על רקע הבלבול והתקנות המשתנות מדי יום, הגיעה הבוקר (יום ה') שרת התחבורה מירי רגב לסיור עבודה בנתב"ג. היא שוחחה עם נוסעים ואמרה להם "איזה כיף לכם שאתם טסים".
במשרד הבריאות הודו הבוקר כי אין שיקול רפואי בהגבלת הטיסות. בכיר במשרד הבריאות אישר בשיחה עם ynet כי בדיונים על הגבלת הטיסות, השיקול המוביל היה ליצור שוויון בין אלו שיכולים לטוס לאלו שאינם יכולים לטוס.
4 צפייה בגלריה
מירי רגב שרת התחבורה בסיור עבודה בנתב"ג
מירי רגב שרת התחבורה בסיור עבודה בנתב"ג
השרה מירי רגב ביקרה הבוקר בנתב"ג
כשנשאל מה ההיגיון, השיב הבכיר: "אין היגיון, אתה צודק". כעת מתברר כי הגעתם לנתב"ג של מי שרכשו כרטיסים לתאריכים 11-14 באוקטובר מוטלת בספק משום שההחרגות לא כוללות אותם.
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה מוקדם יותר ב"כאן רשת ב'" כי "ההצדקה לזה היא יותר הצדקה של שוויוניות. אנשים במדינת ישראל שמוטלות עליהם הגבלות לא יכולים לזוז אלף מטר, אבל מישהו שיש לו כסף יכול לקנות כרטיס טיסה ולנסוע למקום אחר".

4 צפייה בגלריה
נתב"ג בימי קורונה, ארכיון
נתב"ג בימי קורונה, ארכיון
נתב"ג בימי קורונה, ארכיון
(צילום: AFP)

4 צפייה בגלריה
מירי רגב שרת התחבורה בסיור עבודה בנתב"ג
מירי רגב שרת התחבורה בסיור עבודה בנתב"ג
רגב בנתב"ג. "איזה כיף שיש טיסות"
במסגרת התקנות החדשות שאושרו הלילה הוחלט להאריך את הסגר מ-11 באוקטובר (אחרי שמחת תורה) עד ל-14 באוקטובר. לפי שעה, נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לשלושת הימים הללו לא יהיו רשאים להגיע לנמל התעופה במסגרת הנסיבות שבהן מותר לאדם לצאת מביתו. לפי ההערכות, אלפי כרטיסי טיסה נרכשו לתאריכים אלו.
יש לציין שעם כניסת הסגר לתוקף ב-25 בספטמבר עודכנו חברות התעופה על-ידי מנהל נתב"ג שמואל זכאי שיוכלו למכור כרטיסי טיסה שוב החל מ-11 באוקטובר.
להלן פירוט התקנות: - נוסעים יידרשו להציג אישור כתוב המציג את מועד רכישת הטיסה בכניסה לטרמינל.
- לחילופין, נוסעים יידרשו להציג אישור חלופי מאת מנכ"ל משרד התחבורה, או הצהרה שלפיה הטיסה היא למטרה חיונית. כזכור, הממשלה קבעה כי מותר לטוס רק במקרים שבהם נוסעים רכשו את כרטיסי הטיסה עד למועד תחילת הסגר השני, שהחל ב-25 בספטמבר בשעה 14:00.
- דיפלומט זר המחזיק באחד המסמכים שצוינו יוכל להציגו בכניסה לשדה התעופה.

4 צפייה בגלריה
נוסעים עוכבו שעה וחצי במטוס אל על עכב תקלה במנוע
נוסעים עוכבו שעה וחצי במטוס אל על עכב תקלה במנוע
התקלה במטוס אל על עם הטיסה הראשונה, היום
(צילום: מאיה מי רז)
סמנכ"ל השיווק של ישראייר, גיל סתיו, אמר ל-ynet כי "כל מי שרכש כרטיסי טיסה בימים שתוכננו לאחרי הסגר, בהם היה מותר לרכוש כרטיסים, פשוט לא יודע עכשיו מה יעלה בגורל הכרטיסים שלו. כל הזמן משנים את התקנות, מגבילים אותנו, לא חושבים בהיגיון ומשאירים אותנו להתמודד עם חוסר הבנה בתעופה. יש אלפי נוסעים כאלה בחברות התעופה הזרות - חלקן פחות נחמדות מישראייר. הם פשוט יבטלו טיסות. אלפי נוסעים שרכשו כרטיסים עלולים להפוך לעבריינים ברגע שיעלו על הכביש וייצאו לנתב"ג. אנחנו בישראייר עתרנו לבג"ץ בנושא הזה ואנחנו מחכים שייקבע מועד לדיון".
גם קובי זוסמן, מנהל IATA (יאט"א) ארגון חברות התעופה הבינלאומי בישראל, פנה הבוקר במכתב בהול לשרת התחבורה מירי רגב והתריע כי הדרישה להציג במהלך הכניסה לטרמינל 3 אסמכתה המאשרת את מועד רכישת כרטיסי הטיסה עלולה להוביל בצורה ישירה להפסקת טיסות הנוסעים מישראל.
"מועד הכרטוס בפועל כפי שנקבע אינו מצביע בהכרח על מועד ביצוע ההזמנה, שיכול להיות הרבה לפני כן", הוא אמר, "כך קטיעת שרשרת ההזמנות תביא בהכרח לירידה משמעותית בכמות הנוסעים, באופן שקרוב לוודאי יגרום להפסקת הפעלתן של הטיסות האזרחיות לישראל וממנה. כתוצאה מכך גם אותם נוסעים שרכשו את כרטיס הטיסה עוד לפני המועד שנקבע - ייפגעו ולמעשה יוותרו ללא פתרון".
ביאט"א דרשו מהשרה רגב להתערב ולדרוש שיבוצעו צעדים אחרים ומידתיים שיאפשרו לנהל תעופה אזרחית תחת בקרה ופיקוח בדומה לנעשה באיחוד האירופי.

לאחר יותר מ-4 חודשים: אל על חזרה לפעילות

אל על שבה לפעילות לאחר יותר מארבעה חודשים עם יציאתה לדרך של טיסה LY541 לאתונה. בהמשך היום תוציא החברה טיסות לסלוניקי ורודוס.
בגלל תקלה במנוע, המטוס שצפוי להמריא לאתונה חזר לשער והנוסעים נדרשו לשבת במטוס הדרימליינר עד לתיקון התקלה - בשלב זה כבר יותר משעה וחצי.
ארז, אחד הנוסעים, סיפר כי המטוס מלא. "אני יושב כרגע במטוס בדרך לאתונה, הטיסה הראשונה של אל על אחרי חודשים. הגענו להתחלת המסלול, האיצו מנועים, ואז הקפטן הודיע שיש תקלה במחשב של המנוע וחזרנו לטרמינל. הנוסעים יושבים במטוס כבר שעה וחצי ואף אחד לא מעדכן אותנו עוד כמה זמן נשב ומתי נמריא".