שר הרווחה איציק שמולי הבטיח היום (ראשון) כי "יהיו דמי אבטלה לעצמאים כמו שהבטחנו". בריאיון לאולפן ynet הוא התייחס גם לוויכוח בין כחול לבן לליכוד על התקציב ותקף את הליכוד ש"מתעסק ברדיפת שופטים וסיפוח ולא במיליון מובטלים".
"הם לא מפגינים נגדי. הם מפגינים נגד מדיניות הממשלה והזעקה שלהם היא אותנטית ומוצדקת", אמר שמולי על המפגינים אתמול בתל אביב שמחו על המצב הכלכלי.
4 צפייה בגלריה
איציק שמולי
איציק שמולי
התוכנית היא צעד בכיוון הנכון. שמולי באולפן
(צילום: שמוליק דודפור)
"עד עכשיו בהקשר של העצמאים ובעלי העסקים, צריך להגיד את האמת, תוכניות הסיוע של הממשלה יותר דומות לחבל תלייה מחבל הצלה. שני הדברים הכי דחופים - להעלות את סכומי הפיצויים של בעלי העסקים ולהנהיג דמי אבטלה לעצמאים", הוסיף שר הרווחה.
עם זאת שמולי הדגיש כי "התוכנית הנוכחית היא בהחלט צעד בכיוון הנכון. בטח ובטח לשכירים ולגמלאים שלהם הצלחנו להאריך את המענקים המיוחדים ודמי האבטלה".
4 צפייה בגלריה
הפגנת העצמאיים בתל אביב
הפגנת העצמאיים בתל אביב
"זעקה אותנטית". ההפגנה אמש בתל אביב
(צילום: SES)
שר הרווחה תקף את התנהלות הליכוד בממשלת האחדות, ואמר כי "הליכוד צריך להבין שהוא בממשלה פריטטית ועכשיו יותר מסיפוח ורדיפת שופטים, צריך לטפל במיליון מובטלים. ברגע שהליכוד יבין את זה, הממשלה תתפקד הרבה יותר טוב ותוכל להתמקד רק בקורונה".
-הם לא מבינים את זה?
"המעשים מדברים בעד עצמם. בשבוע שעבר, אמרנו בצורה מפורשת שהדבר החשוב ביותר זה להוריד את שיעור החולים ולטפל במיליון מובטלים. מה עשה הליכוד? הלך והביא הצעת החלטה של סמוטריץ' ללכת ולרדוף אחרי שופטים".
שמולי התייחס לביקורת על הטיפול של הממשלה במשבר הכלכלי והדגיש: "מתווה הנכים יקוים עד תום וגם קצבת הנכות תעלה, גם הקצבה לנכים מונשמים, לילדים נכים, לקשישים נכים. הבטחתי ונקיים. גם שר האוצר התחייב לזה, והנה דוגמה למקום שבו אנחנו משתפים פעולה. דמי אבטלה לעצמאים? נעשה דמי אבטלה לעצמאים. אני וכל גוש כחול לבן, זו אחת הדרישות המרכזיות שלנו בתקציב".

4 צפייה בגלריה
שביתת העובדות הסוציאליות
שביתת העובדות הסוציאליות
"להעלות להם את השכר". הפגנה של העובדים הסוציאליים
(צילום: איגוד העובדים והעובדות הסוציאליים)
שמולי התייחס לנושא תקציב המדינה שנמצא במחלוקת, ואמר כי "התקציב זו נקודת מבחן רצינית מאוד, אני מקווה שיהיה תקציב".
-למה אתם מתעקשים על תקציב דו שנתי, בעצם? אומר נתניהו, בגיבוי אנשי האוצר, שחייבים תקציב חד שנתי. אתם רוצים להוביל לבחירות?
"קודם כל, בחדרים סגורים, בכירי אוצר אומרים גם דברים אחרים לגמרי. הם אומרים אפשר כך ואפשר גם אחרת. בוא נעשה סדר - המהלך החשוב ביותר זה להניע תוכנית שתוכל להצמיח את המשק, לא רק לשלם לאנשים את רשת הביטחון. כדי שתוכל לעשות את זה, אתה לא יכול להניח תקציב לשלושה חודשים. זה מגוחך".
4 צפייה בגלריה
ישאל כץ
ישאל כץ
יש גם שיתופי פעולה. ישראל כץ
(צילום: לע"מ)
- אם רה"מ יתעקש ללכת על תקציב חד שנתי, תפילו את הממשלה על הסוגיה הזאת?
"אני לא אפיל שום ממשלה. בהסכם שלנו, אגב, נתניהו הוא שדרש להכניס להסכם של כחול לבן והליכוד בגל הראשון את הדרישה לתקציב דו שנתי. הסכמים צריך לכבד. יחד עם זאת, ההסכם נותן לגנץ ולנתניהו להגיע למהלכים אחרים בהסכמה. אם תושג הסכמה, אדרבא".
- שר האוצר אמר שלא מעלים שכר, בטח שלא בתקופה הזאת.
"אני חושב שיש מגזרים מסוימים בסקטור הציבורי כמו רופאים, עובדי מעבדות, אחיות ועובדים סוציאליים, שבהחלט צריך להעלות להם את השכר בתקופה הזאת. העומס עליהם הוא מטורף.
"חייבים להעלות את השכר של העובדים הסוציאליים ובמקום לרדוף אותם ולעצור אותם בהפגנות, צריך לשבת איתם בישיבת מו"מ רצינית".