעלים סירב למסור את הציוד לפני הסדרת תשלום, ובתגובה לכך אמר לו דלל: "תהיה לך בעיה עם הדוד". הבעלים עמד על סירובו, ואז אמר לו דלל: "אם לא אקח ציוד ואתקין מצלמות היום, הדוד יהרוג את הילדים שלי. תראה איך אני רועד".
1 צפייה בגלריה
איומים על בעל עסק בישוב ערבי
איומים על בעל עסק בישוב ערבי
הנאשם דלל (עם גבו למצלמה בשחור) בחנות
(צילום: דוברות המשטרה)
הנאשם הסתובב בחנות והמשיך לאיים על הבעלים: "אם לא תביא סחורה נפסיד מכרז, וזה לא טוב - לא לי ולא לך". בשלב זה יצא דלל אל מחוץ לחנות, וכשנכנס חזרה הפנה את הטלפון הנייד שלו לבעלי החנות ואמר לו לדבר עם "הדוד". האיש, שזהותו כאמור אינה ידועה, אמר לבעלים בתחילת השיחה ביניהם כי "אם היום לא ייקחו סחורה אתה תצא משם מת".
וכך המשיכה השיחה:
המאיים: "מה המצב לב שלי?"
הבעלים: "כן"
המאיים: "החנות שלך עלתה באש"
הבעלים: "מה הכוונה עלתה באש?"
המאיים: "החנות שלך עלתה באש ומחר אני אשבור אותך. אתה חושב ששכחנו אותך דוד? אנחנו נפחיד אותך".
הבעלים: "מי מדבר איתי?"
המאיים: "מדבר איתך זוהיר, מחר מגיע התור שלך. אני אחתוך אותך לחלקים, הבנת?"
בעקבות המאבק של המשטרה בסחיטת דמי חסות (פרוטקשן), אותר הבעלים של החנות - ואז התברר כי הסחיטה כללה גם שימוש בירי והשלכת רימון הלם לעבר בית הוריו. חקירה נרחבת הובילה לאיסוף ראיות נגד דלל שהואשם כאמור בסחיטה באיומים בצוותא.
בבקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, ציינה עו"ד שני אגוזי מפרקליטות מחוז צפון כי "המשיב הטיל אימה על בעלי חנות תקשורת באכסאל ברצותו לקבל מצלמות וציוד מבלי לשלם. מסוכנותו של המשיב נלמדת מנסיבות ביצוע העבירה, העובדה כי לא בחל באיומים ברצותו להשיג ציוד מהמתלונן ומכך שחייו של המתלונן שחייו של המתלונן השתנו מאז ללא היכר".

"דגש מיוחד על סחיטת בעלי עסקים"

במשטרה אמרו כי "אנחנו פועלים לחיסול תופעת גביית דמי החסות וקוראים לאזרחים לא להיכנע לגורמים עברייניים ולהתלונן מיד. אנו משתמשים במיטב האמצעים על מנת להגיע לאותם עבריינים ולהביאם מאחורי סורג ובריח. משטרת ישראל פועלת נגד ארגוני הפשיעה בתחומים רבים, תוך מתן דגש מיוחד על עבירות של סחיטה באיומים נגד בעלי עסקים שמוצאים את עצמם במצב שבו הם ובני משפחותיהם מאוימים.
"אנו קוראים לכל אזרח שנפל קורבן לעבירה המלווה באיומים לא להיכנע לסחיטה ולהודיע מיד למשטרה. הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום או הציות לאותו עבריין לא מבטיח דבר ואף מעודד, לא אחת, את העבריינים להעמיק את הסחיטה וכן להמשיך ולבצע את זממם".