נעם אנקר, ילידת קיבוץ נירים שבעוטף, אמנם כבר לא מתגוררת שם כמה שנים, אך כל משפחתה שם. "גם לגדול בעוטף זו הרגשה שהבית שלך הוא לא רק הבית הפיזי שלך, זה הרבה בתים בהרבה קיבוצים והאבה משפחות שהיו לי לבית", סיפרה נעם, שכיום היא מתגוררת בטבעון. במקצועה היא מטפלת במים, הידרותרפיסטית, מלווה תהליכים רגשיים, יוצרת מרחבים משותפים במים לקבוצות וזוגות, מקיימת סדנאות ועושה את זה כבר עשור. בשבוע הראשון נעם הייתה בהלם כמו כולם והפעילות השוטפת שלה נעצרה, ההורים שלה פונו מביתם והגיעו להתארח אצלה בצפון. דווקא אז היא החלה לקבל שוב פניות בנוגע לטיפולים.
בתקופה זו, קשה לאנשים לדבר על דברים שהם עברו, לספר מהחוויות הקשות שאליהן נקלעו, כך שהטיפולים במים, שהוא ללא מילים, יכולים לסייע להם. נעם פתחה את דלת של קליניקת המים שלה למפונים שיגיעו לקבל לטיפול ללא עלות. גם בעלת הבריכה נרתמה והחליטה שלא לגבות מנעם תשלום עבור הפעילות המבורכת. אותה יוזמה, אפשרה לאנשים שפונו לאזור טבעון והסביבה, להגיע ולקבל טיפול. אחת המטופלות של נעם, היא פרמדיקית שיחד עם בעלה עזרה לכיתת הכוננות במשך שעות רבות באחת מיישובי העוטף. "היא הגיעה אליי למים ופשוט התפרקה מכל המראות והחוויות, זו הייתה פעם ראשונה שהיא יכלה להרפות במים, הבכי השתחרר, והיא ממש יצאה אחרת אחרי הטיפול. השילה מעצמה מטען פיזי ורגשי שהיא סחבה בכל השעות הקשות האלה", סיפרה נעם. חברה נוספת של נעם הגיעה לטיפול, לאחר שאיבדה את אביה, שכניה וחברים נוספים מהעוטף וכמו רבים, היא מתאבלת על קרוביה, ועל קהילה שלמה שנפגעה קשות. ועוד מטופלים שמתמודדים עם מציאות לא פשוטה כלל.
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
יוצאים אחרת לאחר הטיפול במים
(צילום: יגאל בכר)
בנוסף לפעילות הזו, נעם ירדה לאילת וגם שם עשתה טיפולים למפונים שהרגישה שאחרי תקופה ארוכה סוף סוף הצליחו לנשום ולשחרר מעט את המועקה. כעת, יחד עם בן זוגה שגם הוא מטפל במים וקולגה נוספת, הם מתכננים לעשות עוד ימי טיפול כאלה למפונים, גם מהדרום וגם מהצפון, מאפשרים להם להגיע למרחב של מים, מגע ותשומת לב, לנוח מכל ההתמודדות הקשה שאנשים חווים עכשיו.
טיפול במים הינו טיפול בציפה בתוך מים חמימים הוא משלב אלמנטים של עיסוי, מתיחות, השטות וערסולים. השקט שבמים יחד עם תנועתיות חסרת המשקל של הגוף מביאה לרגיעה עמוקה וחיבור פנימה. מצב מדיטטיבי שמאפשר ריסטארט למערכת, ולעיתים הצפה של תכנים מהתת מודע ושחרורם דרך הגוף.
מטופלים רבים מתארים זאת כמו חזרה אל הרחם. הטיפול במים יעיל במצבים רבים, פיזיים ורגשיים, הוא תומך בשחרור מתחים, ומאפשר איזון מחודש לגוף ולנפש. לפי תפיסתה של נעם, המים עצמם הינם כלי עוצמתי לריפוי.
ליצירת קשר, נעם - 054-7916379