3 צפייה בגלריה
גבר נהרג בתאונת דרכים בפתח תקווה
גבר נהרג בתאונת דרכים בפתח תקווה
הרכב הפוגע והאופניים החשמליים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
רוכב אופניים חשמליים כבן 40 נהרג בצהריים (שישי) מפגיעת רכב בדרך רבין בפתח תקווה. חובשים ופרדמיקים של מד"א שהגיעו לזירה קבעו את מותו במקום. הרכב הפוגע דרס את הרוכב מסיבה שאינו ברורה, והגבר נחבט על הכביש ונותר כשהוא מחוסר הכרה.
נהג הרכב לא נזקק לטיפול רפואי, ולמקום הוזעקו בוחני תאונות הדרכים של משטרת מרחב שרון שפתחו בחקירת התאונה ועיכבו את הנהג לחקירה.
3 צפייה בגלריה
גבר נהרג בתאונת דרכים בפתח תקווה
גבר נהרג בתאונת דרכים בפתח תקווה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ד"ר ליאור בודה, רופא מתנדב במד"א ירקון שהגיע לזירה עם החובש חנינה סיידל סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו את האופניים מעוכים על הכביש ובמרחק של כ-10 מטרים שכב גבר מחוסר הכרה עם פגיעת ראש קשה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
זמן קצר לאחר מכן, בן 38 נפצע באורח אנוש בהתנגשות בין שני טרקטורונים בשטח פתוח בדימונה. צוות מד"א פינה את הגבר יחד עם שני פצועים נוספים כבני 20 שנפגעו באורח בינוני וקשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בדימונה
תאונת דרכים בדימונה
זירת התאונה בדימונה
(צילום: גל אברהם, תיעוד מבצעי מד"א)
מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נהרגו 17 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים - לעומת 13 רוכבים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. לפי דו"ח שהגישה העמותה לכנסת בכל יום נפגעים בממוצע שמונה רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, ויותר מ-11 אלף נפגעו בחמש השנים האחרונות בתאונות. "הלב נשבר כשעוד אדם נהרג בתאונת דרכים לאחר שרכב על אופניים חשמליים", מסר מנכ"ל העמותה ארז קיטה. "מדינת ישראל לא מתחשבת ברוכבי האופניים והקןרקינטים החשמליים ולמעשה מפקירה אותם. הוסיפו מאות אלפי כלים חשמליים מבלי להעניק תשתית מתאימה, אכיפה והסברה ראויה כזאת שתאפשר לרכוב בצורה בטוחה".