ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (ב') את החלטתה לקיים לימודים בבתי הספר עבור תלמידי כיתות ה'-י' ביישובים ירוקים וצהובים עד 15 בינואר 2021. יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, אמר כי יש לאפשר לכלל התלמידים לשוב לכיתות ועורר את זעם נציגת משרד הבריאות: "הילדים יכולים להדביק את ההורים והסבים שלהם, ואתה פשוט מתעלם מזה".
בשבוע שעבר הממשלה קבעה כי רק תלמידי כיתות א'-ד', י"א ו-י"ב יחזרו לכיתות גם ביישובים כתומים ואדומים, אך ועדת החינוך לא אישרה אתמול את התקנות ולכן הלמידה תימשך כפי שהייתה עד עכשיו. כלומר, ביישובים הכתומים והאדומים מתקיימים לימודים בכיתות רק לתלמידי א'-ד', והשאר לומדים מרחוק.

2 צפייה בגלריה
רם שפע באולפן ynet
רם שפע באולפן ynet
שפע. "מי שמומחה בלקחת נתונים ולהציג אותם בגרפים דרמטיים זה אתם"
(צילום: שאול גולן)
ח"כ רם שפע, יו"ר הוועדה, פנה במכתב לפרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, בדרישה לפתיחת הלימודים בכיתות י"א-י"ב בכל הארץ, גם בערים אדומות וכתומות, ולאפשר להם להתכונן לבחינות הבגרות. "50% מהיישובים הם אדומים וכתומים, כלומר 50% מהתלמידים לא יהיו מוכנים לבגרות", אמר שפע. במכתב ששלח הוסיף: "אני קורא לכם לפעול בדחיפות למען התלמידים וצוותי החינוך ולהבטיח את פעילותה השלמה של מערכת החינוך בעת הזו".
  • לקריאת המכתב המלא לפרויקטור הקורונה לחצו כאן
הוויכוח על פתיחת בתי הספר התקיים גם בטוויטר. שר החינוך יואב גלנט צייץ היום: "בימים האחרונים שוב נשמעים קולות מאשימים מצד פקידי משרד הבריאות נגד תלמידי ישראל. פעם אחר פעם הוכיחו הנתונים כי בתי הספר אינם מקדמי תחלואה, אלא מרסני תחלואה". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, השיב לו: "אשמח לראות את הנתונים עליהם אתה מתבסס. פרופ' איתמר גרוטו, פקיד במשרד הבריאות".
על פי נתוני משרד החינוך, שנכונים לאמש, 8,662 תלמידים חולים בקורונה ו-1,735 עובדי הוראה נדבקו בנגיף. לשם השוואה, לפני שבועיים היו 3,500 תלמידים חולי קורונה ו-750 עובדי הוראה חולים, ולפני חודש עמד מספר החולים במערכת החינוך על 2,000 תלמידים ו-600 עובדי הוראה.
2 צפייה בגלריה
חגי חצי גלנט וגרוטו
חגי חצי גלנט וגרוטו
גלנט וגרוטו
( צילום: מוטי קמחי, אוראל כהן)

במהלך הדיון בוועדת החינוך התעמת שפע מול נציגת משרד הבריאות. ד"ר אפרת אפללו, מנהלת מחלקת החינוך במשרד, שתקפה את הרצון של חברי הוועדה לפתוח את כלל מערכת החינוך ביישובים אדומים וכתומים. "זו תחלואה של תלמידים ומורים שמשויכים למוסדות חינוך, מגיעים לקהילה חזרה הביתה, יכולים להדביק את ההורים והסבים, ואתה פשוט מתעלם מזה".
"אני לא מבינה איך לוקחים את הנתונים ומפרשים אותם בצורה כל כך לא נכונה", הוסיפה ד"ר אפללו. ח"כ שפע השיב בכעס: "מי שמומחה בלקחת נתונים ולהציג אותם בגרפים דרמטיים זה אתם. אם תתני למישהו לנתח את מה שעשיתם אתמול – בלא מעט שקפים אין יחס הולם בין המספרים לוויזואליה".
ד"ר אפללו המשיכה בדבריה: "כשהילדים היו בבית לא הייתה עלייה בתחלואה, אז איך אפשר להגיד שזה לא קשור? זה קשור לא בגלל שמערכת החינוך אחראית על זה, אלא בגלל שהילדים הם 30% מהאוכלוסייה והם משפיעים על השאר. אי אפשר להתעלם". ח"כ שפע ענה לה: "הילדים האלה בבית בכל מקרה, וכשהם היו בבית התחלואה לא ירדה. האחוז שלהם באוכלוסייה כל הזמן זהה".