2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד, גדעון סער
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד, גדעון סער
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד וגדעון סער מחפשים פתרון לפלונטר
(צילום: AFP, רויטרס, טל שחר)
הפלונטר הפוליטי המורכב עוד רחוק מפתרון אבל בשני הצדדים מניעים מהלכים כדי לנסות למנוע סבב בחירות נוסף. בצד של ראש הממשלה בנימין נתניהו עובדים במרץ כדי להפעיל מכבש לחצים על אנשי הימין שעזבו את הליכוד לחזור הביתה. ברקע כבר מתארגנות יוזמות שבחלקן מעורבים אנשי ליכוד כדי לערוך הפגנות, מתקפות בהודעות טקסט ולחץ כבד מול בתיהם של חברי הכנסת המיועדים מהימין ובחלק מהמקרים גם דרך בתי הכנסת שבהם הם מתפללים. הלחץ ממוקד בטרפוד האפשרות של הקמת ממשלה עם מרצ או עם קולות הערבים.
הלחצים מגיעים לאנשי כחול לבן וגם לאנשי תקווה חדשה. היום (ו׳) נוכח הלחצים הללו פרסמה ח"כ שרן השכל ממפלגתו של סער פוסט שבו כתבה: "תודה לכל חברי הליכוד שמציעים לי עד חצי מלכות, אבל אין מצב. אני נאמנה לערכים שבשמם הוקמה 'תקווה חדשה' ולא לתיקים. שחררו".
סער עצמו צייץ: "בפעם הרביעית תוך שנתיים כשל נתניהו ולא הצליח להשיג רוב פרלמנטרי של 61. ללא נתניהו - ניתן להקים ממשלה יציבה בקלות ובמהירות. אם ישראל חשובה לנתניהו יותר מהמשך היאחזותו בשלטון - עליו להסיק סוף סוף את המסקנה הפטריוטית המתבקשת. אני קורא לנתניהו: זוז הצידה, שחרר את ישראל ואפשר לה להתקדם". לפיד צייץ מחדש את האמירה של סער, והוסיף: "הקשיבו לגדעון".
בגוש שמבקש להחליף את נתניהו ומונה רוב של 61 מנדטים עדיין שוברים את הראש בניסיון למצוא את ההרכב הפוליטי שייאפשר הקמת ממשלה בלעדיו. זה הסיבוב השלישי שבו לגוש הנגדי יש רוב אולם הוא לא מצליח לממש אותו לכדי ממשלה שתביא לחילופי שלטון.
אתמול החלו הפגישות הרשמיות הראשונות בגוש הזה. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש אתמול עם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויחד הם דנו באפשרויות שעל הפרק. היום נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בפגישה שנועדה גם היא לבדוק את החלופות העומדות בפניהם.
המטרה היא להכין את הקרקע בשלב הראשון לסבב הממליצים במשכנו של נשיא המדינה ראובן ריבלין שייפתח ב-7 באפריל, ואחריו יחליט ריבלין למי להעניק את המנדט קודם. הדבר תלוי במספר הממליצים. אם גדעון סער ימליץ על לפיד, יהיה זה לפיד שיחזיק במספר הממליצים הגדול ביותר ויקבל ראשון את המנדט להרכבת הממשלה.
בתוך כך, גם יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע ששוחח עם ראשי המפלגות היהודיות לקראת החג - הליכוד, יש עתיד, כחול לבן, העבודה, מרצ, תקווה חדשה, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה. "בנט בירך את מנהיגי המפלגות לרגל החג, והדגיש את הצורך לפעול בצורה ממלכתית ואחראית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזיר במהירות האפשרית את המדינה לתפקוד תקין", ציינו בלשכתו.