1 צפייה בגלריה
ישראל כץ באולפן ynet
ישראל כץ באולפן ynet
השר כץ. "רוב לתקציב חד-שנתי"
(צילום: אבי מועלם)
שר האוצר ישראל כץ אמר הערב (יום ד') בריאיון ל-ynet כי הוא מתכוון להביא הצעה לתקציב חד-שנתי לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. "יש לנו רוב לתקציב חד-שנתי. אי אפשר להמשיך במצב הנוכחי בלי תקציב והדבר האחרון שצריך עכשיו הוא בחירות", אמר כץ.
בכירים במשרד האוצר אמרו בימים האחרונים בשיחות פנימיות כי אין שום היגיון בהעברת תקציב לרבעון אחד בלבד, ולכן יש להביא לאישור תקציב דו-שנתי. ואולם, בשיחות עם שר האוצר הם לא השמיעו עמדה כזו.

לדברי שר האוצר, יש להעביר מיד תקציבים דחופים, שאסור לדחותם עוד, למערכת הביטחון, לבריאות, לחינוך ולרווחה. "צריך מיליארדים לתחומים האלה ואי אפשר להעביר אותם בלי תקציב מאושר. אנחנו חייבים לאשר את התקציב בתוך ימים בממשלה ואחר כך בכנסת. אסור להתעכב עוד", אמר כץ.
הוא ציין עוד כי "התקציב החד-שנתי מוכן, כולל כל המספרים וגם חוק ההסדרים. ממש אפשר להגיש אותו כמו שהוא לממשלה בעוד ארבעה ימים". הוא הדגיש כי הוא ממתין כעת לאישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להבאת התקציב לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. "יהיה לנו שם רוב, בזה אני בטוח", אמר.

ביום שני האחרון הוצגו בפומבי חילוקי הדעות בין כחול לבן והליכוד. בעוד ראש הממשלה נתניהו קרא לאשר במהירות תקציב חד-שנתי, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ המשיך להתעקש על עמדתו להעביר תקציב דו-שנתי, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני בין המפלגות.
"נוכח האתגרים, כמו הביטחון והקורונה, בזמן הזה אין סיבה ללכת לבחירות. ישראל לא צריכה בחירות, היא צריכה תקציב וכמה שיותר מהר", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד ביום שני האחרון.
נתניהו הוסיף: "כל הכלכלנים אומרים זאת. אם נעביר תקציב נוכל להעביר את שנת הלימודים בספטמבר כמו שעובד עליו שר החינוך. אם נעביר תקציב עכשיו נוכל להגשים את התוכנית של שר האוצר להזרים עוד כסף לאזרחי ישראל, לעצמאים, לבעלי עסקים, לתמרץ תעסוקה. לכן, נעביר את התקציב ונמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל".
מנגד, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גנץ אמר בישיבת סיעתו: "מדינת ישראל נמצאת בשעת מבחן ומתמודדת עם אתגרים הדורשים אחריות לאומית ומנהיגותית. אנחנו בסערה, ובסערה צריך מנהיגות וחתירה ליציבות. לפי ההסכם עם הליכוד התקציב צריך להיות עד 2021. אם הליכוד יעמוד בהסכם, תושג יציבות שלטונית ותובטח כנגזרת מכך יציבות כלכלית. אנחנו נעמוד בהסכם במלואו ואני מצפה מכולם לנהוג כך, כי זה הזמן ליציבות".