בעקבות פרשת כיתוב האונס שנחשפה אתמול (יום ב') בתיכון בכפר סבא, אמרה הבוקר תלמידת כיתה י' בבית הספר לאולפן ynet: "אני מפחדת ללכת ליד השכבה הבוגרת. אני לא יודעת מי בדיוק כתב ואני לא מכלילה את כל השכבה, אבל זה פוגע בביטחון ללכת לידם". התלמידים האחראים למעשה הושעו מהלימודים.
ב-1 בספטמבר התכוונו כמה תלמידים לערוך "קבלת פנים" לתלמידות כיתה י' החדשות, וביקשו לתלות שלטים שעליהם נכתב: "איה נאפה - 12, אילת - 30, בני י"ב - 100", בהתייחסם לפרשת אונס הנערה באילת והחשד לאונס צעירה בריטית באיה נאפה בקיץ שעבר.
מנהל בית הספר גילה על הכוונה ומנע מהם לבצע את המעשה. בהמשך הם הושעו מבית הספר. במקביל, על קירות אחד מהתיכונים האחרים רוססה כתובת בלשון "אין יודניקית שלא נותנת - אין י"בניק שלא מקבל".

3 צפייה בגלריה
מחאת נשים בכניסה לביה״ס כצנלסון בכפר סבא
מחאת נשים בכניסה לביה״ס כצנלסון בכפר סבא
ההפגנה מול התיכון, הבוקר
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
מחאת נשים בכניסה לביה״ס כצנלסון בכפר סבא
מחאת נשים בכניסה לביה״ס כצנלסון בכפר סבא
תלמידות בהפגנה מול בית הספר בכפר סבא
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
הכתובות בתיכון בכפ"ס
הכתובות בתיכון בכפ"ס
הכתובות שעוררו את הסערה
א' שהתראיינה לאולפן ynet הוסיפה: "גיליתי שביום הראשון ללימודים כמה תלמידים כתבו על אחד מהקירות בבית הספר משפט בעל אופי מיני ובית הספר החליט למחוק את זה. אני מזועזעת מעצם המחשבה שמישהו כתב את זה וגם כועסת גם על ההנהלה שהחליטה להשתיק את המקרה, למחוק את זה, לא לספר לאף אחד. אם לא היינו מגלים את המקרה אתמול אף אחד לא היה יודע".
- ידוע מי צייר את הגרפיטי הזה? "לפי השמועות זו הייתה קבוצה של בנים ובנות. בית הספר טוען שהייתה מצלמה רחוקה ומי שכתב את המשפט היה עם הגב למצלמה ולכן אי אפשר למצוא אותו".
- עד כמה זה מעורר סערה בקרב התלמידים והתלמידות בבית הספר? "זה עורר סערה מאוד גדולה. אנחנו עכשיו מוחות ליד התיכונים. זה מכעיס אותנו שיש תלמידים שחשבו שזה בסדר לכתוב משפט שמעודד אונס. אנחנו מאוד סוערות על ההחלטה לא לספר לנו, להשאיר את זה בינם ובין עצמם".
- באופן אישי את חוששת? "כן, זה מלחיץ".
- תחושת הביטחון שלך נפגעה? "כן. אני מרגישה שבית הספר, שאמור להיות הבית שלי לשנים הקרובות, אכזב אותי. אני אמורה להרגיש בטוחה".
- מה הצעדים הבאים בבית הספר? "אנחנו התאחדנו, גם הורים וגם אנשים מארגונים שונים וכמובן כל התלמידים מתיכונים שונים בעיר. אנחנו לא מתכננים לשתוק על זה. אנחנו רוצים שהבית ספר יבין שמה שהם עשו לא בסדר".
עשרות תושבי כפר סבא הפגינו הבוקר מול בית הספר. בהפגנה השתתפו הנהגות ההורים העירונית ותלמידים מכיתות י"ב.
ממשרד החינוך בתגובה: "מבדיקה עולה כי שני בתי הספר טיפלו באירועים באופן מיידי, נחוש ובמלוא החומרה. בהתאם לזאת, הנהלות בתי הספר נקטו כל אמצעי העומד לרשותן. בבתי הספר הבהירו לתלמידים כי מדובר בהתנהלות פסולה שיש בה כדי לחצות את הקו האדום, ואף הדגישו בפניהם כי להתנהגות זו אין כל מקום במרחב הציבורי, קל וחומר במוסד חינוכי. הנושא ממשיך להיות מלווה ומטופל על ידי בתי הספר כדי למנוע הישנותו של מקרה זה שוב".
אתמול נמסר מעיריית כפר סבא: "השילוט המדובר נתגלה עוד טרם נפתחה שנת הלימודים בשבוע שעבר ועוד טרם נתלה. הנושא טופל על-ידי מנהל בית הספר באופן מיידי ובתקיפות, כאשר התלמידים האחראים על השילוט הושעו מלימודיהם".