3 צפייה בגלריה
 השמיים ייפתחו בקרוב? מטוסים מקורקעים בנתב"ג
 השמיים ייפתחו בקרוב? מטוסים מקורקעים בנתב"ג
השמיים ייפתחו בקרוב? מטוסים מקורקעים בנתב"ג
(צילום: AFP)
משרד התחבורה יגבש יחד עם משרד הבריאות והמל"ל מתווה לחידוש הטיסות מישראל ואליה. כך הודיעה הערב (שבת) שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות סיכום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
במשרד התחבורה ציינו כי אחת האפשרויות שנשקלות היא להקל במגבלות הכניסה לנוסעים שיגיעו ממדינות "ירוקות", שבהן התחלואה בקורונה נמוכה. אלא שמתברר כי שעות קודם לכן נפגש נתניהו עם יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה שבישר לעובדים: "רה"מ הבטיח כי יפעל לסייע לנו".
עידן התמודד בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד ונבחר במקום ה-19, אך לבסוף נאלץ לפרוש מהרשימה.בהודעה ששלח עידן לעובדי הרשות נכתב: "אני שמח לעדכן אתכם כי היום פגשתי את ראש הממשלה נתניהו. שטחתי בפניו את הקשיים הגדולים שאותם חווים כולנו, ברשות שדות התעופה בפרט ובעולם התעופה בכלל. ראש הממשלה הבטיח כי כבר בימים הקרובים הוא יפעל לסייע לנו. זאת הפעם הראשונה בזמנים לא קלים אלו שאנו חווים שאני רואה אור בקצה המנהרה".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב
(צילום: עמית שאבי)
אחת התוכניות, שעומדת על הפרק אך עדיין לא אושרה, היא קיצור משמעותי של תקופת הבידוד לישראלים שיחזרו ארצה מהמדינות הירוקות. כיום היא עומדת על 14 יום, ומהווה את אחד החסמים המשמעותיים ביותר לחידוש התיירות היוצאת מישראל. לפי התוכנית החוזרים ממדינות ירוקות יידרשו לבידוד מקוצר של חמישה ימים. כמו כן מי שישובו ממדינות אדומות יידרשו לערוך בדיקת קורונה עם נחיתתם בארץ.
בין המדינות המועמדות להיכלל ברשימת המדינות הירוקות נמצאות יוון וקפריסין, שבהן התחלואה נמוכה יחסית. יש לציין כי חסם משמעותי נוסף הוא איסור על כניסתם ארצה של מי שאינם מחזיקים בדרכון ישראלי, אשר לפי שעה תקף עד 1 בספטמבר.
3 צפייה בגלריה
ראיון עם פנחס עידן בעקבות הפריימריז של מפלגת הליכוד
ראיון עם פנחס עידן בעקבות הפריימריז של מפלגת הליכוד
נפגש עם נתניהו לפני הודעת רגב. יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן
(צילום: מוטי קמחי)
גורמים בסביבת השרה רגב ציינו כי המתווה יוצג לאישור ראש הממשלה אחרי שיאשרו אותו שר הבריאות אדלשטיין והגורמים המקצועיים, בהם מנכל"י משרדי התחבורה והבריאות, נציגי המל"ל, רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה.
"הכוונה היא להכין את כל הרקע הנדרש על מנת לממש את הסיכום בין ראש הממשלה לשרה רגב בכפוף לנתוני התחלואה", נמסר ממשרד התחבורה, שם ציינו כי התוכנית כבר הועברה להתייחסות הגורמים המקצועיים.