3 צפייה בגלריה
ארז ארג׳ונה
ארז ארג׳ונה
ארז ארג'ונה כרמל. העמיתים המליצו לו להודות
(מתוך עמוד הפייסבוק )
לצד העדויות שהולכות ומצטברות נגד המורה הרוחני ארז ארג'ונה כרמל, שנמצא ללא רוח חיים ימים ספורים לפני פרסום תחקיר של גוף התקשורת הפמיניסטי-אקטיביסטי "פוליטיקלי קוראת" שמייחס לו תקיפות מיניות, נשמעה היום (שבת) גם ביקורת נוקבת על עמיתיו של ארג'ונה שידעו על הסיפורים, אך בחרו לשתוק או "לסגור" את הסיפור מבלי לדווח לרשויות.
ע', בת 36, נפגעה מארג'ונה בקיץ 2005. הטראומה, כך היא מספרת, נותרה חקוקה בראשה עד היום. "לפני 16 שנה הגעתי לאשרם במדבר והתנדבתי שם כחודשיים וחצי. החוויה שם הייתה מאוד מפוקפקת", סיפרה. "בילינו בבריכה משותפת וכולנו היינו עם בגדי ים או טופלס. הווייב היה של מיניות פתוחה. ארז פשוט התקרב אליי והתחיל לגעת לי בחזה ובאיבר המין. קפאתי ולא ידעתי איך להגיב".
ע' סיפרה כי המגע נמשך כמה דקות. "התרחקתי ולא ידעתי איך להגיב. לא ידעתי שזו הטרדה מינית, אבל בדיעבד הבנתי שהוא כפה עליי את המגע ולא רציתי את זה. אני יודעת שהוא עשה את זה לעוד מישהו שאני מכירה". ע' אומרת שארג'ונה ניצל את חולשתה. "הוא לקח מישהי פגיעה וניצל אותה בשם המיניות הפתוחה. לא הרגשתי נכון לחשוף את זה כי זה היה בשם הפתיחות המינית".
"הוא פגע בכל כך הרבה נשים, לא מבינה מאיפה הייתה לו הזכות"
כשקראה על התאבדותו של ארג'ונה, שתקף לכאורה עשרות נשים, סיפרה ע' על דמעות ושוק. "זה החזיר אותי לטראומה. היה לזה משקל בחיים שלי. הוא חלאת המין האנושי שפגע בכל כך הרבה נשים ואני לא מבינה מאיפה הייתה לו הזכות".
ד', אחד מחבריו של ארג'ונה למקצוע, סיפר היום על ניסיון "לסגור" את הסיפור מבלי לדווח למשטרה. "קיבלתי טלפון מחבר שאמר 'יש מטפל מוכר שיש לא מעט נשים שאומרות שנפגעו ממנו. אנחנו מתארגנים קבוצה של גברים מהשבט כי אנחנו רוצים לשים לזה סוף. חייבים לעשות משהו'", תיאר ד' את דברי חברו.
הוא ציין כי שאל את חברו אם לערב את המשטרה, אך האחרון השיב לו שהנפגעות לא מוכנות להעיד וש"כנראה שהמשטרה והרשויות לא יעשו כלום". ד' אמר שהחבר הציע לו להצטרף לפגישה, לעמת אותו עם הדברים ולגרום לו להבין את רמת החומרה, כלשונו.
3 צפייה בגלריה
פוסט שכתב ארז ארג׳ונה
פוסט שכתב ארז ארג׳ונה
הפוסט האחרון של ארג'ונה
(מתוך עמוד הפייסבוק )
ביום שלישי שעבר, מתאר ד', נפגשו המורים הרוחניים עם ארג'ונה. "שמנו את מה שאנחנו יודעים על השולחן. זו הייתה אחת הסיטואציות המורכבות שחוויתי. היה מתח באוויר לאורך כל השיחה. זה היה מעמת, אמיתי ומכבד. המלצנו לו להפסיק לטפל בקליניקה כדי לעבור תהליך עם עצמו ולהודות במעשים עוד לפני שהם מתפרסמים, וכך להביא לאמת ולריפוי".
התגובות לסיפור של ד' לא איחרו לבוא. בחלקן הוא הואשם בהשתקה שהובילה לפגיעה בנשים אחרות. "כולכם צריכים להתבייש. כל מי שידע על הפגיעות ולא עשה דבר אשם לא פחות ממנו", תקפה גולשת בפייסבוק. גולשת אחרת כתבה כי "האינטרנט זוכר הכול. גם את הפוסט התומך והעצוב, בו מתואר איך במקום ללכת למשטרה, הלכתם - אתה וחבריך - אל האנס, לתמוך ולחבק".

"נתתי לו הזדמנות מחמת הספק"

ג', שהכירה גם היא את ארג'ונה מקהילת המורים הרוחניים, סיפרה שלמרות שידעה על מעשיו – החליטה לעמת אותו עם המעשים ונתנה לו הזדמנות נוספת מבלי לדווח למשטרה.
"את השמועות התחלתי לשמוע כבר ב-2018", היא סיפרה. "היה לי קשה להאמין, ואז שמעתי עדויות מגורמים ישירים. שלוש תלמידות שלי סיפרו לי מקרים מהעבר שלהן, על הטרדה מינית, שאכן זה קרה להן. אחת אפילו מורה בעצמה, מאוד אסרטיבית, שלא האמינה איך נפלה בפח. הזדעזעתי עד עמקי נשמתי".
לדבריה, "הנושא לא נתן לי מנוח והחלטתי לעשות מעשה, לקחתי מהבנות עדות והתחלתי לחפש מה עושים, אפילו מצאתי תחקירנית מהעיתונות שהסכימה להתחיל לחקור בנושא. אבל הבנות פחדו לצאת עם הנושא לאור, ויכולתי להבין אותן. הרבה פחד היה שם ממה שארז יכול לעשות להן. הנושא התמוסס".
בהמשך סיפרה שארג'ונה פנה אליה ואיים בתביעה אחרי שנודע לו שהיא יודעת על מעשיו. "הדגשתי את חומרת הדברים והעדויות שיש לי ושזה לא דיבה אם זו אמת. הוא לקח צעד אחורה והכה על חטא. הוא אמר שהוא לא עושה את הדברים האלה יותר. הדגשתי שאם אשמע עוד מקרה אצא עם זה לאור וסיימנו את השיחה. בחרתי לתת לו הזדמנות נוספת מחמת הספק".
גולשת שזעמה על דבריה של ג' כתבה לה: "ידעת והחלטת על דעת עצמך לתת לו עוד צ'אנס. שמעת על פיצוי? לקיחת אחריות? טרחת לברר שלא יעשה את זה שוב? האינטואיציה שלך הייתה שגויה ברמות מטורפות".
לפוסט האחרון של ארג'ונה בפייסבוק נכתבו תגובות רבות. ארג'ונה התנצל על מעשיו, ובתגובות רבות היו הבעות צער על מותו וללא אף אזכור של התקיפות המיניות לכאורה.
3 צפייה בגלריה
טל קרן כץ
טל קרן כץ
טל קרן כץ, שנפגעה בידי ארג'ונה. לא התלוננה בהמלצת המרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית
(צילום: אורית פרידמן)
אחת הגולשות כתבה: "מקווה שסלחת לעצמך ושולחת המון אהבה. בטוחה שגם בממד אחר תשפיע, תעזור ותחזק". גולשת אחרת כתבה: "אתה לפחות המגדלור שלי. אם אני רוצה להדביק לעצמי חיוך אני נזכרת בפנים שלך קורנות כמו ילד. שתדע ותהיה מבסוט על עצמך שאתה מהטובים, לתמיד".
אחת הגולשות דימתה את סיפורו של ארג'ונה לסיפורו של יהודה משי זהב. "ידעו ושתקו. כולם צריכים לפשפש במעשי 'האור' שלהם ולעשות חשבון נפש. המגיבות והסולחות לו זה אחד לאחד החברה החרדית שסלחה למשי זהב, וידעה ושתקה. תחשבו על הנפגעות והנאנסות ש'הגורו' השתמש עליהן בקסמו ובכוחו כדי לספק את המאווים המיניים שלו", היא תקפה. "חבל שהוא התאבד, כי הוא היה צריך לשבת שנים בכלא".