עם תחילת תוכנית הרמזור הוגדרה העיר רעננה "כתומה" ואילו הבוקר (ד') הפכה העיר רשמית ל"ירוקה". חיים ברוידא, ראש העיר, הסביר בריאיון לאולפן ynet: "פשוט החלטנו לעשות סוף לאנשים שלא ממלאים אחר ההנחיות". ברוידא פרס את תוכנית הפעולה. "אנחנו עושים פה המון עבודה קשה ולא פשוטה. אנחנו עומדים בראש סולם הדו"חות והאכיפה לתושבים וגם לעסקים. אנחנו נעים מעסק לעסק".
- אז הסיפור הוא אכיפה. "לגמרי, אנחנו לא מפסיקים לאכוף. הקורונה עדיין כאן, מי שחושב שנעלמה הוא טועה, היא תמשיך הרבה זמן ולכן אנחנו ממשיכים במלוא הקצב כדי להביא לכך שמי שמפר ישלם את המחיר ומי שלא מפר לא יהיה בסכנה".
בין היתר, ברעננה החליטו לתלות שלטים ברחבי העיר שמעודדים עטיית מסכות. "עלינו בפרסום בתחנות האוטובוס, צילמנו תושבים מקומיים עוטים מסכות, כשאתה רואה תושב מקומי, ילד, ילדה, שמבין שיש לו גם נכדים וגם ילדים, אז הדברים האלה תופסים", אמר ראש העיר.
הוא טען: "הדברים האלה עוברים, כמובן שלא מצליחים בכל מחיר, אבל אנחנו עושים את הדברים האלה. אנחנו ממוקדי מטרה ברגע שאנחנו מזהים בעיה במקום מסוים. אנחנו עושים את ההפרדות, עושים כל מה שניתן כדי ליצור מצב שרעננה מוגנת על כל המשתמע מכך".
2 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה ברעננה
מתחם בדיקות קורונה ברעננה
מתחם בדיקות קורונה ברעננה
(צילום: עמית הובר )
2 צפייה בגלריה
חיים ברוידא
חיים ברוידא
"עמוד השדרה של מדינת ישראל אלה הרשויות המקומיות"
(צילום: אלי דסה)
- הציבור משתף פעולה? "מי שלא משתף פעולה משלם את המחיר, אין שום ספק בעניין הזה, אנחנו עומדים בכל היעדים וכל המטרות שהצבנו לעצמנו כדי להגיע ולהיות במקום הטוב".
דבר נוסף שעשו ברעננה הוא ביצוע חקירות אפידמיוליגיות באמצעות העירייה. לדברי ברוידא, "לקחנו את זה על עצמנו, אני בכלל אומר, היום עמוד השדרה של מדינת ישראל אלה הרשויות המקומיות". הוא אף ביקר את משרד הבריאות: "נוספו לי חולים כביכול מבית אבות, זה לא בית אבות זה בית מחסה לאנשים קשיי יום שנמצאים במסגרת סגורה וכשמוסיפים אותם לעיר זה לא נעים".
הוא טען כי הוספתם פוגעת במלחמת העיר בקרוונה מכיוון שלפתח תקווה לדוגמה לא מוסיפים את החולים שנמצאים בבילינסון. "אין סיבה שיוסיפו לי חולים שנמצאים בבית אבות שלא בסמכותי. מקום סגור ומסוגר, איש לא נכנס ואיש לא יוצא", הסביר. ברעננה יש 91 אלף תושבים, אך לטענת ראש העיר במשרד הבריאות נספרים רק כ-73, מה שמגדיל את אחוז החולים.