מבצע החיסונים הלילי של עיריית בני ברק "לילה ירוק" שהתקיים אמש (חמישי) הוכתר בהצלחה, לאחר שמאות תושבים הגיעו להתחסן החל משעה שש בערב ועד חצות בארבעה מתחמים שהקימו קופות החולים. כדי לעודד את התושבים הצעירים להגיע ולהתחסן חילקה העירייה למשתתפים שקית שי ובתוכה צ'ולנט, ארבעס (חטיף חומוס), לחמניית ויז'ניץ ופחית קולה. ביממה האחרונה הוזמנו התושבים להשתתף במבצע החיסונים באמצעות כרזות ורכבים עם מערכת הגברה שהסתובבו ברחובות.
ההשראה למבצע, סיפר דובר העירייה חזקי שכטר, הגיעה מאירועי הלילה הלבן שקיימה העיר החילונית השכנה בימים כתיקונם. "לקחנו את המודל של תל אביב כעיר ללא הפסקה והוספנו לו נופך יותר חרדי", אמר. "אווירת ליל שישי הכל כך מוכרת בבני ברק הלכה לאיבוד בשנה האחרונה, כי בחורים כבר לא יכולים לצאת לצ'ולנטיות".
3 צפייה בגלריה
מבצע החיסונים בבני ברק
מבצע החיסונים בבני ברק
"לקחנו את המודל של תל אביב". צעירים שהגיעו להתחסן במבצע הלילי
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
מבצע החיסונים בבני ברק- צולנט למתחסן
מבצע החיסונים בבני ברק- צולנט למתחסן
התמריץ: קופסת צ'ולנט וחלה
(צילום: מוטי קמחי)
דוד אליעזר שהגיע לקבל את המנה הראשונה התעקש כי המטעמים לא היו הסיבה שבגללה הגיע. "התחסנתי אך ורק בגלל שהרבנים אמרו שצריך להתחסן", הוא אמר. "היו חששות, אבל אם הרבנים אומרים אז מיד עושים. הקריאות של פוליטיקאים ורופאים זה פחות משנה, אלא רק דעות של הרבנים, ואם הם היו אומרים לא להתחסן כנראה שלא הייתי מתחסן".
אליהו ישב מחוץ למתחם החיסונים עם אשתו כשבידו קופסת צ'ולנט חם. "הציבור הגיע להתחסן כי הרבנים אמרו אז עשינו", הסביר גם הוא תוך כדי שלקח עוד כפית מן התבשיל. "תכננתי לעשות את החיסון בתחילת השבוע, אבל לא היה לי זמן וכל הזמן דחיתי. בגלל שאפשר היום לעשות גם בלילה הגעתי מיד".
יהודה, חסיד שחשש בהתחלה להתחסן, הגיע גם הוא. "אני עושה מה שהרבנים אומרים ולא שואל שאלות. אני מרגיש טוב עם החיסון וטוב שעושים את המבצע הזה, ואני מרגיש עכשיו הכי טוב שיש".
3 צפייה בגלריה
מבצע החיסונים בבני ברק
מבצע החיסונים בבני ברק
"זה לא כואב בכלל"
(צילום: מוטי קמחי)
גם יהושע התחסן לראשונה, אחרי שלדבריו ניסה לקבוע תור אבל לא הצליח. "זה לא כואב בכלל וזה דומה לתרומת דם או כל דבר אחר", הסביר רגע לפני שהמחט חדרה לזרועו. "הגעתי כי לא צריך תור, ובכל מקרה היתי מתחסן כי הרבנים אמרו לעשות את זה. כל השמועות שמפיצים על החיסונים זה פשוט לא נכון, והחיסון לא אמור לפגוע בעתיד במישהו".
יוסי פילמר מארגון "חסד ומזור" בבית החולים שניידר הגיע כדי לסייע למתחסנים. "החשש הראשוני של הציבור שהיה מובן מאליו התפוגג, ויש היום הענות גדולה מאוד של הציבור", אמר פילמר. "התורים מעידים על הביקוש והיענות של הציבור להגיע. בתור מי שמתנדב בתחום הזה שעה-שעה זאת חובה להתחסן, כי הקורונה מפתיעה ויש לה מוטציות שאנחנו לא יודעים איך ולמה. כך שאין מקום לשאננות בכלל. לאור קריאות הרבנים שמחזקות את הבקשה הזאת אני קורא לכולם להגיע ולהתחסן כמה שיותר מהר. בפרשת השבוע יש ציווי 'רפוא ירפא', כך שיש שליחות של כולנו להתחסן ולהצהיר 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".
הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית ב"כללית", הודה לראש העיר ואנשי העירייה על המבצע. "כארגון הבריאות הגדול בישראל הובלנו את מבצע החיסונים בפריסה הרחבה ביותר לכל האוכלוסיות. אנחנו גאים להיות חלק מהמיזם לילה ירוק בבני ברק", הוא סיכם.