מאג'ד אבו עאדרה, בדואי בן 19 משגב שלום, נאשם שדקר לפני כשבועיים בבאר שבע מפגין יהודי בן 18 עטוף בדגל ישראל ופצע אותו באורח בינוני. כתב האישום שהגישה היום (חמישי) הפרקליטות לא כלל מניע לאומני או גזעני בפרטי כתב האישום. סעיף העבירה שייוחס לנאשם הוא "חבלה חמורה בנסיבות מחמירות".
לפי כתב האישום אבו עאדרה נסע לפני כשבועיים לבית החולים סורוקה, כאשר באותה עת הסתיימה הפגנה ליד האוניברסיטה בשדרות בן גוריון בבאר שבע. הקורבן השתתף בהפגנה נגד סטודנטים ערבים שהפגינו נגד מבצע "שומר החומות" של צה"ל בעזה שהתנהל באותה עת. הקורבן וחבריו הלכו בשדרה כשהם עטופים בדגלי ישראל ושרים "עם ישראל חי".
אבו עאדרה האט את נסיעתו ועצר כשהקורבן וחבריו עברו בסמוך אליו. בין השניים פרץ ויכוח, כשהנאשם יושב ברכבו ושני הצדדים מקללים זה את זה וקוראים בשמות גנאי. במהלך העימות המילולי קרא הקורבן לנאשם לצאת מהרכב ולהתעמת איתו. אבו עאדרה לקח סכין שנשא איתו ברכב, פתח את הדלת ודקר את המפגין בכתפו השמאלית ואף ניסה לדקור אותו שוב ושוב.
אנשים שהיו במקום, כולל חבריו של הקורבן, הבחינו במעשיו, הדפו אותו ואף הכו אותו בניסיון למנוע ממנו לדקור אנשים נוספים. שוטר שהיה ברכב אזרחי סמוך למקום הבחין במתרחש, התקרב אל הנאשם שנכנס לתוך רכבו, ודרש ממנו לעצור. לאחר מכן ירה ירייה לכיוון הרצפה. באותה עת אנשים נוספים שהגיעו למקום החלו לתקוף את הנאשם. אחד מהם הכה אותו במקל ואחר התיז לעברו גז מדמיע.
אחד מעוברי האורח שסייעו להשתלט על התוקף היה אילן ממן, תושב נבטים. הוא סיפר כי "ראיתי שני נערים שעמדו שם עם דגלי ישראל. בשלב מסוים ראיתי מכונית עם מוזיקה בערבית נוסעת באטיות לכיוון שלנו. הנהג הסתכל על שני הנערים עם הדגלים, זרק להם מילה ואז יצא עם סכין מטבח גדולה. דחפתי את הנער אחורה והוא קיבל את הדקירה בכתף". לאחר מכן, סיפר, "הדוקר יצא מהחלון של המכונית והתחיל לרוץ לכיוון השומר בבית החולים. רצתי אחריו וצעקתי לשומר 'תעצור, זה מחבל'". הנאשם ברח מהרכב דרך החלון אל תוך בית החולים, שם נעצר.
בסעיף העבירות בכתב האישום אין כל מניע לאומני או גזעני. הפרקליטות הגישה בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים. בחקירתו במשטרה טען הנאשם כי המפגינים קנטרו אותו והוא יצא מהרכב עם סכין בשל החשש שלו מהם. "האירוע התרחש בעת שהיו התפרעויות רבות והפגנות שיצאו משליטה והרוחות סערו", נכתב בבקשה להארכת מעצר. "ולכן על רקע שיחה וויכוח שהיו בין הנאשם לנפגע וחבריו, אירע האירוע. גם היום עוד לא שככו הרוחות ועוד מתרחשים אירועים חמורים ברחבי הארץ".
בשיקוליה להגשת כתב אישום ללא מניע לאומני, הפרקליטות לא יכלה לשלול שמדובר בקטטה בין שני צעירים שהרוחות ביניהם התלהטו ללא קשר להיותם ערבי ויהודי.
מהפרקליטות נמסר: "התיק נחקר עלי די משטרת ישראל ושב"כ כביטחוני, מאחר שהיה חשד שהאירוע בוצע על רקע לאומני, וזאת במיוחד לאור סמיכות הזמנים להפגנה הלא חוקית שהתקיימה ליד האוניברסיטה ולהפרות הסדר שהתרחשו באותו יום ברחבי המדינה. לאחר חקירה מאומצת של כלל המעורבים לא נמצאו ראיות לכך. על פי חומר הראיות כעולה מעובדות כתב האישום, הנאשם נסע ברכבו עם אמו ואחותו לאחר ביקור בבית החולים ונקלע לפקק תנועה שנגרם כתוצאה מפיזור ההפגנה. בין המתלונן וחבריו לבין הנאשם החל ויכוח, במהלכו קיללו שני הצדדים אחד את השני, קראו בשמות גנאי ובשלב מסוים קרא המתלונן לנאשם לצאת מהרכב והתעמת עמו בחוץ.
"יודגש, כי נגד הנאשם הוגש כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי המייחס לו ביצוע עבירה של חבלה בנסיבות מחמירות, שעונשה 14 שנות מאסר. מדיניות הפרקליטות היא שככלל, בהינתן ראיות המצדיקות זאת, יש לייחס נסיבה מחמירה של מניע גזעני לנאשמים. בחודש האחרון הוגשו כתבי אישום נגד 32 נאשמים (יהודים וערבים) בעבירות ממניע גזעני, וזאת על בסיס הראיות שנאספו בכל מקרה, בהתאם לנסיבותיו, ואשר איפשרו ייחוס מניע זה".