דונלד טראמפ יישא בשבוע הבא נאום ראשון מאז שעזב את הבית הלבן. לפי דיווח באתר Axios, בנאום יודיע טראמפ שבכוונתו להיות מועמד הרפובליקנים גם בבחירות 2024.
טראמפ יגיע ביום ראשון לכנס של ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית (CPAC) בפלורידה. "יועץ ותיק" של טראמפ אמר ל-Axios שבכנס של אנשי הימין השמרנים טראמפ יצהיר: "אולי אין לי טוויטר או את החדר הסגלגל, אבל אני עדיין האחראי". לפי היועץ הוותיק, שנשאר בעילום שם, הנאום בכנס בפלורידה יהיה "מפגן כוח" של הנשיא ה-45 של ארה"ב. לפי הדיווח טראמפ יכריז שהוא "המועמד המיועד" של הרפובליקנים בבחירות הקרובות.
אתר Axios דיווח שיועציו של טראמפ ייפגשו איתו השבוע באחוזת מאר-א-לגו בפלורידה כדי לדון בצעדים הפוליטיים הבאים של הנשיא לשעבר. אחת הסוגיות המרכזיות שעל הפרק תהיה התמיכה של טראמפ במועמדים רפובליקנים בבחירות האמצע שיהיו בשנה הבאה.

למרות ההפסד לג'ו ביידן ההשפעה של טראמפ על המפלגה הרפובליקנית עדיין גדולה. טראמפ עדיין פופולרי מאוד בקרב מצביעים רפובליקנים, ורבים מהם מאמינים לטענות (הבלתי מבוססות) על גניבת הבחירות. החודש זיכה הסנאט את טראמפ מהסתה למרידה במהומות הקפיטול. הרשעה הייתה עלולה להוביל גם להטלת איסור עליו להתמודד על תפקיד ציבורי בעתיד.
טראמפ, שבנאום הפרידה שלו מהנשיאות הבטיח "לחזור בצורה כלשהי", אמר אחרי הזיכוי בסנאט: "התנועה ההיסטורית, הפטריוטית והיפה שלנו, שמטרתה היא Make America Great Again, נמצאת רק בתחילת דרכה. בחודשים הבאים יהיה לי הרבה במה לשתף אתכם, ואני מצפה להמשיך את המסע המדהים שלנו יחד כדי להשיג את הגדולה האמריקנית לכל העם שלנו. לא היה מעולם דבר כזה".
7 סנאטורים רפובליקנים הצביעו בעד הרשעת טראמפ בעקבות מהומות הקפיטול, ו-43 התנגדו. מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל, שהיה מבעלי בריתו של טראמפ, הצביע נגד הרשעתו - אך בהמשך הכריז שלטראמפ יש אחריות מוסרית ומעשית להתפרעויות של תומכיו. בתגובה תקף טראמפ את מקונל, והאשים אותו באובדן הרוב הרפובליקני בסנאט.
אחרי כהונת טראמפ נמצאת המפלגה הרפובליקנית על פרשת דרכים, ובכירי המפלגה מתלבטים אם להמשיך בדרכו או לנקוט מדיניות מתונה יותר - ולאכזב את תומכיו של הנשיא לשעבר. "טראמפ הוא למעשה המפלגה הרפובליקנית", אמר ל-Axios ג'ייסון מילר, מיועציו הבולטים של טראמפ. "כשאתה תוקף את טראמפ אתה תוקף את הבסיס הרפובליקני".