2 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
משרד הבריאות מסר הערב (יום א') כי מאז יום חמישי, שעות ספורות לאחר אישור החוק שמאפשר לשב"כ לאכן שוב טלפונים סלולריים של חולי קורונה, נשלחו עשרות אלפי מסרונים לאזרחים שנדרשים להיכנס לבידוד. החוק שאושר בכנסת ביום רביעי האחרון מאפשר לשב"כ לאכן טלפונים סלולריים של חולים שנרשמו קשיים בהשלמת החקירות האפידמיולוגיות שלהם.
במשרד התייחסו גם לזמני ההמתנה הארוכים מאוד במוקד שבו יכולים אזרחים לערער על הדרישה מהם להיכנס לבידוד. "אנחנו מכירים את הבעיה ופועלים לפתור אותה. הדבר ישתפר בימים הקרובים עם תוספת כוח אדם במוקד", מסרו במשרד.
עוד נמסר מהמשרד כי קבלת מסרון מחייבת כניסה לבידוד מיד, וכי עד קבלת אישור רשמי אחר חל איסור לנהוג באופן אחר.

2 צפייה בגלריה
הודעה על בידוד
הודעה על בידוד
הודעה שקיבל אזרח ממשרד הבריאות
ביממה האחרונה התקבלו פניות רבות ב-ynet, שמהן עלה כי המשרד לא נערך כראוי לחזרת האיכונים הסלולריים. אלו שהצליחו להגיע לשיחה עם מוקד משרד הבריאות, לא הצליחו לקבל פרטים נוספים - מה שעלול להצביע על נתק בין שב"כ למשרד הבריאות בכל הנוגע לנתוני האיכון. בנוסף, הצביעו גולשים על חוסר האפשרות למעשה לערער על האיכון שהתקבל משב"כ. "זה מאוד מתסכל וגם עלול להוביל לחוסר ציות", כתב אחד מהם.
נזכיר כי החוק החדש לאיכוני שב"כ מהווה הסדר זמני שאמור לסייע למשרד הבריאות במלחמה בהתפשטות הנגיף. בשבועיים וחצי הקרובים צפויה לדון ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בהסדר כולל בנושא, כדי להסדיר את אפשרות האיכון בחקיקה בכנסת.
לפי החוק, השב"כ יוכל לסייע במהלך שלושת השבועות הקרובים במקרים ייחודיים שבהם לא ניתן יהיה להשלים את החקירה האפידמיולוגיות של חולי הקורונה בשיטות אחרות. בנוסף, החוק מסמיך את משרד הבריאות להסתייע בשב"כ במהלך אותה התקופה לבצע חקירות ביום שבו יש עלייה של יותר מ-200 חולים מהיום שקדם לו.
בנוסף, החוק קובע כי על הממשלה להקים צוות שרים שיבחן בכל עת את הצורך בהמשך ההסתייעות בשב"כ, בהתחשב במצב התחלואה, בתרומה הסיוע של השירות בצמצום התחלואה ובקיומן של חלופות. בנוסף, הצוות יתחשב בפגיעה בזכות לפרטיות, ויסתייע בחוות דעת של הרשות להגנת הפרטיות.
צוות השרים ידווח לממשלה על הממצאים שעלו וימליץ בנוגע להמשך הצורך בהסתייעות בשב"כ. בנוסף, הצוות יוכל להמליץ לראש הממשלה לבקש את אישור ועדת החוץ והביטחון להוסיף לחוק נסיבות חריגות נוספות שבהן יוכל השב"כ לסייע. אם לא יימצא צורך להמשך הסיוע של השב"כ, הממשלה תבטל את האישור. גם הכנסת רשאית לפי החוק לבטל את האישור לאיכון סלולרי באמצעות שב"כ.