המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (שני) כי תפתח בחקירה בעקבות התיעוד שבו נראה מפקד תחנת לב הבירה, סגן-ניצב שימי מרציאנו, דוחף נער שהפגין בירושלים.
סגן-ניצב מרציאנו תועד ברחוב שבטי ישראל בירושלים כשהוא רודף אחר קבוצת מפגינים, בהם ילדים ונערים, ודוחף את אחד מהם על המדרכה ועל החומה הסמוכה לה. במשטרה אמרו כי מדובר בתיעוד חלקי וכי "שניות קודם לכן הושלכו אבנים לעבר כוחות המשטרה".
3 צפייה בגלריה
סגן ניצב שימי מרציאנו רודף אחרי קבוצת מפגינים בירושלים
סגן ניצב שימי מרציאנו רודף אחרי קבוצת מפגינים בירושלים
סגן ניצב מרציאנו דוחף נער שהפגין בירושלים
(צילום: מוטי קסטל)
18 מפגינים נעצרו אתמול במהומות שפרצו באזור שכונת מאה שערים בירושלים, זאת לאחר הגעתם של כוחות משטרה לשכונה על מנת לאכוף את תקנות הקורונה והסגר. המהומות כללו זריקת אבנים לעבר כוחות המשטרה, הבערת פחים ותקיפת רכבים פרטיים שעברו במקום.
3 צפייה בגלריה
סגן ניצב שימי מרציאנו רודף אחרי קבוצת מפגינים בירושלים
סגן ניצב שימי מרציאנו רודף אחרי קבוצת מפגינים בירושלים
(צילום: מוטי קסטל)


בעימותים השתתפו ילדים רבים. כמה מהם דחפו פחי אשפה לכביש ואף הציתו אותם. ברחוב הנביאים הם חסמו את דרכם של אוטובוסים.
מנגד, המשטרה הפעילה יד קשה נגד התושבים באזור. במהלך המהומות הצטברו לא מעט תיעודים מטרידים. בין היתר מדובר בתיעוד של שוטר יס"מ שנראה דוחף ילד שרכב על קורקינט בשכונת גאולה ומפיל אותו על המדרכה. בזמן שדחף אותו הוא צעק עליו "לך אחורה". לפני כן תועד שוטר יס"מ משליך דלי על נער בן 13 בביתר עילית.

ממשטרת ישראל נמסר בנוגע לתיעוד של סגן ניצב מרציאנו: "מדובר בתיעוד חלקי שאינו מציג את ההתרחשות במלואה. שניות קודם לכן הושלכו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום להשבת הסדר הציבורי נגד עשרות מפרי סדר שיידו אבנים וגרמו נזק רב לרכוש, לרכבי אזרחים וניידות. מספר שניות אחרי שהושלכה אבן לעבר השוטרים, הצעיר ואחרים נמלטו מהשוטרים שרדפו אחריהם במטרה לעצור אותם.
"אנו רואים בחומרה כל הפרת סדר באשר היא, במיוחד כאשר מדובר בהשלכת אבנים לעבר כוחות המשטרה ואזרחים, ונמשיך לפעול נגד אותם פורעי חוק באשר הם".

מסתמן: ייסגר התיק נגד סנ"צ ניסו גואטה

במקביל, לפי שעה מסתמן כי התיק נגד סגן-ניצב ניסו גואטה, שתועד מכה מפגינים ומרתק את אחד מהם לקרקע באלימות בהפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ייסגר לאחר החגים.

3 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
"בקשר עם מח"ש וסומכים על בדיקתם". עורך הדין עדי כרמלי
עורך דינו של גואטה, עו"ד עדי כרמלי, אמר כי "למיטב הבנתנו וידיעתנו במחלקה לחקירות שוטרים טרם התקבלה כל החלטה. אנחנו מצויים בקשר עם מח"ש וסומכים על בדיקתם. תגובתנו תינתן לאחר שתתקבל החלטה רשמית".
תנועת הדגלים השחורים מסרה בתגובה להחלטה המסתנת כי "מח"ש מצדיקה את שמה - המחלקה לחיפוי על שוטרים אלימים. הצעד הזה הוא אור ירוק לשוטרים האלימים - אין שום דין עבורכם".
מתנועת קריים מיניסטר נמסר: "כשאין ציפיות אין אכזבות. מהרגע הראשון מנגנון הטיוח של מח"ש ומשטרת ירושלים עבד שעות נוספות. המסר לשוטרים בשטח ברור - תמשיכו להכות אזרחים ולקחת את החוק לידיים. יש מי ששומר עליכם".