לפחות תשעה חולי קורונה נהרגו בטורקיה, אחרי שמכל חמצן התפוצץ במחלקה לטיפול נמרץ שבה אושפזו. הפיצוץ גרם לשריפה בבית חולים פרטי בעיר גזיאנטפ בדרום מזרח המדינה. 14 חולי קורונה נוספים שאושפזו במחלקה הועברו לבתי חולים אחרים.
כוחות הכיבוי שהוזעקו לבית החולים השיגו שליטה על האש. בלשכת מושל גזיאנטפ נמסר שהפיצוץ במחלקה היה ב-04:45. מלבד ההרוגים לא היו נפגעים נוספים בשריפה.
2 צפייה בגלריה
טורקיה פיצוץ בית חולים בעיר גזאזיינטפ חולי קורונה נהרגו ב שריפה
טורקיה פיצוץ בית חולים בעיר גזאזיינטפ חולי קורונה נהרגו ב שריפה
מחוץ לבית החולים שבו הייתה השריפה
(צילום: רויטרס)
סוכנות הידיעות הממלכתית של טורקיה דיווחה שהקורבנות בשריפה הם בני 56 עד 85. "הטרגדיה הזאת מעציבה אותנו מאוד", אמר שר הבריאות הטורקי פהרטין קוג'ה, שאמור לבקר בבית החולים שבו פרצה השריפה בגזיאנטפ, במרחק 850 ק"מ מאיסטנבול.
לפי הנתונים של ממשלת טורקיה, בעקבות מגפת הקורונה המיטות במחלקות לטיפול נמרץ ברחבי המדינה בתפוסה של 74%. גורמים במערכת הבריאות אומרים שהמצב חמור אף יותר, ושבתי החולים "מוצפים" בנשאים של הנגיף.
בשישי בערב דיווח משרד הבריאות הטורקי על 26,410 נדבקים חדשים ועל 246 טורקים שמתו מהנגיף ביממה האחרונה. עד כה אובחנו בטורקיה יותר מ-1.9 מיליון נדבקים ויותר מ-17,600 חולי קורונה מתו מהנגיף.
רק בסוף נובמבר החלה טורקיה לדווח גם על נדבקים אסימפטומטיים, בעקבות טענות שהיא מסתירה מהציבור את ההיקף האמיתי של המגפה. מאז הנתונים היומיים גבוהים במיוחד. בעקבות הזינוק במספר הנדבקים הטילה טורקיה הגבלות על אזרחיה. בסופי השבוע הטורקים נמצאים בעוצר, ובמהלך השבוע יש במדינה עוצר חלקי.