שני רעולי פנים ירו הלילה (יום ה') עשרות כדורים אל ביתו ואל מכוניתו של כתב ynet לענייני ערבים חסן שעלאן בטייבה. שלושה כדורים פגעו ליד מיטתם של בנו בן ה-4 ובתו בת ה-13 ששהו בחדרם. הם לא נפגעו. נזק נגרם לרכוש.

8 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
חסן שעלאן
(צילום: יריב כץ )
8 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
"לא מפחד מאף אחד. אמשיך לעבוד כרגיל". חסן שעלאן
8 צפייה בגלריה
הבית של חסן בטייבה
הבית של חסן בטייבה
"הבת שלי לא תישן בחדר הזה יותר". סימני הירי בחדר הילדים
אחד הכדורים פגע במרחק של 10 ס"מ בלבד מראשם של ילדיו. היורים שהו מחוץ לבית כשעה לפני הירי ושאלו שכנים היכן נמצא ביתו של שעלאן. לאחר שירו את צרורות הירי בסביבות 01:50 בלילה, נקב אחד מהם בשמו של חסן וקילל: "יא אחו אל-שרמוטה".
שעלאן אומר כי הוא אינו מסוכסך עם איש וכי הרקע קשור לעבודתו העיתונאית. חסן שעלאן מסקר במסגרת עבודתו ב-ynet בין היתר את גל האלימות הקשה במגזר הערבי שגבה בשנים האחרונות את חייהם של עשרות בני אדם. הוא גם השתתף בסיקור גל המהומות שפרץ ביישובים המעורבים וביישובים ערביים שליווה את מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה.
"אנחנו במצב נפשי לא נעים", אמר שעלאן באולפן ynet. "זה מאוד קשה וחמור. הייתי באמצע הכנת כתבה ופתאום שמעתי יריות. חשבתי שהם יורים בחוץ, כבר התרגלנו לזה. כשהרגשתי שהירי מתקרב אליי זחלתי וברחתי לכיוון אחת הגדרות. אחרי שהיורים סיימו הם אפילו אמרו 'חסן שעלאן' והתחילו לקלל אותי, כדי להבהיר שזו לא טעות בזיהוי - כלומר, 'התכוונו לירות עליך'".
8 צפייה בגלריה
הבית של חסן בטייבה
הבית של חסן בטייבה
"העבריינים רצו לסתום פיות". סימני הירי אל מכוניתו של חסן שעלאן בטייבה
8 צפייה בגלריה
הבית של חסן בטייבה
הבית של חסן בטייבה
סימני הכדורים על הבית של חסן בטייבה
8 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
חסן שעלאן
(צילום: יריב כץ )
8 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
(צילום: יריב כץ )
שעלאן סיפר כי ירו עשרות כדורים לעבר רכבו ולעבר הבית, והקליעים חדרו לחדרם של בנו ובתו. "יש לי ילדה בת 13 וילד בן 4 עם צרכים מיוחדים, שאוהב לישון ליד אחותו", אמר. "כדור אחד עבר 10 ס"מ מהראש. כמעט רצחו את הבן והבת שלי".
דיברנו על זה בשיחות אישיות שאתה מאוים. איימו עליך בעבר ואתה מאוים כל הזמן בגלל עבודתך העיתונאית. "יש אנשים שמאיימים עלי ואני מכיר אותם, אבל בסופו של דבר אני פותר את הבעיות. במקרה הזה לא קיבלתי התראה שרוצים לפגוע בי. אני לא יודע מי ירה בי ומה המטרה. לא עשיתי רע לאף אחד, אני לא מסוכסך עם אף אחד. אני לא עבריין, לא קשור לארגון פשע ולא להלבנת כספים. אני אדם ישר. תמיד נמצא באירועים, בכל מקום. יכלו לרצוח אותי בכביש ולא רק בבית".
"זה מקרה חמור, לא הצלחתי היום להוציא את הילדים שלי לבית הספר", הוסיף שעלאן. "המורים הגיעו לבית ולקחו אותם, הם היו במצב נפשי מאוד קשה. סגרתי את החדר של הבת שלי, היא לא יכולה לישון בתוך החדר הזה יותר. זהו, נגמר".
8 צפייה בגלריה
הבית של חסן בטייבה
הבית של חסן בטייבה
רכבו של שעלאן אחרי הירי
לדברי שעלאן, "הפושעים האלה רצו להעביר מסר - שנסתום פיות. הם לא רוצים שנכתוב מה קורה בחברה הערבית". חסן הדגיש: "אני לא מפחד מאף אחד. אני ממשיך לעבוד כרגיל. אני יודע שאני תמיד עובד בצורה ישרה ומציג את הדברים כמו שצריך בצורה מקצועית. זו פעם ראשונה שיורים לעבר הבית שלי, וזו הרגשה מאוד רעה כי לא פגעתי באף אחד. כמעט רצחו את הילדים שלי ואני לא יודע מה יעשו לי עכשיו אם אצא לכביש. בחברה הערבית יש אלימות ורציחות כל הזמן, ואין לתופעה הזו פתרון. אני תמיד אומר - 'אתמול רצחו מישהו, מחר ירצחו אותי, את אשתי, הבן שלי והבת שלי'. העבריינים מסתובבים חופשי ואין מי שיטפל בהם".
"לא ציפיתי להגיע למצב כזה", הוסיף. "אני רוצה לטפל במשפחה שלי עכשיו. אשתי כבר בוכה, וצריך להרגיע את הילדים שלי וללכת למקום אחר. לא נישאר בבית היום".
יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, אמר כי "אנחנו מזועזעים מהירי על ביתו של כתב ynet חסן שעלאן. מדובר בחצייה של קו אדום ועליית מדרגה באלימות שמופנית כלפי עיתונאים בישראל. אנו רואים בכך לא רק פגיעה בחסן ומשפחתו, אלא ניסיון להלך אימים על עיתונאים ולפגוע ביכולתם לשרת את הציבור ולדווח על המתרחש בתוך החברה הערבית ובכלל. אנו דורשים ממשטרת ישראל לנקוט את כל האמצעים כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם היורים".
מרכז "אעלאם"- המרכז הערבי לחירות המדיה, פיתוח ומחקר - מסר: "אנחנו מחזקים את חסן שעלאן, עיתונאי מסור שעושה את עבודתו בצורה נאמנה ומקצועית. הירי הוא סממן לחומרת המצב בחברה הערבית ולאוזלת היד של המשטרה. הירי על ביתו של שעלאן מזכיר את המצב במקסיקו".