מ', בתו של ד' בן ה-74 שנדרס בפגע וברח ברמלה, נפצע קשות ונלחם על חייו, תקפה היום (ג') בריאיון לאולפן ynet את התנהלות המשטרה - שלדבריה לא פנתה אל המשפחה לקבל עדות או חומרים, כעשרה ימים לאחר המקרה. "אני רודפת אחרי המשטרה כדי שימצאו את מי שפגע באבא שלי, אני בעצמי הלכתי פיזית למקומות באזור שבהם יש מצלמות", טענה.
המשטרה לא דיווחה לציבור על המקרה בזמן אמת, אך לאחר שעלה חשש לדריסה מכוונת - אולי אף על רקע לאומני - ובעקבות התעקשות המשפחה ועורך דינם בן מעוז, הנושא נחשף ב-ynet והם עודכנו כי הוא נמצא בחקירה במעורבות שב"כ. עם זאת, במשטרה שוב שינו גרסה ומסרו קודם: "מדובר בתאונת דרכים".
2 צפייה בגלריה
גבר הותקף ברמלה
גבר הותקף ברמלה
האב בבית החולים. המשפחה רוצה תשובות
- את בעצם עשית את מה שהמשטרה צריכה לעשות? "אין לי סמכות לבוא ולקחת ראיות, אבל באתי אליהם ואמרתי - 'יש פה מצלמות וחומר, בואו וקחו את זה'. רק אתמול הם אספו את החומר, יותר משבוע אחרי התאונה. בכל יום הלכתי למשטרה, והעבירו אותנו לרמלה, ואז לרחובות. אתמול אמרו לי שבינתיים אין שום קצה חוט".
- את יודעת שהמשטרה ניסתה להסתיר מידע? איך עליתם על זה? "ראשית כי הם לא לקחו את החומר. אני לא יודעת מה הסיבה. באותו ערב ציפיתי מהמשטרה לקחת את כל החומרים ולטפל בדברים, אני לא מבינה איך אפשר להניח לזה. כשאדם מוטל בין שמיים וארץ אני מצפה לטיפול מהיר, ואני לא רואה את זה. יש פה אדישות. אבא שלי מורדם, אנשים פגעו בו ואף אחד לא מטפל בזה. אני לא מקבלת תשובות".
2 צפייה בגלריה
תחנת האוטובוס
תחנת האוטובוס
אזור הדריסה ברמלה, סמוך לתחנת אוטובוס
- קיבלתם תשובות מהמשטרה לגבי הטענות שלכם? "לא. אומרים לנו 'אנחנו בודקים', 'נבדוק', נטפל'. אנחנו במשפחה רצינו כבר באותו ערב לדעת מה קרה שם, מי היה שם, איזה שוטר, איך הגיעו למסקנה שהרקע הוא תאונה ולא מניע פלילי. אני רוצה תשובות".
הבת פנתה למשטרה: "אני רוצה תשובות, לדעת מה עשיתם, למה לא לקחתם את החומר, למה במקום לטפל באבא שלי אני בעצמי צריכה ללכת פיזית ולבדוק מצלמות? במקום להיות לידו אני מסתובבת החום הזה, למה אני עושה את זה, ולמה יותר משבוע? אנשים פגעו באדם שבסך הכול יצא מהבית כדי ללוות את האורחים שלו. לא נעשה דבר במשך שבוע. זה אבסורד ולא תקין".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בתאונת דרכים שנסיבותיה מצויות בחקירת בוחני תנועה. חקירת המקרה נמשכת".

"שני הדורסים תקפו, דיברו בערבית וברחו"

ד' נדרס לפני כעשרה ימים ברמלה, כנראה על ידי שני רוכבי אופניים חשמליים שנמלטו מהמקום. מצבו מוסיף להיות קשה ובבית החולים אסף הרופא נאבקים להצילו.
הוא נפגע כשהיה בדרכו ללוות קרובי משפחה לתחנת האוטובוס סמוך לקניון ברמלה, שם הוא מתגורר. א', קרוב משפחה שהיה עמו, סיפר ל-ynet: "עמדנו בתחנה כשהאופניים ושני הרוכבים הגיעו במהירות. הוא נפגע, נפל על הרצפה ומהמכה ירד לו דם. חשבנו שהוא מת. השניים מיד ברחו". א' ועדה נוספת סיפרו בהמשך כי שמעו ששני הרוכבים דיברו בערבית לפני שנמלטו.
כפי שטענה בתו, בני משפחה נוספים סיפרו כי נשלחו מתחנת משטרה אחת לאחרת - ומצלמות אבטחה לא נאספו.