בהאנגר שמתפרס על פני 1,500 מטר בעמק חפר, הוקמה חנות ענקית וחינמית עבור תושבי הדרום. ממוצרי חשמל, כלי מטבח, ריהוט ועד לצמחים – הכל מתרומות הקהל הרחב וחברות מסחריות.
היוזמים של הפרויקט המדהים הזה שנקרא "חזית הבית" הם משפחת רובינזון: האמא אורלי - מעצבת וסופרת בתחום האדריכלות, עדיה הבת - משפיענית רשת בתחום, והבן עידו.
1 צפייה בגלריה
"יש אווירה קסומה בהאנגר - עצב מהול בשמחה. המפונים מרגישים שהם לא לבד"
"יש אווירה קסומה בהאנגר - עצב מהול בשמחה. המפונים מרגישים שהם לא לבד"
"יש אווירה קסומה בהאנגר - עצב מהול בשמחה. המפונים מרגישים שהם לא לבד"
(צילום: עדיה רובינזון)
"הכל התחיל כשתרמנו בגדים למפונים ואפודים קרמיים ליחידה הקרבית של אחי, ומצאנו את עצמנו משתגעים בבית עם הרבה רצון לעזור למי שצריך", מספרת עדיה. "שמענו על כל הבתים שנהרסו, ואז עלה הרעיון לפתוח חנות שמבוססת על תרומות של חברות ואזרחים".
המשימה הראשונה של הרובינזונים הייתה למצוא האנגר רחב ידיים שבו יוכלו להתמקם. "מצאנו חווה בעמק חפר, הודות למשפחת כרמי שתרמה אותה ללא עלות. העליתי סטורי שבו צילמתי את ההאנגר וכתבתי שאנחנו מחפשים עבור המפונים אביזרים וריהוט, כל מה שיעזור למשפחות במציאות החדשה".
והתרומות החלו לזרום בלי הפסקה - כיסאות, ספות, מיטות, חדרי שינה, צלחות, כוסות, מצעים, שידות, שטיחים – מכל טוב.
"אחת מהמפונות אמרה לנו שזו הפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה שהיא בוכה ולא מעצב. יש אווירה קסומה בהאנגר – עצב מהול בשמחה. המפונים מרגישים שהם לא לבד, אנחנו יוצרים להם בית. יש כל כך הרבה סיפורים קשים שאנחנו נחשפים אליהם", מוסיפה עדיה.
אז איך זה עובד? "לפני שמשפחה מגיעה להאנגר היא ממלאה טופס שעובר לאחראית על המשפחות, ואז לכל משפחה אנחנו משבצים מעצבת שעוזרת להם ללקט את הדברים. יש לנו גם קטלוג דיגיטלי הודות לחברת monday שנועד עבור אנשים שרוצים לתרום אבל אין להם דרך לשנע, ואז אפשר לאסוף מהם ישירות".
קשר באינסטגרם: @hazit_habait