יו"ר בל"ד, ח"כ מטאנס שחאדה, התייחס הבוקר (יום ה') להתפרקות הרשימה המשותפת ולבחירה של רע"מ לרוץ בנפרד, וטען שהיו"ר שלה, מנסור עבאס, "בחר להמשיך עם הפרויקט שלו ולא להסתכל על האינטרס הקולקטיבי של החברה הערבית". בראיון לאולפן ynet הוא הוסיף: "לא נתניהו פירק את המשותפת, אבל הוא דחף לזה. עבאס בחר לצאת מהרשימה המשותפת".
- אולי הוא פשוט רצה לומר, "אנחנו לוקחים את התנועה שלנו לתוך המיינסטרים יותר". יותר מעורבות, יותר סיוע מן הממשלה, מן המדינה, בזמן שאתם ממשיכים עדיין עם הנראטיב הישן. "אין פה נראטיב ישן וחדש. הרשימה המשותפת פעלה, עבדה ותמשיך לשרת נאמנה את האינטרסים של האוכלוסייה הערבית, תמשיך לדבוק בתוכנית הפוליטית שלה, במצע הפוליטי, ולהשיג את הזכויות של האזרחים הערבים, אבל בלי לוותר, בלי להתנות בין זכויות לבין עמדה פוליטית או התנהגות פוליטית.
"אנחנו לא נוותר על העקרונות הפוליטיים בתמורה לתוכנית כלכלית, או תמורת תוכנית למאבק בפשיעה. דרך אגב, מנסור עבאס לא השיג כלום מאז שבחר ללכת במסלול החדש-ישן הזה, שכבר ניסינו אותו לפני שנים רבות. התוצאה היא שהם יצאו מהרשימה המשותפת ועכשיו המפלגות הציוניות מנסות לקושש את הקולות של החברה הערבית. אני בטוח שזה לא יקרה. האזרחים הערבים למודי ניסיון. אנחנו בוטחים בהם שהם בסופו של דבר יצביעו לרשימה המשותפת".
1 צפייה בגלריה
ח"כ ד"ר מטאנס שחאדה
ח"כ ד"ר מטאנס שחאדה
ח"כ מטאנס שחאדה. "האוכלוסייה הערבית יודעת מי תקף אותה עשר שנים"
- אתה חושב שנתניהו יקבל קולות במגזר הערבי? "הוא יקבל, אבל לא כפי שהם מצפים או כפי שהוא שואף. הוא יקבל כמה אלפי קולות כפי שקרה גם בבחירות הקודמות".
- דיברנו עם סוקר שמומחה למגזר הערבי והוא אומר שיש שם כמעט שלושה מנדטים לנתניהו. "זו התוצאה העכשווית לפי הסקרים אבל אני בטוח שהתוצאה תשתנה ובסופו של דבר הם לא יקבלו יותר מ-10,000 או 20 אלף קולות. בסופו של דבר האוכלוסייה הערבית יודעת מי משרת אותה נאמנה, מי פועל להגן עליה ומי משתדל למנוע חוקים גזעניים ואפליה, ויודעת מי תקף אותה בעשר שנים האחרונות. הרי אי אפשר למחוק את זה, אי אפשר לכסות על זה. הסרטונים קיימים, המדיניות, החוקים הגזעניים עדיין קיימים ורשומים בספרי החוקים בישראל".