בבית הדין הצבאי ביפו מתנהל בימים אלו משפטו של סרן ח', ששימש כמפקד באחת מיחידות צה"ל ביהודה ושומרון. הוא נאשם בשמונה סעיפים שלפיהם הוא ביצע מעשים מגונים והטריד מינית ארבעה חיילים ששירתו תחתיו במשך כשנתיים.
הקצין שימש כסגן מפקד יחידה שפועלת באופן קבוע ביהודה ושומרון. מממצאי החקירה עלה כי בטרם נעצר, הוא אף ניסה לשכנע את פקודיו שלא להעיד נגדו במצ"ח. באחת הפעמים, כך לפי כתב האישום, הוא נכנס לחדר המגורים של אחד מפקודיו ונגע באיבר מינו כמה פעמים. הוא אף הציע לו הצעות מיניות - ונדחה על-ידי החייל.


במקרה אחר, נכתב באישום, הציע הקצין לחייל לישון עמו בחדרו שבבסיס ואף לצפות עמו בסרטים פורנוגרפיים. החייל סירב.
חייל אחר ביחידה, לפי כתב האישום, ספג מהקצין נגיעות מיניות בגופו בכעשר הזדמנויות: בנסיעה ברכב צבאי, בחדר הכושר של הבסיס ועוד. גם במקרה זה הוא הציע לחייל לישון עמו בחדרו שבבסיס ואף הפציר בו לצפות עמו בסרטים פורנוגרפיים - אך נדחה על ידו.
כמו כן, במקרה נוסף שהתרחש באזור ציבורי רגיש ביחידה, נאשם הקצין כי צבט את איבר מינו של אחד החיילים שממנו ביקש להחזיק ציוד אישי. חייל אחר התנגד פיזית למעשיו של הקצין - שגם בו הפציר לאפשר לו לבצע בו מעשים מגונים באזור רגיש אחר בשטח היחידה. חייל נוסף הושפל על-ידי הקצין במשרדו בעת שמילא דף משימות שגרתי באירוע אחר, שהתרחש באזור ציבורי רגיש ביחידה, הקצין מואשם כי צבט באיבר מינו של חייל אחר, לאחר שביקש ממנו להחזיק ציוד אישי. חייל אחר התנגד פיזית למעשיו של הקצין, שהפציר גם בו לבצע בו מעשים מגונים באזור רגיש אחר בשטח היחידה.
בנוסף, אחד החיילים - ששימש כעוזרו של סרן ח' - הושפל אף הוא על-ידי הקצין במשרדו: כשמילא החייל דף משימות שגרתי, שאל אותו הנאשם מה עמדתו בנוגע לסחיבת נשקו וציודו האישי, כמו גם ניקיון המשרד והחלפת גחל בנרגילה של הקצין. במהלך האירוע, לפי האישום, כתב הקצין בדף המשימות שמילא פקודו את המילים "לך תזדיין" וקרא לו לבצע בו מעשה מגונה. החייל סירב. הקצין, בתגובה, צייר דמות של גבר עירום ושאל את פקודו אם כך נראה איבר מינו.

"אם ישאלו במצ"ח - תגיד ששלחתי ידיים לחזה ולגב"

סרן ח' מואשם גם בסעיף של הדחה בחקירה, כפי שצוין. לאחר שנפתחה חקירה בעניינו על-ידי חוקרי מצ"ח - הוא קרא לחיילים שאותם הטריד מינית שלא להעיד נגדו. לאחד מהם אמר: "אני לא הומו". לאחר אמר, לפי כתב האישום: "אם תופסים אותי אני הולך לשבת שנתיים. אם תעזור לי - אהיה חייב לך את החיים שלי".
לפי האישום, לחיילים אחרים אמר סרן ח': "אם שואלים במצ"ח - אז נגעתי בפלג גוף עליון. אם שואלים, תגיד ששלחתי ידיים לחזה, לגב, רק אל תגיד ששלחתי לך ידיים לאיבר המין".
הדחות דומות ניסה הקצין לבצע גם מול עדים נוספים בפרשה, שבמסגרתה הוא מואשם גם בהתנהגות שאינה הולמת. הקצין הכחיש בחקירתו את המיוחס לו, ולבקשתו אסר בית הדין הצבאי לפרסם את פרטיו המזהים.
מדובר צה"ל נמסר: "המתלוננים לוו לאחר הפגיעה על-ידי מרכז ההתמודדות והתמיכה בצה"ל לנפגעות ולנפגעי פגיעה על רקע מיני (מהו"ת), וקיבלו סיוע. צה"ל רואה בחומרה כל מקרה של פגיעה על רקע מיני, וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין. עם פתיחת חקירת מצ"ח הושעה הקצין מתפקידו. הקצין שוחרר מצה"ל בחודש מאי 2020".