עיריית אשדוד החליטה אתמול (יום שני) לקיים מבצע בדיקות קורונה בהפרדה בין גברים לנשים באזור החילוני של העיר, בשיתוף מגן דוד אדום (מד"א) ופיקוד העורף. הבדיקות, שהתקיימו אתמול, שבו למתכונת רגילה היום והתקיימו באופן מעורב, לאחר שתושבים שבאו להיבדק "העמידו את העירייה על טעותה" - כך לדברי העירייה. עם זאת, במד"א טוענים כי הסיבה לחזרה למתכונת המעורבת היא מיעוט נבדקים ביחס לצפי הראשוני.
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בהפרדה לנשים וגברים
בדיקות קורונה בהפרדה לנשים וגברים
מסלול לגברים - ומסלול לנשים. בדיקות הקורונה באשדוד
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בהפרדה לנשים וגברים
בדיקות קורונה בהפרדה לנשים וגברים
הבדיקות באשדוד. בקופות החולים אמרו שעד אתמול לא בוצעו בדיקות בהפרדה
בהודעה שפורסמה אתמול לתושבי העיר אשדוד על מבצע הבדיקות נכתב כי "השבוע תיפתח תחנה נוספת ברובע הסיטי, והיא מתוכננת לבצע בדיקות במשך שלושה ימים בלבד, בשני מסלולים נפרדים (לנשים ולגברים)". לפי ההודעה, "התחנה תהיה פתוחה לחברי כל קופות החולים והבדיקות יבוצעו בחינם ע"י מד"א. כל מה שצריך לעשות זה להצטייד במסכה ובתעודת זהות ולהגיע לבדיקה בתחנה המיוחדת".
בהודעה נכתב גם כי "שיתוף הפעולה של משרד הבריאות, פיקוד העורף ועיריית אשדוד זוכה להצלחה רחבה, ולאחר התחנות לבדיקת קורונה שפעלו כבר בכמה רובעים, נודדת התחנה לאזור נוסף – רובע הסיטי. התחנות פועלות במסגרת המאמץ שעושה העירייה וגופי הבריאות לבלימת שרשרת ההדבקה באשדוד".
יש לציין כי בתמונות שהופצו על-ידי העירייה, נראים מסלולים נפרדים לגברים ונשים בבדיקות. בנוסף, בשיחות עם כמה גורמים בכירים בקופות החולים, נמסר כי עד כה בוצעו בדיקות קורונה בהפרדה בריכוזים חרדיים - אך זו הפעם הראשונה שהדבר קורה באזור חילוני.
בשדולת הנשים הגיבו בזעם: "אין ספק שמצב התחלואה בישראל בכלל, ובקרב החברה החרדית בפרט, דורש הרחבה והנגשה של מערך הבדיקות. אבל, בדיקת הקורונה היא פשוטה, ואין בה שום חישוף. בדיוק כפי שלא ניתן לבצע הפרדה בקופות החולים, כך אין הצדקה וזה לא חוקי לבצע הפרדה בין גברים לנשים בבדיקת קורונה".
לפי השדולה, "הריחוק החברתי של לפחות שני מטרים אמור להניח את הדעת מפני כל חשש של ערבוב. חבל שהעירייה בוחרת בפתרון לא חוקי, במקום להשקיע בהסברה וברכישת אמון הציבור. נזכיר שהניסיון מלמד שיצירת הפרדה במקומות שבהם היא לא הייתה קיימת קודם, יותר משהיא נותנת מענה לצורך של האוכלוסייה - היא יוצרת צורך זה, מקבעת אותו ואף תורמת להקצנתו והרחבתו".
מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, אורי קידר, אמר כי "שוב אנחנו מבינים שמי שחושב שלהיות משת"פ של הפרדה מגדרית ייעצר בגבולות החברה החרדית, מוצא את עצמו עם הפרדה מגדרית בשכונות חילוניות. אין ולא יכולה להיות הצדקה להפרדה מגדרית בתור לבדיקות קורונה, לא משנה באיזו שכונה ולא משנה מי מבקש אותה".
לדבריו, "ראש עיריית אשדוד כבר חטף סטירה פוליטית מהציבור שלו אחרי שנכנע לקיצוניות סביב חוק המרכולים, וכנראה שהוא עוד לא למד את הלקח בצורה מספקת. אסור לנרמל את ההפרדה המגדרית, ומי שיעשה זאת יישאר עם תמיכה של מיעוט חרדי קטן ובהתנגדות של כלל הציבור הישראלי הרחב. בהצלחה לפוליטיקאי שזו התכנית שלו."

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "מאז ביצוע בדיקות הסקר הן התרכזו ברובעים האדומים המתאפיינים באוכלוסייה חרדית ונבנו בהתאמה לצרכי האוכלוסייה. לראשונה נפתחה תחנה ברובע חילוני אולם מקימי העמדות השתמשו באותה תכנית פריסה המוכרת להם מהרובעים החרדיים. משהועמדו על הטעות בתוך פחות משעה מפתיחת התחנה, בוטלה ההפרדה. התחנה פעילה וכל התושבים מוזמנים להיבדק ללא צורך בהפניה".
ממד"א נמסר בתגובה: "מגן דוד אדום פועל בקרב כל המגזרים והאוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס הישראלי ואנו מתחשבים בהשקפת עולמם. ככלל, במקרים בהם מתאפשר, אנו משתדלים מאוד להתחשב בבקשותיהם של התושבים. לבקשת העירייה אתמול נפתחה עמדה נפרדת, ומאחר שלא היה ביקוש היא נסגרה לאחר כחצי שעה. מד"א עומד בחזית הלחימה בהתפשטות נגיף הקורונה ועל מנת לעודד את הציבור לבוא ולהיבדק יעשה כל מאמץ כולל עמדות בהפרדה במקומות בהם יש ביקוש בקרב הציבור. אנו גאים על כך, וכך נמשיך לנהוג גם בעתיד".
מפיקוד העורף טרם נמסרה תגובה.