פצועים אנוש וקשה במטחי פצמ"רים לעוטף: שני עובדים זרים מתאילנד נהרגו בצהריים (שלישי) מפגיעת פצמ"ר בבית אריזה במושב אוהד שבמועצה האזורית אשכול. שניים מהם נפצעו באורח קשה. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום וחלקם פונו לבית החולים סורוקה במסוק. במשטרה אמרו כי חמישה עובדים נפצעו באורח קל, ועובד נוסף באורח בינוני.
באשדוד נפגע בניין שנמצא בתהליכי בנייה. קודם לכן נפצע חייל בן 19 באורח קל מרסיס פצמ"ר ליד מעבר ארז. החייל, שסייע בהכנסת הסחורות לרצועה, פונה לבית החולים ברזילי בהכרה מלאה.
7 צפייה בגלריה
זירת הנפילה ביישוב אוהד
זירת הנפילה ביישוב אוהד
זירת הנפילה במועצה האזורית אשכול
7 צפייה בגלריה
תיעוד: רגע הפגיעה בבניין באשדוד
תיעוד: רגע הפגיעה בבניין באשדוד
תיעוד: רגע הפגיעה בבניין באשדוד
ראש המועצה האזורית באשכול, גדי ירקוני, אמר כי "אנחנו בתוך אירוע קשה עם נפגעים כתוצאה מפגיעה ישירה בבית אריזה באחד מיישובי המועצה. הנפילה הייתה ביישוב ללא מיגון, שלא נכלל בתוכנית המיגון המדינית ואת התוצאה הקשה קיבלנו היום. המציאות טפחה על פנינו בצורה קשה ואנו שבים, זועקים דורשים מהממשלה לפעול ללא דיחוי למגן את כל יישובי המועצה שנתונה תחת ירי בלתי פוסק".
המטחים החלו אחרי אחרי כמעט שש שעות של שקט. הזרוע הצבאית של הג'יהאד מסרה כי "אנשינו ממשיכים להכות בעוטף עזה ותוקפים את המוצבים וההתכנסויות הצבאיות בפצצות מרגמה ורקטות רבות". בשעה 13:00 הודיעו הרשויות כי כל התושבים במרחק של עד 4 ק"מ מהגבול נדרשים להיות במרחבים מוגנים, ובמסגרת המטח רקטה ששוגרה מעזה פגעה במבנים במועצה האזורית אשכול וברפת. באשכול אמרו כי זיהו יותר מ-50 שיגורים תוך זמן קצר.

7 צפייה בגלריה
עזה לאחר תקיפות צה"ל
עזה לאחר תקיפות צה"ל
עזה לאחר תקיפות צה"ל
(צילום: AFP)
בשעות הבוקר המוקדמות נשמעו אזעקות בנתיבות וביישובי עוטף עזה, ואחרי הפוגה ממושכת נשמעה מעט לפני השעה 12:00 אזעקה באופקים וביישובים סמוכים. ב-14:30 המטחים התרחבו - והגיעו לאשקלון, אשדוד ובאר שבע. באשדוד ובבאר שבע מרבית הרקטות יורטו וכמה מהן נפלו בשטחים פתוחים.גבר כבן 50 אותר ברכבו ליד צומת גורל לאחר שלקה בחרדה ופונה לבית החולים.
לפני המטחים, צה"ל הודיע כי הוא תקף וחיסל חוליית נ"ט של חמאס בחאן יונס, לצד השמדתן של תשע עמדות שיגור מעל ומתחת לקרקע וחיסל חוליית משגרי רקטות של הג'יהאד. בהמשך הותקף מתחם תת-קרקעי לשיגור רקטות במחנה הפליטים אל מועזי שבמרכז הרצועה. בנוסף, הותקפו שני משגרי רקטות נוספים בצפון ובדרום רצועת עזה.

מבצע שומר החומות - כתבות נוספות

צה"ל תקף הבוקר בעזה לאחר כמה שעות של שקט - אבל גם בעזה נהנו מרווחה יחסית לימים האחרונים. לפי דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו 12 בתים של מפקדים בכירים בחמאס, בהם סגן מפקד החטיבה הצפונית בעזה רפא סלמאן, מפקד פלוגה בחאן יונס, ומפקד פלוגה בדראג' תופח. במשרד הבריאות בעזה ציינו כי לראשונה מתחילת המבצע, איש לא נהרג הלילה ברצועה.
במהלך הלילה תקף צה"ל בשכונת היוקרה רימאל בעזה והמשיך בתקיפות העיר התת-קרקעית ברצועה. "המשכנו לשלב ד' בתוכנית נגד 'מטרו חמאס' בעזה ובחאן יונס, ובתוך חצי שעה עם 60 מטוסים תקפנו 65 מטרות באמצעות 110 חימושים על מנהרות באורך 15-10 ק"מ. בנוסף, תקפנו חמישה בתי מפקדים ברמת מ"פים ומג"דים, בהם של מפקדי ג'בליה וזיתון", אמר תא"ל זילברמן, דובר צה"ל.
7 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
התקיפות הליליות ברצועה
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
(צילום: רויטרס)
אבל בזמן שבחזית הדרום יש ירידה בעוצמת האש, בחזיתות אחרות יש דווקא הסלמה. צה"ל התיר הבוקר לפרסם כי לפנות בוקר זוהה והופל מל"ט שהתקרב לגבול המדינה באזור עמק המעיינות.
נבדק חשד שהמל"ט שחדר לבקעת הירדן נשא אמצעי נפץ. בצבא לא מסרו את זהות המדינה שממנה המריא המל"ט ולא ציינו את מסלולו. שבריו נאספו על ידי כוחות הביטחון. חצי יממה לפני כן נורו רקטות מדרום לבנון, דובר צה"ל מסר כי ייתכן שאחת מהן נפלה בשטח ישראל. כתב ערוץ אל-מנאר בדרום לבנון דיווח הבוקר כי צבא לבנון מצא שישה משגרי רקטות ורקטה שביעית שלא שוגרה, ביערות הסמוכים לכפר אל-הבארייה.

בינתיים, התחממות גם ביהודה ושומרון. לאחר קריאת פתח לשביתה כללית ועימותים, במקביל לשביתה הכללית במגזר הערבי, סוכל הבוקר פיגוע במתווה חריג. מחבל שנשא סכין, נשק ומטענים התקרב ללוחמי גבעתי בכיכר גרוס שבחברון, ניסה לירות ולדקור אותם - ונורה למוות. אחד המטענים שנשא על גופו התפוצץ.
פורסם לראשונה: 12:16, 18.05.21