לייק לדוגמנית, מהאפיפיור: הוותיקן אמר כי פתח בחקירה אחרי שעמוד האינסטגרם הרשמי של האפיפיור עשה "לייק" לתמונה של דוגמנית ברזילאית. לא ברור מתי הופיע הלייק לתמונתה של נטליה גריבוטו הלבושה בתלבושת אחידה לבית הספר, כולל חצאית קצרצרה.
1 צפייה בגלריה
האפיפיור פרנסיסקוס הדוגמנית הברזילאית נטליה גריבוטו
האפיפיור פרנסיסקוס הדוגמנית הברזילאית נטליה גריבוטו
האפיפיור פרנסיסקוס והדוגמנית נטליה גריבוטו
כלי התקשורת בעולם דיווחו על הלייק המסתורי ביום שישי שעבר, וזמן קצר לאחר מכן הוא הוסר. מאז החלו בוותיקן לבדוק כיצד הדבר יכול היה להתרחש. "אנחנו יכולים להוציא מכלל אפשרות שהלייק הגיע מהכס הקדוש, באינסטגרם צריכים לתת לנו הסברים", אמר אתמול (יום ה') ל"גרדיאן" הבריטי דובר הוותיקן.
7.4 מיליון איש עוקבים אחר חשבון האינסטגרם של האפיפיור פרנסיסקוס. הוא לא עוקב אחר אף חשבון אחר, כך שמי שעשה לייק לתמונה היה צריך לחפש אותה במיוחד. גורמים המקורבים לדוברות הוותיקן אמרו לסוכנות הידיעות הקתולית כי החשבונות "מנוהלים על ידי צוות עובדים", ונפתחה חקירה פנימית בנושא.

"אני אגיע לגן עדן"

גריבוטו עצמה התבדחה על כך ואמרה כי "תגיע לגן עדן", אחרי שבורכה בלייק מהאפיפיור. טרם ברור אם אינסטגרם עצמה תסייע לוותיקן בחקירה.
רוברט מיקנס, עורך הגרסה האנגלית של העיתון הקתולי לה קרואה, אמר כי אין סיכוי שהאפיפיור אחראי לכך. "האפיפיור הוא לא דונלד טראמפ, הוא לא יושב עם הטלפון שלו או המחשב ומצייץ על היום. הוא מאשר את הציוצים, אבל לא את הלייקים. אז אין סיכוי שהיה לו קשר לזה. זו מחלקת התקשורת, מי יודע איך זה קרה".