2 צפייה בגלריה
הנער שחלה בקורונה במצב קשה ברמב"ם
הנער שחלה בקורונה במצב קשה ברמב"ם
שלבק עם צוות המחלקה שבה הוא היה מאושפז
(צילום: רולא יוסף נמארנה)
במשך קרוב לשבוע היה הנער יזן שלבק, בן 17 משפרעם, מחובר למכשיר אקמו בבית החולים רמב"ם לאחר שלקה בקורונה ובעקבותיה בדלקת בשריר הלב. בימים שלאחר מכן הלך מצבו והשתפר, עד שהיום (חמישי) התבשר שהחלים מקורונה, והוא הועבר למחלקה רגילה בבית החולים לילדים "רות" שבמתחם רמב"ם.
יזן חלה לפני כשבועיים, ובני משפחתו אמרו כי לא ברור כיצד נדבק. חום גופו עלה ליותר מ-40 מעלות, ובתחילה הוא נבדק במרפאה מקומית. הוא נשלח לביתו עם תרופות, אולם בשבת שעברה הופנה לבסוף לבית החולים.
"הוא עוד נכנס לבית החולים עם הוריו, על הרגליים", סיפרה בת דודו, רולא יוסף נמארנה. "אבל בתוך זמן קצר הוא התקשה לנשום ולעמוד. אבחנו אותו במיון, שיש לו קורונה, והעבירו אותו מיד לטיפול נמרץ ילדים. הוא עוד זוכר שאמרו להורים שלו שצריך להרדים ולהנשים אותו, כדי להציל את חייו. הדבר הבא שהוא זוכר זה כשהוא התעורר".
2 צפייה בגלריה
הנער שחלה בקורונה במצב קשה ברמב"ם
הנער שחלה בקורונה במצב קשה ברמב"ם
"התעורר וסימן לב עם הידיים". שלבק ובני משפחתו לאחר שחרורו ממחלקת הקורונה
(צילום: רולא יוסף נמארנה)
במשך שישה ימים היה יזן מחובר למכשיר אקמו, המחליף את פעולות הלב והריאות. הוריו בינתיים נשלחו לבידוד בבית. בדיקות העלו שגם הן נדבקו בקורונה, אולם הם לא פיתחו תסמיני מחלה. "כאשר הרופאים רצו להעיר אותו, ההורים היו עדיין בבידוד, אז אבי, אחותי ואני היינו פה כשהוא התעורר. הוא ראה אותנו, עוד לא יכול היה לדבר, וסימן לב עם הידיים", סיפרה הדודה.
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בילדים, ד"ר יוסי לב ארי, ציין כי מדובר במקרה נדיר שבו נער כה צעיר מאושפז לאחר שנדבק בקורונה. המקרה הקודם היה בחודש מאי, בשלהי הגל הראשון, אז אושפזה ברמב"ם ילדה בת 11 שלקתה אף היא בלבה בעקבות סיבוך של קורונה. גם היא התאוששה ושוחררה לביתה.
יזן ביקש להעביר מסר לציבור: "אני בעצמי לא האמנתי שהקורונה זה דבר אמיתי וחטפתי את זה הכי חזק שאפשר. אני קורא לכולם להיזהר, וללכת לקבל את החיסון".
היום גם סיימו הוריו של הנער, חיאת ומונג'י שלבק, את הבידוד, והגיעו לבקרו לראשונה בבית החולים. ההורים הנרגשים הודו לאנשי הצוות הרפואי ביחידת האקמו. הם ביקשו להודות גם לכל בני המשפחה והמכרים, שהתקשרו בתקופה הקשה, התפללו והציעו את עזרתם.