גבר טייוואני נקנס בגין הפרת תקנות הקורונה לאחר שנחטף על ידי גובי חובות. לאחר שהתברר כי יצא מהבידוד בניגוד לרצונו, הקנס בוטל. זו הפעם הראשונה שטייוואן מבטלת קנס שהוטל בגין הפרת תקנות הקורונה.
1 צפייה בגלריה
 "על פי החוק, אין להעניש על התנהגות כזו". אילוסטרציה
 "על פי החוק, אין להעניש על התנהגות כזו". אילוסטרציה
"על פי החוק, אין להעניש על התנהגות כזו". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
האיש, ששם משפחתו הוא צ'ן, חזר מהונג קונג בסוף אוקטובר ונכנס לבידוד של שבועיים בבית של חבר במחוז נאנטו. יום לאחר שהחל את הבידוד הגיעו לבית כמה גברים כדי לגבות חוב מחברו. הגובים חשבו שצ'ן הוא האיש שחייב להם כסף, תקפו אותו וחטפו אותו. לאחר ששילם להם את הסכום שביקשו, החזירו אותו לבית שבו שהה בבידוד.
צ'ן נעצר ונקנס במאה אלף דולר טייוואני (כ-3,500 דולר אמריקני) בגין הפרת תקנות הקורונה. לא נמסר כיצד ידעה המשטרה שהוא עזב את הבית בבידוד, אך אכיפת תקנות הקורונה בטייוואן כוללת ניטור אלקטרוני של אותות טלפונים ניידים.
בשבוע שעבר הודיע משרד המשפטים כי גרסתו של צ'ן נבדקה ואומתה, וכי הקנס בוטל משום שאולץ להפר את הבידוד בניגוד לרצונו. "על פי החוק, אין להעניש על התנהגות כזו", נמסר.
בחודש שעבר הוטל קנס של 300 אלף דולר טייוואני – הקנס הגבוה ביותר במדינה – על טייס שטס שלוש פעמים לפחות בין טייוואן לארה"ב ולאחר מכן גם הסתובב ברחבי הבירה טייפה כאשר היה חולה. הטייס הואשם במקרה ההדבקה הראשון בקורונה שאותר במדינה לאחר יותר מ-250 יום ללא מקרים.