בית המשפט אוסר על כלי התקשורת לצלם את דיונים משפטיים - אך ביאנה זקוטניק, בת 28 מתל אביב, מצאה בכל זאת דרך להעביר לציבור את מה שהתרחש אתמול (יום שני) באולם בפתיחת שלב ההוכחות במשפטו ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מציירת כל דבר שקורה שם, כל מה שיכול לעניין", אמרה באולפן ynet. לדבריה, הדיון אתמול היה מעניין יותר מהקודם: "העדות (של אילן ישועה, א"ל) גרמה ליותר דרמה". היא הוסיפה כי היא נוהגת להגיע בעיקר לדיונים שבהם נוכח גם נתניהו עצמו.
5 צפייה בגלריה
מאיירת משפט נתניהו ביאנה זקוטניק
מאיירת משפט נתניהו ביאנה זקוטניק
"מלחיץ שכולם רואים מה אני עושה". מימין: ביאנה מאיירת, משמאל: התוצאה
(איור: Biana Zakutnik)
5 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה מעיד, אתמול
(איור: Biana Zakutnik)
5 צפייה בגלריה
צוות הפרקליטות באיור מאולם הדיון
צוות הפרקליטות באיור מאולם הדיון
צוות הפרקליטות
(איור: Biana Zakutnik)
5 צפייה בגלריה
נתינהו באיורים מאולם
נתינהו באיורים מאולם
נתניהו והתובעת בן ארי
(איור: Biana Zakutnik)
זקוטניק סיפרה כי "אני בעיקר אמורה לצייר את כל מה שקורה בדיון. כל התרחשות וכל דבר שיכול לעניין. מה שאני מצליחה לפרוש, אני מציירת. הייתי שם שלוש שעות, והבנתי שזה המשיך עוד הרבה אחרי. נגיד בפעם האחרונה ידעתי שצריך להגיע עד ושזה אחד הדברים המרכזיים שיהיו, ושאני צריכה לתפוס את הבעות הפנים שלו ותנועות הגוף. היה גם פריים שתפסתי שראיתי את נתניהו מהגב, כשהוא מסתכל בדיוק על עורכת הדין שמתחקרת את העד. יצא לי לתפוס את שלושתם אחד אחרי השני וזה היה נראה לי מעניין".
מה ראש הממשלה עשה באותו פריים? למה זה תפס אותך? "הוא יושב מאחורי ההתרחשות, רק מקשיב. אין לו מה לעשות חוץ מלהקשיב לנאמר בנושא. הוא רק צופה מהצד".
מה מד הלחץ בסיטואציה כזו? "מאוד גבוה, במיוחד בערב שלפני. אני מגיעה לשם ואוטומטית עושה שיתוף מסך לאייפד שלי וכולם רואים את כל מה שאני עושה. אם אני צריכה למחוק דברים או אם יצא ציור לא טוב אני צריכה להתחיל מההתחלה וכולם רואים. בין ציור לציור הם מחכים שאני כבר אתחיל, ואני צריכה לחשוב מה אני מציירת בכלל. הכל קורה כל כך מהר. הלילה לפני היה מאוד חסר שינה, אבל היה כל כך הרבה לחץ ואדרנלין שלא הייתי עייפה".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בבית המשפט, אתמול
(צילום: אורן בן חקון)
קיבלת תגובות פעם מהדמויות שאת מאיירת? "לא, אבל כשיצאתי משם בפעם האחרונה, מי שמקליד את הכל שאל אם הפעם ציירתי גם אותו".
עשית הכנה סמי-משפטית לפני שהגעת? "קיבלתי רשימה בפעם הראשונה של מי מגיע ותפקידים, אבל לא נכנסתי יותר מדי לפרטים כי בעיקר מעניין אותי לראות את ההתרחשות. די קשה לי להתמקד במה אומרים בדיון, כי אני כל כך עסוקה בלתפוס את האנשים שהמלל קצת הולך לאיבוד".
כמה איורים הספקת אתמול? "הפעם 10, פעם שעברה 12. היו כמה בעיות באינטרנט".
באופן כללי, איך היו התחושות אתמול? "הפעם היה קצת יותר מעניין, מכיוון שהיה את העד הייתה יותר דרמה. גם ראיתי שכתבו את זה אז אין לי בעיה להגיד שפתאום בשעה 12:00 היה את איריס אלוביץ' שהתפרצה מאחורה, או שהיה עורך דין שהתפרץ לדברי עורך דין אחר. היה יותר מתח הפעם".
ואפשר לאייר את המתח הזה? "אפשר לנסות, אבל הדברים האלה ספציפית קורים כל כך מהר שקצת קשה לתפוס את זה. אבל כן יש לי איור של עורך הדין שדיבר על השופט לא בתורו, זה היה בזמן שדיבר עו"ד אחר והוא ביקש לבוא ולהגיד את דבריו תוך כדי".