4 צפייה בגלריה
חזרה ללימודים
חזרה ללימודים
קפסולות אאוט, טיולים אין. ההקלות במערכת החינוך
(צילום: AFP)
התחלואה בירידה, המשק פתוח כמעט לחלוטין, וגם במשרד החינוך רוצים לחזור לשגרה מלאה בבתי הספר - אך במשרד הבריאות לוחצים לעשות זאת בהדרגה. לצד זאת, הממשלה אישרה בסוף השבוע שורה של הקלות לתלמידי ישראל שייכנסו לתוקף הבוקר (יום א').
דיון נוסף בנושא צפוי להיערך מחר, כאשר ללא הסכמה - כל ההגבלות יוסרו ב-18 באפריל. ועד אז, איך תיראה שגרת הלימודים? שאלות ותשובות.

ההקלות בחינוך - כתבות נוספות

4 צפייה בגלריה
חזרה ללימודים בבית הספר גבריאלי בתל אביב
חזרה ללימודים בבית הספר גבריאלי בתל אביב
ומתי תבוטל חובת המסכות בחוץ? בית הספר גבריאלי בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)

באיזו מתכונת ילמדו הכיתות השונות?

• גני ילדים ילמדו בקבוצות מלאות, שישה ימים בשבוע. • כיתות א'-ד' ילמדו בכיתות מלאות, חמישה ימים בשבוע, לפחות חמש שעות ביום. בתי הספר יפעלו שישה ימים בשבוע. • כיתות ה'-ו' יוכלו ללמוד בחצאי קבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות ארבעה ימים בשבוע, לפחות חמש שעות ביום. • כיתות ז'-י"ב ילמדו בחצאי כיתות, לפחות יומיים בשבוע.

האם תלמידים יחויבו להגיע לביה"ס עם הצהרת בריאות?

לא. על פי ההנחיות החדשות אין בכך צורך.

מתי שאר הכיתות ילמדו בכיתות מלאות למשך שבוע שלם?

משרד הבריאות הודיע כי ההחלטה בנושא תתקבל בהתאם לממצאי התחלואה הארצית, וכן בהתאם לנתונים שיתקבלו כתוצאה מההקלות בכיתות ג' ו-ד'.
4 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
סוף לקפסולות ולהצהרות הבריאות? בית ספר בירושלים, ארכיון
(צילום: EPA)

בין כמה קבוצות יוכלו לעבור תלמידים?

• בכיתות ז'-י' יוכל כל תלמיד לעבור בין ארבע קבוצות. • בכיתות י"א-י"ב, שבהן 65% מהתלמידים מחוסנים, לא תחול הגבלה. • בשכבות גיל שבהן יש פחות מ-65% מחוסנים, המעבר יהיה גם כן בין ארבע קבוצות.

בין כמה קבוצות המורים יוכלו לעבור?

• מורה שהציג תו ירוק למנהל בית הספר יוכל לעבור בין כיתות או קבוצות ללא הגבלה. • מורה בכיתות א'-ד' ללא תו ירוק יוכל לעבור בין שלוש קבוצות או ללמד כיתות קבועות בלבד. • מורה בכיתות ה'-י"ב ללא תו ירוק יכול לעבור בין ארבע קבוצות או ללמד כיתות קבועות בלבד. • מורה לחינוך גופני יוכל ללמד קבוצות קבועות, ללא הגבלה במספרן, ובלבד שהוא עוטה מסכה ושומר על מרחק של שני מטרים מהתלמידים.
בנוסף, ניתן יהיה לשתף תלמידים בשיעורי חינוך גופני מקבוצות קבועות שונות ובלבד שיתקיימו בשטח פתוח בלבד.


האם תלמידי י"א-י"ב יוכלו ללמוד בכיתות מלאות, כל השבוע?

כן, ובלבד ש-65% בקרב תלמידי שכבות גיל אלה התחסנו. יש לציין כי זה המצב ברוב בתי הספר שבהם לומדים בגילים אלה.

גם תלמידי ז'-י' יוכלו ללמוד בכיתות מלאות לאורך כל השבוע?

כן, במקרה שבו בית הספר משתתף בתוכנית 'מגן חינוך', וכאשר יש הסכמה של 75% מהורי התלמידים לקחת חלק בבדיקות.

איך ילמדו תלמידים במרכזי מחוננים?

הלימודים יתקיימו בשטחים פתוחים בלבד.

באיזו מתכונת ניתן להפעיל את מסגרות הצהרונים?

ניתן לערבב שלוש קבוצות קבועות לכל היותר - ועד 28 ילדים.

האם ניתן לקיים חוגים בבית הספר?

כן. ניתן לקיים פעילויות חוגים במוסד החינוכי או במתקני הרשות, בקבוצות קבועות של עד 50 משתתפים בשטח הפתוח - כולל אנשי הצוות.

באיזו מתכונת ניתן לקיים טיולים?

ניתן לצאת לטיולים בכל שכבות הגיל למעט בגנים - אך ללא לינה. הטיולים יתקיימו בקבוצות קבועות שבהן לומדים התלמידים בשגרה, עם אנשי צוות קבועים, ללא תחלופה של צוותים או תלמידים בין הקבוצות. לפעילות יהיו רשאים להתלוות מדריך טיולים וכן מאבטח ומלווה רפואי ככל הנדרש.

באיזו מתכונת יתקיימו בחינות הבגרות לתלמידי י"א-י"ב?

מספר התלמידים בכיתה יהיה בהתאם לגודל הכיתה, וינוע בין 15 ל-50 תלמידים - שיצטרכו לשמור על מרחק של שני מטרים ולעטות מסכה.
• בכיתה של עד 60 מ"ר לא ישהו יותר מ-15 נבחנים ואנשי צוות חינוכי, לרבות משגיחים. • בכיתה של יותר מ-60 מ"ר ועד 150 מ"ר, לא ישהו יותר מ-25 נבחנים ואנשי צוות חינוכי לרבות משגיחים. • בכיתה של יותר מ-150 מ"ר לא ישהו יותר מ-50 נבחנים ואנשי צוות חינוכי לרבות משגיחים.
4 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
(צילום: EPA)
איך ייערכו טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל?
• טקסים והתכנסויות מותרים בהשתתפות של עד 20 בני אדם בחלל סגור, ועד 100 בשטח פתוח. • ניתן לשתף את ההורים הפעילים בטקס, וכן אמנים, חיילים, אנשי הגברה וכדומה - בלבד שהם בעלי תו ירוק שאותו יציגו בפני מנהל המוסד החינוכי. • לאורך האירועים תידרש הקפדה על שמירת מרחק של שני מטרים, עטיית מסכה, היגיינה אישית וניקיון מקום האירוע.
יש לציין כי לצד ההקלות שאושרו - בחטיבות הביניים עדיין לומדים בקפסולות. בקרב ההורים והתלמידים, וכן בהנהגת ההורים הארצית, דורשים לבטל את הקבוצות הללו. יו"ר ההנהגה, מרום שיף, קרא לעצור את מתווה הקפסולות ביישובים ירוקים וצהובים - והזהיר: "כל יום נוסף שעובר בלמידה בקפסולות מחמיר את הנזק הכבד שנגרם לתלמידי חטיבות הביניים, שסבלו ונפגעו יותר מכל התלמידים מתחילת משבר הקורונה".