2 צפייה בגלריה
אסף ורחלה כץ, שנהרגו בתאונה. מימין: אב המשפחה זאב
אסף ורחלה כץ, שנהרגו בתאונה. מימין: אב המשפחה זאב
אסף ורחלה כץ, שנהרגו בתאונה. מימין: אב המשפחה זאב
(צילום: באדיבות המשפחה)
בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) 8 שנות מאסר על ג'האד סלאח, תושב נהריה בן 42 ובעבר איש צד"ל, שהורשע בגרימת מוות בקלות דעת, כאשר גרם לתאונה בה נהרגו שני בני אדם, בעת שנהג תחת השפעת סמים. השופט ארז פורת קבע כי טווח הענישה במקרה זה נע בין 7 ל-12 שנות מאסר, ולא ברור מדוע בחר דווקא ברף הנמוך.
התאונה הקשה אירעה ב-2016, בכביש 89 בקטע שבין צומת כברי לנהריה. סלאח נהג במכונית מרצדס אחרי שעישן סמים. הוא הגיע מכיוון כביש 70, פנה מערבה ונהג במהירות גבוהה, תוך שלפי העדויות עקף כלי רכב מצד ימין. כשהגיע לעיקול בכביש הוא סטה מנתיב הנסיעה, פגע בגדר הבטיחות מצד ימין, נהדף לנתיב השמאלי ופגע במכונית טויוטה שהגיעה מכיוון נהריה.
נהג הטויוטה אסף כץ (42) מגינתון ואמו, רחלה כץ (81), נהרגו. אשתו של אסף נפצעה באורח קשה, ובנם שהיה אז בן שנתיים נפגע באורח קל.

2 צפייה בגלריה
תאונה תאונת דרכים קטלנית כביש 89 שני הרוגים צומת כברי נהריה צפון
תאונה תאונת דרכים קטלנית כביש 89 שני הרוגים צומת כברי נהריה צפון
זירת התאונה
(צילום: אלעד גרשגורן)
המשפט התחיל ביולי 2017, אולם כמה חודשים אחר כך ברח הנאשם – ממשפחה של יוצאי צד"ל - ללבנון וההליכים הופסקו. בחודש מרץ 2019 חצה הנאשם את הגבול בחזרה לישראל, נתפס, ומשפטו התחדש.
בהכרעת הדין קבע השופט פורת, כי לא ניתן להרשיעו בהריגה, כפי שביקשה הפרקליטות, בשל היעדר היסוד הנפשי. עם זאת הוא ציין בהכרעת הדין: "המסכת הראייתית שנפרשה לפניי מבססת היטב, מעבר לספק סביר, כי הנאשם נהג כשהוא תחת השפעת סם מסוכן, במהירות שלא תאמה את תנאי הכביש ובאופן שסיכן את משתמשי הדרך, והתנהגותו זו היא שגרמה לתאונה הקטלנית".
בגזר הדין כאמור קבע השופט כי טווח הענישה הראוי נע בין 7 שנות מאסר ל-12. הוא ציין כי לנאשם אין עבר תעבורתי או פלילי מכביד, וציין את תרומתו של אבי הנאשם לחברה הישראלית. מנגד טען כי "הנאשם לא קיבל אחריות מלאה למעשיו וטען בהיעדר עיגון עובדתי ממשי למזעור אחריותו המשפטית והעובדתית לגרימת התאונה".
מלבד המאסר בפועל נדון סלאח למאסר על תנאי של שנה. הוא יפצה את אשתו של המנוח בסכום של 50 אלף שקל, ולא יוכל לקבל רישיון נהיגה למשך 15 שנה לאחר שחרורו מהכלא.
עו"ד ויסאם עארף, המייצג את סלאח מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי הוא שוקל לערער על עצם ההרשעה.