שר הביטחון בני גנץ, שהחל את כהונתו גם כשר המשפטים בעקבות התפטרותו של אבי ניסנקורן, נפגש היום (ב') עם בכירי המשרד ובהם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וממלאת מקום המנכ"ל סיגל יעקבי. בשיחה אמר גנץ, בהתייחסו לראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא אסכים שאף אחד יפגע במערכת המשפט, ובטח לא אוכל להסכים שמי שמעורב בכתבי אישום ונאשם בפלילים יעסוק בנושאים המשפטיים".
2 צפייה בגלריה
גנץ בשיחת פתיחה עם בכירי משרד המשפטים: "לא אתן לנאשם בפלילים לגעת במערכת המשפט- נשמור על השומרים
גנץ בשיחת פתיחה עם בכירי משרד המשפטים: "לא אתן לנאשם בפלילים לגעת במערכת המשפט- נשמור על השומרים
גנץ עם מ"מ מנכ"ל המשרד, סיגל יעקבי. לא למטאפורות D-9 על בתי המשפט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גנץ ציין כי נתניהו צריך להשאיר עצמו מחוץ לעניינים אלו. "לא אתן למטאפורות של D-9 על בתי המשפט לקבל מקום. תפקידנו הוא להמשיך ולשמור על מערכת המשפט ושלטון החוק בישראל", הוא אמר.
הוא הוסיף: "אני רואה קשר ברור ובלתי ניתן לניתוק בין החוסן הביטחוני שלנו לבין החוסן המשפטי שלנו בהיעדר מילים אחרות. רק במדינה שיש לה צבא חזק ונכון לעמוד מול כל איום - ניתן להגן על האזרחים מאויבינו. רק במדינה שיסודות הדמוקרטיה שלה איתנים ועצמאיים - אפשר להגן על האזרחים מהשלטון, משררת השלטון וממה שמתבקש מכך. בלי מערכת משפט חזקה, מדינת ישראל חלשה, אזרחי ישראל פגיעים והדמוקרטיה רעועה".
גנץ אמר כי הוא מתכוון לקדם את איוש המשרות הבכירות ובהן המפכ"ל ונציבת שב"ס. "אלו שתי מערכות שאמונות על שמירת החוק במדינת ישראל, וחשוב שיעמדו בראשן אנשים באופן מסודר ומהר ככל האפשר. בנוסף אקדם את סוגיית מינוי פרקליט המדינה", הוא ציין.
2 צפייה בגלריה
גנץ מנדלבליט וניסנקורן
גנץ מנדלבליט וניסנקורן
מנדלבליט עם גנץ. "האתגר - התקפות לא ראויות"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"מאוד לא קל לעמוד במתקפות על מערכת המשפט", אמר גנץ לבכירי משרד המשפטים. "זה מצריך חוסן ארגוני ואישי ואני מתחייב לעשות כל שנדרש במסגרת הסמכויות והחוק, להקפיד ולגבות אתכם ככל שרק ניתן. אני בטוח שאנחנו כולנו רוצים בטובתה של מדינת ישראל, מכירים באתגריה ויודעים להתקין את התקנות הנכונות בצורה החוקית ולהיות מסוגלים להתמודד בסופו של דבר עם כל אתגר".
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר לגנץ כי "לצד האתגרים המקצועיים הרבים שאנחנו מתמודדים איתם, האתגר הגדול שאנחנו ניצבים מולו הוא השמירה על אמון הציבור ועל הלגיטימציה הציבורית של עבודתנו אל מול התקפות לא ראויות. התקפות כאלה ואחרות, מכל צד שהוא, לא יסיטו אותנו מדרך המשפט והצדק. אני משוכנע שיחד איתך נשמור על עצמאות מערכת המשפט ועל חוסנה".
בריאיון לאולפן ynet הבוקר אמר גנץ כי הוא מתכוון לשמור על תיק המשפטים בידיו. "המדיניות של כחול לבן לאורך כל הדרך הייתה להגן על מערכת המשפט במדינת ישראל כאחד העוגנים המרכזיים בדמוקרטיה הישראלית", הוא ציין. "זה תיק מאוד קריטי שמעורב בכל עשייה ממשלתית במדינת ישראל. אני מתכוון להחזיק בתיק הזה, וימים יגידו אם אני נשאר בתיק או מעביר אותו למישהו אחר. כך או כך, אני אהיה בשליטה מוחלטת על תיק המשפטים בגלל החשיבות המאוד גדולה שלו".