בית המשפט גזר היום (ראשון) 18 חודשי מאסר וקנס בסך עשרת אלפים שקלים על גרי רבינוביץ' (52), לשעבר רכז מודיעין במשטרה שהורשע בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.
רבינוביץ' שירת בתחנת חיפה והורשע בכך שפעל לטובת מנהלי בתי בושת בעיר תמורת שוחד. באוגוסט האחרון הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בעיר בעבירות הללו. השופט קבע כי "הרעיון ששוטר ייתן לאזרח יחס מיוחד במשטרה פסול ופוגע באמון הציבור במשטרה".
במסגרת תפקידו הכיר רבינוביץ' את ב', המנהל בתי בושת בחיפה שבהם בוצעו פשיטות משטרתיות. בין השניים נוצר קשר שבמסגרתו הם נהגו להיפגש מדי שבוע ולשוחח טלפונית. בין היתר, באמצעות טלפון מבצעי של המשטרה.
כמו כן, במסגרת הקשר ביניהם, סיפר ב' לרבינוביץ' על אודות עסקי בתי הבושת שבניהולו, כמו גם על הבאת נשים לארץ לצורך ניצולן והעסקתן בזנות. רבינוביץ' הורשע בכך שסייע לב', בין היתר, כשמסר לו מידע על פעילות משטרתית בעניינו ואף התערב בעת ביצוע פעילות משטרתית בבתי הבושת. כמו כן, הוא העלים עין מהעבירות הפליליות החמורות שאותן ביצע ב' ושעליהן דיווח לו.
בנוסף, רבינוביץ' הורשע בשיבוש הליכי משפט, זאת לאחר שבאחת הפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית הבושת שניהל ב', אמר רכז המודיעין לכוח המשטרתי שפשט על הדירה, כי ב' אינו מפעיל במקום בית בושת ואף הדריך את ב' למסור גרסה שקרית בחקירתו. בנוסף, קשר רכז המודיעין קשר שוחד אחר עם א', שהפעיל גם הוא בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו, בין היתר, הגנה מפני פעילות משטרתית בתמורה לכספים שאותם נתן א' לשוטר. א' שיתף פעולה עם הפרקליטות, וחתם על הסכם עד מדינה.
1 צפייה בגלריה
כתב אישום נגד גרי רבינוביץ
כתב אישום נגד גרי רבינוביץ
גרי רבינוביץ' בבית המשפט. ארכיון
(צילום: עידו ארז)

"חיבל בעבודת המשטרה ובאמון הציבור"

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "מדובר בהתנהלות שנמשכה חודשים ארוכים, קבלת מתת באופן חוזר ונשנה, כשכל מערכת הקשר עם אותם נותני שוחד החלה ונמשכה, תוך סטייה מנהלי עבודה משטרתיים בהיבטים של תיעוד ודיווח".
בהתאם, קבע בית המשפט כי "הנזק שנגרם ממתן מצג לפיו רכז מודיעין במשטרה מונע מהטבות שניתנות לו על ידי גורמים עברייניים הינו משמעותי".
לנוכח האמור, הדגיש בית המשפט את הפן ההרתעתי וקבע כי "דווקא בגלל מורכבות תפקיד רכז המודיעין ומעמדו, נדרשת ענישה ממשית המבהירה את חובת הזהירות, השקיפות וההקפדה על עבודה לפי נהלים מדויקים, נהלים שבאו לעולם גם כדי למנוע התדרדרות במדרון חלקלק לעבר מערכת קשר בלתי חוקית עם אותם מקורות הנטועים בעולם העברייני".
המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה לגזור על הנאשם עונש מאסר ממושך וטענה כי "יש לראות בחומרה את התנהלותו של רבינוביץ', שכן מדובר במערכת יחסים שוחדית בין שוטר האמון על מניעת עבריינות, אשר מסר מידע פנים-משטרתי לבעלי בתי בושת, סייע להם ואף העלים עין מעבירות חמורות שביצעו.
בית המשפט קבע כי "שוטר אשר מנצל את תפקידו, ובמקום להביא למניעת פעילות עבריינית, פעם אחר פעם הוא נמנע מלדווח על עבירות, מחבל בעבודת המשטרה ובאמון הציבור במערכות אכיפת החוק ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח. "
פרקליטו של רבינוביץ', עו"ד משה אורן, מסר בתגובה: "הנאשם טוען שהוא חף מפשע וממשיך לטעון לחפותו. לאחר מתן גזר הדין הוא שוקל את צעדיו להמשך".