פרקליטות המדינה ערערה היום (ראשון) לבית המשפט העליון על קלות עונשו של חיים דמקינר, ספר מנהריה בן 57, שהורשע בביצוע עבירות מין רבות באמצעות האינטרנט כלפי כ-45 נשים ונערות ונשלח לשמונה שנים וחצי בכלא.
2 צפייה בגלריה
חיים דמקינר
חיים דמקינר
חיים דמקינר. קיבל 8.5 שנות מאסר בלבד על ריבוי עבירות מין ברשת
המדינה סבורה כי עונש המאסר של דמקינר, שהורשע בין היתר בפגיעה מינית בנערות בנות 10 עד 14, לא יבטא מענה הולם למאפייניה הייחודיים של תופעת עבריינות המין ברשת, התפשטותה המהירה, הקושי בגילויה לעומת קלות ביצועה, והסכנה שהיא מציבה בפני ילדים קטנים במחשבם הפרטי, בביתם, וללא השגחת הוריהם.
"הנאשם ניצל את תמימותן וחוסר ניסיונן של הקטינות, והסב פגיעה חמורה בכבודן, פרטיותן ותחושת הביטחון שלהן", נכתב בהודעת הערעור שהוגשה על ידי עו"ד רחל מטר. העונש אף אינו תואם את הנזק שנגרם בפועל לעשרות המתלוננות בהן פגע הנאשם.
כמו כן, נכתב כי "על אף שמדובר בתופעה חדשה באופן יחסי, אשר צמחה בצלה של התקדמות טכנולוגית מבורכת, היא מתרחבת בקצב מעורר דאגה, אשר מחייב הטלת ענישה מחמירה שתרתיע עברייני מין מלתור אחר ילדים תמימים באינטרנט".
כתב האישום שבו הודה הנאשם כולל 15 סעיפי אישום ומגולל שורה ארוכה של עבירות מין שביצע באינטרנט לאורך שנים רבות. בין השנים 2019-2015, יצר הנאשם לעצמו זהויות בדויות, לרוב של נער או נערה צעירים, פתח חשבונות פיקטיביים ברשת החברתית אינסטגרם, ובאמצעות זהויות בדויות אלה, יצר קשר עם נערות וצעירות ופיתה אותן במרמה להתכתב עמו ובהמשך להצטלם עבורו בעירום חלקי או מלא, לבצע בעצמן מעשי אינוס ומעשים מגונים.
2 צפייה בגלריה
מחשב
מחשב
במחשבו נמצאו גם חומרי פדופיליה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כמו כן, ביצע דמקינר מעשים מגונים במתלוננות והטרידן מינית. בנוסף, החזיק הנאשם במחשבו האישי כ-250 קובצי פדופיליה, גם של פעוטות מתחת לגיל 3, וכן צילם סרטוני וידאו של נערות וצעירות במרחב הציבורי, ללא ידיעתן תוך שהוא עוקב אחריהן ומתמקד באיבריהן המוצנעים.
הספר הורשע גם במעשה אינוס בקטינה שטרם מלאו לה 16 שנה, עבירות רבות של הטרדה מינית, התחזות לאחר, וכן בעבירות של שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, עבירות רבות של פגיעה בפרטיות ועבירות רבות של מידע כוזב במחשב.