שופט אחד היה במוקד המאבק בוועדה לבחירת שופטים - והדי הפיצוץ מאתמול בוועדה לבחירת שופטים נשמעים גם היום: לצד קידומם ומינוים של 60 שופטים נוספים, קודם אתמול (יום ראשון) שופט בית משפט השלום בירושלים עבאס עאסי לבית המשפט המחוזי בעיר. שלושת נציגי הימין בוועדה - ח"כ אוסנת מארק, ח"כ צבי האוזר והשרה מירי רגב - החרימו את הדיון בעקבות זאת. נציגות הליכוד טענו כי פסיקותיו מעידות על כך שהוא "אנטי ציוני".
היום כתב יו"ר הכנסת יריב לוין כי "הקרקס המכונה הוועדה לבחירת שופטים הגיע לשיא חדש של שפל. בעוד שבדמוקרטיות מתוקנות, הרשות המחוקקת מאשרת את מינויי השופטים בהתאם לעקרון הפרדת הרשויות, אצלנו השופטים עושים בוועדה כבשלהם. בחדרי חדרים, בלי פרוטוקול, בדילים שנתפרים מראש עבור אנשי שלומם ועכשיו גם בלי נציגי הכנסת, נבחרו בתהליך מזורז ופזיז עשרות שופטים שחירותם של אזרחי ישראל מופקדת עכשיו בידיהם".

"מביך לראות את ציוצי השמחה והמתקפות על הליכוד מצד אנשי ימינה", כתב לוין. הציוצים האלה לא יכולים להסתיר את העובדה שבתקופת כהונתה של שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, לא בוצע שום שינוי במערכת המשפט. שיטת המינויים הפסולה הונצחה, וחוץ מיחסי ציבור שהובילו להטעיית הציבור, השליטה המוחלטת של השופטים בתהליך נותרה כשהייתה. את החרפה האנטי דמוקרטית והדורסנית הזו חייבים להפסיק. לא בסיסמאות, אלא בשינוי יסודי ואמיתי של מערכת המשפט".
בין היתר, החליטו חברי הוועדה שכן נכחו בדיון למנות לבית משפט השלום לנוער את עו"ד שרון ריבלין-אחאי, ששימשה במשך 21 שנים כשופטת צבאית, בתו של הקומיקאי ספי ריבלין, שנפטר לפני שבע שנים.
מינוי מעניין נוסף הוא של עו"ד כריסטינה חילו אסעד, מנהלת מחלקת המעצרים בסנגוריה הציבורית מחוז מרכז, לשופטת בית משפט השלום בתל אביב. חילו אסעד היא בתה של נאדיה חילו, חברת הכנסת הערבייה הנוצרייה הראשונה, שהלכה לעולמה לפני חמש שנים.
1 צפייה בגלריה
השופט עבאס עאסי
השופט עבאס עאסי
השופט עבאס עאסי
(צילום: אתר בתי המשפט)
בתוך כך, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס דורית ביניש התריעה הבוקר כי "אורבת סכנה לחוסן של מוסדות השלטון בישראל בשל תופעות השחיתות". בהופעה בכנס של "המכון הישראלי לדמוקרטיה", העוסק בנושא שחיתות שלטונית ופופוליזם, אמרה ביניש: "תופעות הניתנות לזיהוי במציאות הישראלית בימינו מאותתות כנורות אזהרה. גבולות שהיו בעבר מוסכמים על מוסדות השלטון ללא קשר לזיקה פוליטית - נפרצו. התפיסות החברתיות שפיתחו נוגדנים לתופעות של שחיתות - התערערו".
לדבריה, גילויי השחיתות קשים על רקע "התופעה המדאיגה" של כרסום בערכים ובמוסדות דמוקרטים, "תופעה שיש בה כדי לסכן את השיטה הדמוקרטית". לדבריה, כדי לעקור תופעות של שחיתות אינדיבידואלית ומוסדית, שכוח ההתפשטות שלה מסכן את יסודות המשטר הדמוקרטי ומאיים על שלמותה של חברה חופשית, יש לשלב ידיים ולהיערך להתמודדות הכרוכה בהיבטים השונים של תופעות השחיתות".

רשימת הנבחרים המלאה

שופטת לבתי משפט לתעבורה במחוז צפון: עו"ד ג'ידא עספור-שאהין
רשם בכיר לבתי משפט השלום במחוז צפון: עו"ד מרט דורפמן
שופטים לבתי משפט השלום במחוז חיפה: עו"ד פרחה ג'ובראן-מילר' עו"ד יובל וסרקרוג, הרשם הבכיר ראמי נאסר
שופטת לבתי משפט השלום (ענייני משפחה) במחוז חיפה: הרשמת הבכירה יפעת שקדי-כץ
רשמים בכירים לבתי משפט השלום במחוז חיפה: עו"ד דנה ביאלר, עו"ד שמעון שי-לפיד
שופטים לבית המשפט המחוזי בלוד: השופטת שרון גלר, השופט רמי חיימוביץ', השופטת יעל טויסטר ישראלי
שופטים לבתי משפט השלום במחוז תל אביב: עו"ד אביטל אמסלם-גלבוע, הרשמת הבכירה ענת דבי, עו"ד בנימין הירשל-דורון, עו"ד מירי הרט-ריץ, עו"ד כריסטינה חילו-אסעד, הרשם דורון יעקובי, עו"ד אור ראובן-ממון, הרשם הבכיר קייס נאשף.
שופטים לבתי משפט השלום במחוז מרכז: עו"ד זיוון אלימי, עו"ד חיים יעקב-אסולין, עו"ד ורד בלוך-שכטמן, עו"ד שרון דניאלי, עו"ד קרין וישינסקי, עו"ד קרן וקסלר, עו"ד יונתן לבני, עו"ד דורית סבן-נוי, עו"ד טל ענר, הרשם הבכיר איתי רגב, הרשם הבכיר נעם רף
שופטים לבתי משפט לתעבורה במחוז מרכז: עו"ד עמית בר, עו"ד שירי שפר
שופטת לבתי משפט השלום (ענייני משפחה) במחוז מרכז: עו"ד מיכל סער
רשם בכיר לבתי משפט השלום מחוז תל אביב: עו"ד חני ברוך-אלון, רשם הוצל"פ שרון קרן, עו"ד מיכאל שמפל
רשם בכיר לבתי משפט השלום מחוז מרכז: עו"ד רעות זיו, רשמת הוצל"פ נעמה טלמן-בולטין
שופטים לבית המשפט המחוזי ירושלים: השופטת תמר בר-אשר, השופט מרדכי כדורי, השופט עבאס עאסי
שופטים לבתי משפט השלום במחוז ירושלים: הרשמת הבכירה עדי בר-טל, הרשם הבכיר אופיר יחזקאל, עו"ד אלעד לנג, עו"ד יעל שרון
שופטת לבתי משפט השלום (ענייני משפחה) במחוז ירושלים: הרשמת אורית אביגיל-יהלומי
רשמים בכירים לבתי משפט השלום במחוז ירושלים: עו"ד טלי להב
שופטים לבתי משפט השלום במחוז דרום: הרשמת הבכירה מיטל חלפון-נזריאן
שופט לבית משפט השלום במחוז דרום (אילת): עו"ד גיל אדלמן
שופטת לבתי משפט לתעבורה במחוז דרום: עו"ד אושרת חנה-בר
שופט לבתי משפט השלום (ענייני משפחה) במחוז דרום: עו"ד אריאל ממן
רשמת בכירה לבתי משפט השלום במחוז דרום: רשמת הוצל"פ מירב גולדנר
שופטים לבתי המשפט השלום לנוער: עו"ד שרית מרום, עו"ד יקטרינה צווטקוב, עו"ד בן ציון קבלר, עו"ד אורית קליינפלד, עו"ד שרון ריבלין-אחאי
בחירת שופטי תעבורה לשופטי שלום: שופט התעבורה דוד לנדסמן, שופטת התעבורה ציפורה משה, שופטת התעבורה רוית פלג בר-דיין, שופט התעבורה טל פרי