שריפת חורש טבעי פרצה אחר הצהריים (יום א') באזור חצור הגלילית. האש התפשטה לכיוון בית המלון "בית בגליל" וישיבת "חוני המעגל" אשר פונו מיושביהם.
לאחר כשלוש שעות הושגה שליטה על השריפה, באמצעות 11 צוותי כיבוי גדולים שהוזנקו לאזור מהתחנה האזורית גליל גולן וכן ארבעה מטוסי כיבוי, יחד עם צוותי קק"ל. לא נגרם נזק למבנים. במקביל פרסם משרד הבריאות אזהרה לציבור לקראת השרב הכבד הצפוי מחר.
מוקדם יותר פרצה שריפה גם ביער ענבה, בסמוך לכביש 431. חמישה צוותי כיבוי בסיוע שני מטוסים השיגו שליטה על השריפה.
1 צפייה בגלריה
ארבעה מטוסים מסייעים בפעולות הכיבוי. ארכיון
ארבעה מטוסים מסייעים בפעולות הכיבוי. ארכיון
ארבעה מטוסים מסייעים בפעולות הכיבוי. ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)
שריפת קוצים גדולה פרצה הערב בין כביש 6 למחסום תאנים - טייבה. חמישה צוותי כיבוי מתחנת השרון בפיקודו של להב מור שישיצקי פעלו למנוע התפשטות של האש בשטח של יותר מ-30 דונם צמחייה.
בעקבות הצפי לעומס חום קיצוני שישרור מחר ברוב אזורי הארץ, קרא משרד הבריאות לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.
גם כוחות הכבאות וההצלה נערכים לחום הקיצוני. על פי ההנחיות, בזמן השרב יפעלו הכוחות בעיקר בתגבור משל"טים, יקיימו סיורים יזומים בנקודות עם פוטנציאל לשריפות ויתגברו צוותים בחלק מהתחנות.
בנוסף, יופעל עוצר אימונים ותרגילים מלא ותפתחנה תחנות הזנקה מוקדמות על פי הערכת מצב. זאת כאשר מחוזות דן ומרכז ייערכו עם כוחות עתודה וסיוע לתגבור ותהיה נוכחות מפקדים בתחנות. הטייסת ויחידת להבה יפעלו על פי הצורך כאשר יחידת הכיבוי האווירית תערוך ופטרולים במקומות מיועדים על פי תמונת המצב.
פורסם לראשונה: 16:56, 30.05.21