שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (ב') על קידום מספר יוזמות בנייה לפלסטינים בישיבת ועדת המשנה לתכנון ורישוי במנהל האזרחי שתתקיים בשבוע הבא. המתנחלים תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המהלך: "שותף לתוכנית ההשתלטות של הרשות הפלסטינית".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ בנימין נתניהו
גנץ מקדם את האישורים, המתנחלים זועמים על נתניהו
(צילום: אלעד מלכה, רויטרס)
התוכניות המשמעותיות ביותר שצפויות לעלות בישיבת ועדת המשנה ביום ראשון הן על הרחבת הכפרים וואלגה וחיזמה הסמוכים לירושלים. בנוסף, הוועדה תדון גם באישורים למתן תוקף לתוכניות עבור בית מלון באזור בית לחם, ובהפקדת תוכניות לבית מלון בבית ג'אלא. כמו כן, הוועדה תדון גם בהסדרת מבנים חקלאיים באדמות ע'ורה על פרעה.
חברי הוועדה ידונו בישיבתם גם בתוכניות בנייה של בית ספר לא חוקי בתוך שמורת הטבע נחל מכוך שבמזרח חבל בנימין, בהלבנה של הכפר דאהר אל-מאלק שבצפון השומרון, הכשרה בדיעבד של בנייה בלתי-חוקית נרחבת בכפר וואלג'ה שעל כביש המנהרות, הלבנת בנייה בלתי חוקית בכפר קיסאן שבמזרח גוש עציון ועוד.
3 צפייה בגלריה
כפר כיסאן
כפר כיסאן
קיסאן. הוועדה צפויה להלבין בנייה בלתי חוקית בכפר
(צילום: רגבים)
לחלק גדול מהתוכניות הוצאו צווי הריסה, בעקבות עתירות שהגישה תנועת רגבים, ויש להניח שלא כל התוכניות יאושרו על ידי הוועדה. מדובר בישיבה שגרתית שנערכת מעת לעת במנהל האזרחי, שבמהלכה מאשרים ומכשירים בנייה פלסטינית בשטחי C.
בתנועת רגבים מחו על הכוונה להלבין בנייה בלתי-חוקית פלסטינית, והפנו את האש לראש הממשלה: "נתניהו מוציא כותרות על הרחבת ההתיישבות היהודית ב-800 יחידות דיור, וביד השנייה מאשר תוכניות בנייה בלתי חוקית של הרשות הפלסטינית על מאות דונמים. המשמעות האסטרטגית פה ברורה ומחרידה – ההתיישבות היהודית צריכה להתכנס לתוך משבצות קטנות ומגודרות, בעוד שהרשות הפלסטינית מתפשטת על פני השטח ומקבלת אישור לכך".
3 צפייה בגלריה
אנשי ההתיישבות הצעירה פתחו בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה
אנשי ההתיישבות הצעירה פתחו בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה
שביתת הרעב של אנשי ההתיישבות הצעירה
(צילום: גיל יוחנן)
במקביל, נמשכת המחאה של "ההתיישבות הצעירה" בנוגע להסדרת כ-70 מאחזים בשטחי יהודה ושומרון. אנשי ההתיישבות הצעירה, יחד עם ראשי מועצת יש"ע, שובתים רעב כבר מספר ימים מחוץ למשרד ראש הממשלה בירושלים, ומחר הם צפויים לקיים עצרת מחאה.
"ראש הממשלה ממשיך לירוק בפרצופם של המתיישבים, 'מנהיג הימין' כנראה איבד את זה", אמרו. "אחרי שניסה להלבין את הבנייה הבדואית בנגב כחלק מדיל עם מנסור עבאס, נתניהו מעדיף כרגע להיות שותף לתוכנית ההשתלטות של הרשות הפלסטינית ולהלבין את הבנייה הפלסטינית העבריינית, כל זאת בזמן שהוא ממשיך להפקיר ללא תנאי מחייה וללא ביטחון מינימלי את עשרות אלפי התושבים ביישובים הצעירים, שאת הסדרתם הוא מעכב כבר חודשים".