3 צפייה בגלריה
חלוקת המענק הקטארי
חלוקת המענק הקטארי
חלוקת המענק הקטארי ברצועת עזה
המאבק ב"חמצן לטרור": ארגון שורת הדין מגיש הבוקר (יום רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת ענק על סך מיליארד ומאתיים מיליון שקל בשם 24 משפחות נפגעי טרור, הכוללות 130 תובעים, כנגד אגודות צדקה ובנקים קטאריים שהעבירו כספים לזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האסלאמי, כולל במבצע "שומר החומות".
התביעה הוגשה בשם משפחותיהם של אורי אנסבכר ז"ל בת ה-19 שנרצחה באכזריות ביער ירושלים בפברואר 2019, של הרב נחמיה לביא ז"ל שנרצח בעיר העתיקה באוקטובר 2015, של הרב שי אוחיון ז"ל שנרצח בצומת סגולה, של ראובן שמרלינג ז"ל שנרצח בכפר קאסם באוקטובר 2017 וקורבנות טרור נוספים.
3 צפייה בגלריה
אורי אנסבכר
אורי אנסבכר
אורי אנסבכר. אמה קוראת "לגדוע את צינור החמצן של הטרור"
(צילום: באדיבות המשפחה)
הכספים הועברו מהחשבון של אגודת הצדקה המקומית לאגודות של ארגון הטרור חמאס או לבודדים מהתנועה. בכתב התביעה צירף ארגון שורת הדין הוכחות של העברות בנקאיות מהמפרץ לאגודות בבעלות חמאס ברצועת עזה או לפעילים ספציפיים בארגון הטרור. בנוסף, הודאות מחקירתם של מחבלים פלסטינים מארגוני הטרור, אשר מאשרים כי כך הועברו הכספים לצורך פעילותם.
בליבת התביעה עומדים עשרה ארגונים, בנקים וקרנות צדקה מקטאר ומהרשות הפלסטינית אשר חלקם בבעלות השלטון בדוחא, ואף הוגדרו בעבר על ידי מדינת ישראל כהתאחדות בלתי מותרת. המרכזית שבהן היא ג'מעיית קטאר אלחירייה בדוחא, הידועה גם בשם "אגודת הצדקה של קטאר" או Charitable Qatar Society, אשר הוכרזה על ידי מדינת ישראל כהתאחדות בלתי מותרת בשנת 2008. הכסף לארגוני הטרור מועבר באמצעות סניפיה ברמאללה ישירות לרצועת עזה.

3 צפייה בגלריה
נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר: "אבסורד עצום"
נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר: "אבסורד עצום"
נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר: "אבסורד עצום"
(צילום: רויטרס)
ארגון שורת הדין הגיש עשרות תביעות בשמן של משפחות שכולות נגד הרשות הפלסטינית במהלך השנים. הסיכוי שהרשות תשלם את הכספים הללו נמוך מאוד, אלא שבמקרה הנוכחי המטרות הם הבנקים. למעשה, התביעה שמה את הבנקים כמטרה. המשמעות היא שאם תתקבל, ייאלצו בעלי הבנקים להחליט אם לתת שירותים לאותם ארגונים, ובכך להסתכן בהחרמת כספים - או לסגור להם את החשבונות, ובכך לייבש את ציר הכסף המועבר לטרור.
נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר: "האבסורד עצום. מצד אחד ממשלת ישראל נלחמת בחמאס, משמידה לו אמצעי לחימה והורסת מנהרות, ומצד שני היא מעבירה לו מאות מיליוני דולרים לרכישת אמצעי לחימה חדשים ושיקום המנהרות. הממשלה היתה נאיבית מדי לחשוב, שהיא תוכל לקנות שקט מארגון טרור רצחני בתמורה לתשלום שוחד. אם מדינת ישראל אינה יכולה למנוע את המימון הקטארי, ולהיפך, מאפשרת אותו, קורבנות הטרור יעצרו אותו. בסוף אלה הקורבנות שיעמדו בחזית המאבק במימון טרור, והם יצליחו לעשות את מה שממשלת ישראל לא עושה".
נעאה אנסבכר, אמה של אורי אנסבכר ז"ל: "מטרת הצעד הזה היא לגדוע את צינור החמצן של הטרור על מנת לנסות למנוע פיגועים נוספים. הקול של אורי, שמהדהד בעולם הוא קול של אור, שהבחירה בו היא שתנצח את החושך".