2 צפייה בגלריה
חוזרים בטיסת החילוץ
חוזרים בטיסת החילוץ
חוזרים בטיסת חילוץ
(צילום: מוטי קמחי)
דיפלומטים ונושאי תפקידים בנציגויות ישראל ברחבי העולם מגיעים בשבועיים האחרונים לישראל כדי להתחסן מפני קורונה, והשיירה האווירית של הנציגים הישראלים מחו"ל מגיעה בעת שנמל התעופה בן גוריון סגור כחלק מהחלטת הממשלה למנוע כניסה לארץ מחשש להגעת נוסעים עם מוטציות נוספות של הנגיף.
בתוך כך, בישראל ישנן כ-100 אלף מנות חיסון של חברת "מודרנה" שלא נעשה בהם שימוש, וכעת שוקלים למי לתת אותן. בכירים במשרד הבריאות אמרו ל-ynet כי אחת האפשרויות היא הוצאת מנות החיסון לשגרירויות ישראל בחו"ל לצורך חיסוני העובדים. במקביל, נאמר, נשקלת הגעה מרוכזת של דיפלומטים ישראלים ארצה לצורך חיסונם.
בינתיים, ישראלים שנמצאים בחו"ל ורוצים לשוב ארצה טוענים כי כרטיסי הטיסה אזלו. עד כה חוסנו עובדי השגרירויות והדיפלומטים הזרים בחיסונים של פייזר. מחר יגיעו לארץ 80 שליחים מאפריקה והם יתחסנו בנתב"ג. מאירופה הגיעו עשרות שליחים לישראל בטיסות ההומניטריות של ישראייר מפרנקפורט, ואחרים הגיעו בטיסות מיוחדות שהזמין משרד החוץ למדינות מרוחקות - חלקן באירופה ובאפריקה - באמצעות מטוסי מנהלים.

דינה, ישראלית שמתגוררת בגרמניה, ניסתה לשוב לישראל בתחילת השבוע, אולם לדבריה נאמר לה במוקד ההזמנות של ישראייר שכרטיסי הטיסה אזלו מאחר שנרכשו על ידי נציגי משרד החוץ.
"אמרו לי שהכרטיסים נגמרו ושאנסה להזמין כרטיסים לטיסות אחרות", סיפרה. "כששאלתי איך זה נחטף כל כך מהר, המוקדנית אמרה לי שצריך להזמין מהר כי שליחים של משרד החוץ חוזרים לישראל כדי להתחסן ולכן הכרטיסים נמכרים מהר".
2 צפייה בגלריה
החיסון של מודרנה
החיסון של מודרנה
החיסון של מודרנה
(צילום: רויטרס)
אמיר דיין, שחזר לישראל בתחילת השבוע בטיסה מפרנקפורט, אמר: "חזרתי מנסיעת עבודה באירופה וכמעט רוב הנוסעים במטוס היו עובדי משרד החוץ. בצ'ק אין ראיתי הרבה דרכונים דיפלומטיים. אני בעד שיחסנו אותם, אבל זה שהם תופסים את כל המקומות במטוס זו חוצפה, כי רבים תקועים בגלל שנגמרו הכרטיסים. או שהמדינה תוסיף עוד טיסות או שהדיפלומטים יחכו".
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס לטענות מופרכות וחסרות בסיס עובדתי. משרד החוץ גאה להיות פורץ דרך והיחידי מבין משרדי החוץ בעולם, הדואג לבריאות השליחים המשרתים ברחבי העולם בשם מדינת ישראל. שר החוץ והנהלת המשרד מחויבים לביטחונם ובריאותם של שליחי מדינת ישראל בעולם כולו ומודים לכל משרדי הממשלה השותפים למבצע הבאת השליחים להתחסן בישראל".