3 צפייה בגלריה
אגם קורן אשר נפלה מגובה במערת קשת בצפון
אגם קורן אשר נפלה מגובה במערת קשת בצפון
אגם קורן. "היא מאוד אמיצה ואוהבת טיפוס"
(באדיבות המשפחה)
בדקות האחרונות לפני שאירע האסון בשבת, אגם קורן הייתה מאושרת. הנערה בת 14 מקריית ביאליק טיילה עם הוריה ועם חברים נוספים, באזור מערת קשת בגליל המערבי. השמיים חייכו אל חבורת המטיילים ומזג האוויר היה אביבי. "אגם הייתה כל כך מאושרת לגלוש סנפלינג. לרגע לא חשבנו שלאחר שהיא כבר תהיה למטה ותעשה דרכה בחזרה אלינו, היא תיפול מגובה רב", סיפרו אתמול (יום א') בני משפחתה של הנערה, שנפצעה באורח קשה.
גם אתמול המשיך הצוות הרפואי במחלקה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, במאבק להצלתה של אגם, תלמידת כיתה ח' בחטיבת הביניים אורט דפנה. מבית החולים נמסר כי מצבה מוגדר עדיין קשה והיא מורדמת ומונשמת.

האסון התרחש, כאמור, בשבת בצהריים, במהלך טיול שערכה אגם עם הוריה, כרמית וגיל. לאחר שסיימה גלישת סנפלינג, מעדה בדרכה חזרה למעלה ונפלה לתהום. "נסענו עם חברה שלנו ובתה", מספרת האם כרמית, "כשהגענו למערת קשת, אגם ראתה שם גולשים בסנפלינג וביקשה לעשות את זה. היא מאוד אמיצה ואוהבת טיפוס.
"שאלתי אותה: 'את חייבת?' היא אמרה: 'כן'. ניסיתי לשכנע אותה שלא תעשה זאת, אבל ראיתי בעיניים שלה את הרצון. ראינו את המדריך מחבר אותה לרתמות לפני שהיא גלשה למטה. אגם הייתה מאושרת. כולם מחאו לה כפיים והיא שמחה. כשהיא גלשה, אנחנו נשארנו למעלה וחיכינו לה. נאמר לנו שלאחר שהגולשים מגיעים למטה, הם מטפסים רגלית למקום שבו אנחנו נמצאים, הליכה שיכולה לקחת 30 דקות".
3 צפייה בגלריה
אגם קורן אשר נפלה מגובה במערת קשת בצפון
אגם קורן אשר נפלה מגובה במערת קשת בצפון
אגם קורן, וזירת הנפילה באזור מערת קשת
(באדיבות המשפחה)
לאחר שחלפה יותר מחצי שעה ואגם איחרה להגיע, פנתה האם למדריך. "הוא אמר: 'אין לכם מה לדאוג, היא תגיע לכאן או לחניון שנמצא יותר למטה'. עברו דקות ארוכות. לא היינו רגועים. שאלנו שוב ושוב את המדריך, אבל לא קיבלנו תשובה. בעלי החליט לרדת לכיוון החניון לבדוק אם הגיעה לשם".
האב גיל לא איתר את אגם בחניון ושב אל החלק העליון שם המתינו כרמית, החברה ובתה. "הוא חיפש את המדריך שלא היה שם יותר. ברח", אומרת כרמית, "בעלי החליט לרדת למטה לחפש את אגם. אחרי עשר דקות הוא התקשר בבכי מטורף, בצרחות: 'היא מתה. היא שוכבת שם למטה ולא זזה'. לא ידעתי מה לעשות. אמרתי רק 'אלוהים ישמור'. שמעתי את בעלי, וחשבתי גם אני שהיא מתה. לא יכולה אפילו להסביר מה עובר על הורים כשהם רואים דבר כזה. מאז בעלי לא יכול לישון. הוא רואה רק את התמונה הזאת מול העיניים".
3 צפייה בגלריה
חילוץ נערה ממערת קשת בגליל
חילוץ נערה ממערת קשת בגליל
תיעוד מתוך החילוץ
(צילום: יחידת החילוץ גליל מערבי כרמל)
צוות יחידת החילוץ גליל-כרמל, בסיוע מד"א, הגיעו אל אגם ששכבה בעומק השטח, לאחר שנפלה מגובה של כ־25 מטרים. בשל תוואי השטח המורכב, לוחמי יחידת החילוץ 669 גלשו ממסוק בחבלים ופינו את הנערה הפצועה אל המרכז הרפואי רמב"ם.
כרמית: "ראינו איך מעלים אותה למסוק. עברנו מוות. פשוט נורא ואיום. "יש לה שבר בעין, שברים בראש ונוזלים במוח. בלילה הכניסו אותה לניתוח והכניסו לה לראש צינור לניקוז הנוזלים. המצב שלה התייצב , אבל יהיה לה שיקום לא פשוט. ככל שעוברות השעות מהפציעה והמצב לא מחמיר, זה טוב".